Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Marieke*
#2977526
Uit nieuwsgierigheid, omdat ik hier zowat twee tegenpolen heb qua plas gedrag.

Quincy, bijna 8 jaar is een teef die toen ze jong was veel blaasontstekingen gehad heeft. Dat gaat al jaren prima, maar Quincy is een teef die altijd wel even kan plassen, wanneer ik ook naar buiten ga. Iedere wandeling wordt er gewoon geplast. Ookal hoeft ze niet als ik zeg, even proberen, gaat ze plassen. Maar ze is dan ook een teef die echt markeert! En geloof me, je staat toch mooi voor paal als je een teef hebt die doodleuk d'r poot optilt om tegen een boom of een hoog polletje gras aan te piesen...

Dan Noortje, ruim 2,5. Piest maar enkele keren op een dag. Die plast in het bos ook maar 1 keer. Maar de laatste tijd valt me op dat Noortje vaker rond 18 uur plast, en dan is het snel snel want er moet gegeten worden! Maar in de ronde voor ik naar bed ga plast ze niet. En de volgende morgen ook niet... En dan plast ze voor het eerst gerust pas rond half 12 - 12 uur. En om dan te zeggen dat ze nodig moet.. Mwah.. Ze doet een enorme plas.. Maar van hoge nood is nog geen sprake. Drinken doet ze zelfs meer als Quincy, want die drinkt alleen buiten of uit een waterbak waar geen andere honden uit drinken ::)

Aan de ene kant dus een hond die altijd wel iets kan plassen, de andere die het moeiteloos ruim 12 uur ophoudt terwijl ze ruimte zat krijgt om te plassen! En dat gaat nou soms niet echt lekker van huis en hun thuis achter laten...
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2977531
Oei, moeilijk... Snap dat je niet lekker weggaat als je hond niet uitgeplast is...
Ik heb geen ervaringen met teefjes, maar ik heb Jacy elke keer dat hij gaat plassen het commando 'plassen' gegeven. Hij snapt ook echt wat 'plassen' (en ook 'poepen') betekent en kan dit soort van op commando. Als ik zeg dat hij moet plassen, gaat hij wel eerst op zoek naar een geschikt boomje/muurtje/o.i.d. maar wel op het grasveldje dat ik heb aangewezen.
Nu maakt hij er de laatste tijd ook een potje van hoor, 's avonds krijgt hij het commando 'plassen', gaat naar de boom, snuffelt, tilt zijn poot op en komt dan trots terug..  ??? ::)  Nou ja, dit gebeurt ons gelukkig alleen voor de nacht, en we weten dat hij de mogelijkheid tot plassen gehad heeft. Voor we weggaan lukt het hem wel om 'echt' te plassen..
Door miik
#2977532
Hier alleen maar teefjes in huis....

Foxy:    plast als een reu met de poot omhoog en tegen een boom  ::)
Mickey: plast alleen als ze dat zelf nodig vind en houdt het ook rustig 2 dagen op... (gevolg van opgroeien op een schip denk ik)
Joy:    plast vooral over de plasjes van de andere heen, plus nog 10x extra
Vivi:    plast meestal 1x een enorme plas, en als het zo uitkomt ook rustig in de tuin, of als de deur dicht is binnen- restje van leven                    in spanje op straat/asiel

