Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2976808
Voor ik ergens lekker kan lopen met de honden moet ik eerst even een stuk over een smalle, openbare weg. Honden altijd vast dus ivm verkeer. Aan het begin van de weg woont iemand die nu 2 volwassen Kangals heeft, beren van honden en pittige herplaatsers. Gisteren liepen wij elkaar tegemoet, hij had zijn handen vol, ze zagen die van mij als smakelijk hapje. Die 3 van mij vol in de verdediging met een hoop herrie, dus snel hallo geroepen en zsm passeren maar... vliegen die 2 elkaar opeens aan en niet zachtjes! Die van mij waren in shock. Direct stil en rustig, eenmaal gepasseerd (en de beste man nog steeds proberen de honden weer kalm te schreeuwen) moesten ze meteen poepen. Heel raar eigenlijk, nooit eerder mee gemaakt. Kan het zijn dat ze 'geschrokken' zijn van dat gedrag? Het was niet meer op hen gericht...
Door K&D
#2976838
Als het echt (voorzienbaar) te gek wordt, dan laat ik onze dames zitten, wacht tot de tegenpartij gepasseerd is, en loop weer verder.  Met wat brokjes zijn ze afgeleid en blijven ze rustig.
#2977335
-Saskia- schreef: Stress werkt op de darmen. Niet alleen bij honden.
Ervaring?  ;D ;D ;D (Hoewel het enorm vervelend kan zijn  :()

Maar hier ook hoor, Doerak gaat aan de dunne als hij stress heeft meegemaakt. Vaak een dag later, dat wel.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2977339
DJ en Doerak schreef: Ervaring?  ;D ;D ;D (Hoewel het enorm vervelend kan zijn  :()

Maar hier ook hoor, Doerak gaat aan de dunne als hij stress heeft meegemaakt. Vaak een dag later, dat wel.
;D ;D ;D bij mijn paard ja.
Door renate1985
#2977461
Kaine moet na iedere ontmoeting met honden, ook al is het op afstand plassen. Geen markeringsplas maar echt een volledige plas met de oortjes plat in zijn nek. Kaine plast dus bij spanning ipv poepen.

Dit is overigens ook als er een paard voorbij gekomen is want die vind hij ook leuk maar spannend.
Gebruikersavatar
Door S
#2977470
Bij mijn paard zie ik zulke dingen bijna wekelijks... Als hij ergens van schrikt of iets spannend vond, dan moet hij gelijk (plat) mesten.
Ik noem het een stress-poepje.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2977618
Oscar pakt ook altijd eerst de stress-plas, maar als we iets doen wat langer duurt en spannend is, zoals vorig jaar de BP wandeling, dan komen er ook meerdere stress hopen uit.

Ik kan me goed voorstellen dat jou honden van de kangals geschrokken zijn, niets leuks an  :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door