Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roosvrielink
#2972198
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik geef mijn hond 4 dagen in de week kvv en op de dagen dat ik vrij ben barf ik.
Hier ben ik pas net mee begonnen dus weinig ervaring, nu is het zo dat mijn hond geen lever,nier,hart maagjes ed wil eten.
Het meeste komt van kip af maar ook runderhart wil ze niet eten.
Ik heb het de laatste keer gepureerd met groente, laat ze ook liggen terwijl ze normaal de groente wel eet.
Al karnemelk over heen gedaan cq gepureerd..( brr) maar dat vertikt ze ook.

Misschien hebebn jullie een tip of zijn er andere organen van dieren die beter geaccepteerd worden?
Ik zit er wel mee want zo krijgt ze niet alles binnen en is het helemaal overgaan op barfen ( in de toekomst) natuurlijk helemaal uitgesloten.

Alvast dank, gr Roos.
Door Lizzy
#2972201
Ik heb een hond gehad, die weigerde iedere vorm van orgaanvlees, tenzij het afkomstig was van biologische dieren. Dus dat zou ik proberen. Biologisch orgaanvlees. En dat lekker mengen met pens. En groenten. En dan een paar uurtjes op kamer temperatuur op smaak laten komen.
Door roosvrielink
#2972206
De kippenmaagjes en hartjes waren biologisch, de rest niet omdat het eenvoudig weg er niet was.
Ik geef haar nl al zoveel mogeljk biologisch...
pens lust ze wel maar ik heb een pensdag met haar dus vraag me dan af of ze weer niet teveel krijgt.
pfff...verder is ze gelukkig helemaal niet lastig.. :)
Door smulpaap
#2972213
Als je hond kvv krijgt dan zit daar (vaak) al meer dan genoeg orgaan in . Pens idem
Al hangt het natuurlijk wel van het merk kvv af wat er in de prak gaat .

Ik zou me er dus niet zo druk om maken
En op de barf dagen zou je bv spiervlees en vleesbot kunnen geven wat niet in de kvv zit
Door jasmijn
#2976467
Ik heb ook gemerkt dat biologische organen veel beter gegeten worden.
Maar ik heb ook het gevoel dat veel honden het in het beging gewoon raar vinden voelen, glibberig en zacht.

Ik bakt het dan kort even aan zonder boter of zo, in een pan met eigen vocht en zorgen dat de buiten kant bruine is.
Het zit meestal nog geen 2 minuten in de pan.
Werkt het altijd perfect!
Dan na een tijdje steeds minder aanbakken dan eten ze het na een tijdje gewoon rauw :)
Gebruikersavatar
Door Irta
#2976478
Hier gelukkig alleen maar honden die dol op orgaan zijn, maar ik merk toch ook voorkeuren. Konijnenlever moet ik echt om mn vingers denken, terwijl lamslever ook met smaak wordt opgegeten maar net ff wat minder enthousiast ;) Miss heeft jouw hond ook een duidelijke voorkeur en eet ie organen van een andere diersoort wel. Ik zou dat dus eerst proberen (indien mogelijk) voordat ik zou beginnen met verhitten. Dat kan altijd nog ;)

Wat ook nog kan is dat ze idd al zat orgaan binnenkrijgt door de KVV en dat ze het daarom niet wil eten. Hier merk ik dat nml met bot heel duidelijk. Als ik een paar keer meer bot voer dat normaal eten ze het gewoon slecht. Voer ik weer iets minder eten ze het weer prima.
Door roosvrielink
#2976969
Bedankt voor alle reacties, ik heb de orgaan licht aangebakken maar dan eet ze het nog niet.
Ze pakt het heel even in de mond en schud er dan mee en neemt het mee de tuin in, ik heb echt het idee dat ze het gewoon vies vind.
Ik ga volgende week een nieuwe bestelling doen en ga dan maar eens de biologische wild organen proberen kijken of mw dat blieft.
Ze krijgt voor nu wel genoeg binnen via de KVV maar dat helemaal overzettten op Barf kan ik anders op mijn buik schrijven ben ik bang...

We gaan het zien..
Door Tanna
#2977244
Mijn hond krijgt als ontbijt groentenmix met orgaan. Over het algemeen eet ze dat gewoon, maar als ze eens een dwarse ochtend heeft mix ik de groente en orgaan nog even samen in het kleine bekertje van de keukenmachine en dan eet ze het wel, de kleine klier!
Gebruikersavatar
Door pike
#2977998
Toen Pike van brok naar barf ging lustte hij ook geen lever. Die heb ik toen eerst gekookt, en elke week een beetje korter en uiteindelijk at hij het rauw.
Armagnac was kvv gewend toen hij bij mij kwam, maar die liet (m.u.v. zijn vleesbot) grote stukken liggen, hij wist er geen raad mee. Voor hem moest alles eerst kleingesneden en langzaam aan heb ik de stukjes groter gemaakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door