Mijn beide border collies vergeten soms te plassen als ze heel druk aan het rennen/spelen zijn, dus vaak vertel ik ze voor de auto nog even dat ze moeten plassen- en dan zakken ze spontaan door de hurken om te plassen. Dat doen ze gelukkig heel netjes op commando....
Laatst gewijzigd door miik op ma 18 aug 2014, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Marieke*
#2977534
Fenixjuh schreef: Oei, moeilijk... Snap dat je niet lekker weggaat als je hond niet uitgeplast is...
Ik heb geen ervaringen met teefjes, maar ik heb Jacy elke keer dat hij gaat plassen het commando 'plassen' gegeven. Hij snapt ook echt wat 'plassen' (en ook 'poepen') betekent en kan dit soort van op commando. Als ik zeg dat hij moet plassen, gaat hij wel eerst op zoek naar een geschikt boomje/muurtje/o.i.d. maar wel op het grasveldje dat ik heb aangewezen.
Nu maakt hij er de laatste tijd ook een potje van hoor, 's avonds krijgt hij het commando 'plassen', gaat naar de boom, snuffelt, tilt zijn poot op en komt dan trots terug..  ??? ::)  Nou ja, dit gebeurt ons gelukkig alleen voor de nacht, en we weten dat hij de mogelijkheid tot plassen gehad heeft. Voor we weggaan lukt het hem wel om 'echt' te plassen..
Het commando plasje doen of even proberen kennen ze ook.. En Quincy doet dat ook keurig . Maar Noortje kijkt me schaapachtig aan, uhm ja?? Ik hoef niet!
Door Lil
#2977536
Cayley had dat ook. Zij liep 2 keer op een dag leeg en als ik vaker ging dan deed ze stomweg niets.

Uiteindelijk had ik zo iets van je bekijkt het je maar (ze kunnen altijd in de tuin, dus daar zou ze hebben kunnen doen als ze zou moeten, maar ze moest nooit). Doe je niets aan aan zulke dames.
Door Martine-Tom
#2977539
Tom doet 100 plasjes als ie de kans krijgt  ::)
Het commando plassen kent hij ook. Kan het soms ook niet laten, dan heeft ie al geplast en dan geef ik nog een keer het commando, gaat ie me eerst schaapachtig aankijken "are you serious??" als ik dan naar een bosje wijs loopt ie daar verward heen, tilt zijn poot op, perst er een druppel uit en komt zelfvoldaan terug zo van "zie je nou wel...aansteller!"  :biggrin2:
Meestal is het 1 grote plas als we net van huis zijn en dan nog 99x onderweg  ::)
Door smulpaap
#2977553
Amber de jongste van bijna 9 plast het vaakst . Dan moet ze ook echt . Op de eerste wandeling word de bips eerst neergezet dan komt er een grote plas
Dan piesen de andere twee dames er even overheen . Ook een grote plas
Dan kunnen ze al snel los , Amber tilt dan haar poot regelmatig op tegen bomen , de andere twee markeren in het gras
Lopen de dames aan de lijn dan mogen ze allemaal een keer plassen , daarna moeten ze meelopen
Tessa de middelste van 11 kan het erg lang ophouden
Noa de oudste van bijna 13 kan het ook erg lang ophouden
Als ik weg ga en het is te lang geleden dat ze een plas hebben gedaan dan wel even naar buiten
Amber kan in haar spel nog weleens vergeten dat ze ook plassen moet , dat is dus wel een aandachtspunt
Ze houden het in ieder geval langer op dan de bazin  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#2977555
Nelson heeft een heel ander probleem: die plast alleen thuis.
En geloof me, dat is echt onwijs onhandig! Wij hebben hem thuis een eigen plek gegeven. Hij mag hier thuis alleen dáár zijn behoeftes doen (stel je voor dat hij op het gras gaat zitten en ik er met mijn slechte ogen gewoon doodleuk in ga staan ;D ). Dat gaat super, alleen doet meneer het nu dus nergens anders meer.
Voor ik met hem ga wandelen laat ik hem dus eerst uit op zijn plek in de tuin  :biggrin2:

Vorige week heb ik nog zo vreselijk gelachen! Ik liep hier in de straat (zandweg). Duuk aan de riem, Nelson los. We zijn halverwege de straat, draait Nelson ineens om, gaat in galop naar huis. Ik bel manlief dat hij eraan komt en heb echt geen idee wat hij gaat doen. Manlief belt terug: 'meneer is hier even komen poepen, hij is nu weer naar jou'. En ja hoor, daar kwam hij aan!  ;D ;D ;D ;D

Maar als we hem ergens mee naartoe nemen dan plast hij niet. Laatst wel een keer, met veel tegenzin, bij Daantje. Maar dat doet hij echt veel liever niet!
Door Martine-Tom
#2977560
Hope schreef: Nelson heeft een heel ander probleem: die plast alleen thuis.
En geloof me, dat is echt onwijs onhandig! Wij hebben hem thuis een eigen plek gegeven. Hij mag hier thuis alleen dáár zijn behoeftes doen (stel je voor dat hij op het gras gaat zitten en ik er met mijn slechte ogen gewoon doodleuk in ga staan ;D ). Dat gaat super, alleen doet meneer het nu dus nergens anders meer.
Voor ik met hem ga wandelen laat ik hem dus eerst uit op zijn plek in de tuin  :biggrin2:

Vorige week heb ik nog zo vreselijk gelachen! Ik liep hier in de straat (zandweg). Duuk aan de riem, Nelson los. We zijn halverwege de straat, draait Nelson ineens om, gaat in galop naar huis. Ik bel manlief dat hij eraan komt en heb echt geen idee wat hij gaat doen. Manlief belt terug: 'meneer is hier even komen poepen, hij is nu weer naar jou'. En ja hoor, daar kwam hij aan!  ;D ;D ;D ;D

Maar als we hem ergens mee naartoe nemen dan plast hij niet. Laatst wel een keer, met veel tegenzin, bij Daantje. Maar dat doet hij echt veel liever niet!
Elke keer als hij plast of poept het benoemen en het zo van lieverlee onder commando zetten zodat hij ook op andere plekken zijn behoefte kan doen?  :)
Door Danny
#2977563
Hier twee teven die beide altijd wel kunnen plassen. Tijdens de wandeling als ze los lopen, ook meerdere keren plassen. En ja zeker mama Gina piest als een reu, kan perfect tegen een boom piesen...
Maar ze kunnen het ook heel makkelijk ophouden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2977564
Martine-Tom schreef: Elke keer als hij plast of poept het benoemen en het zo van lieverlee onder commando zetten zodat hij ook op andere plekken zijn behoefte kan doen?  :)
Helaas, werkt niet  :)
Nelson is eigenwijs haha. Zijn stamboeknaam is niet voor niets 'go you're own way'
Door Martine-Tom
#2977566
Hope schreef: Helaas, werkt niet  :)
Nelson is eigenwijs haha. Zijn stamboeknaam is niet voor niets 'go you're own way'
Tja....dat is erom vragen natuurlijk zo'n naam  ;D
Gebruikersavatar
Door Irta
#2977567
Een teef die haar poot optilt vind ik wel wat hebben hoor. Ik hou wel van dergelijk apart gedrag :biggrin2:

Hier 2 teven waar ook wel aardig wat verschil tussen zit. Tadej plast maar een paar keer per dag, en plast dan in 1 keer uit. Ze kent het commando plassen heel goed maar moet meestal niks. Wat ze dan doet (als ze wel dat commando krijgt maar niks moet) is in de "plashouding" gaan zitten zonder te plassen ;D  :biggrin2: Markeren doet ze trouwens ook wel maar niet met haar poot omhoog.

Dushi plast veel vaker kleine beetjes naast de wat grotere plassen door de dag heen. Zij kan altijd wel plassen en doet dat eigenlijk ook altijd wel als ze buiten komt. Soms wel 3 keer vlak na elkaar. Die markeert ook echt maar net als Tadej niet met haar poot omhoog. Tijdens het wandelen laat ze gewoon overal een paar druppels achter ::)
Door *Marieke*
#2977571
Wat grappig.. Quincy kan het ook prima ophouden.. Ook nooit echt hoge nood.. Maar die heeft blijkbaar wel snellen buiten het gevoel te moeten plassen..

Dat markeren met de poot omhoog.. Hilarisch.. Past wel in het straatje van Quincy en de mensen die haar kennen uit de buurt roepen me ook steeds na, je hebt toch een teef!!
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2977575
Ik heb ook een teefje gehad die het ellenlang op kon houden.
En ons nieuwe schatje heeft hetzelfde, kan het ook wel op commando gelukkig, maar soms plast ze gewoon een ronde niet.
En andere keren, zoals gister tijdens het bezoeken van een folkloristische markt, piest ze 10 keer per uur bij wijze van
Ach, als ze moet dan gaan ze dus wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door