Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2976765
is het voldoende voor 2 honden 1 weegt 47 kilo ander 57 om 1 keer per week een halve penslap te geven van ongeveer een kilo?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2976788
Dat ligt er aan hoeveel je per hond per dag dag voert; als dat 1kg/dag is, is 1kg pens per hond 14% van je menu, dat is best veel. Voer je 1,5kg/dag, dan kom je met 1 kg pens op 9,5% van je menu; dat lijkt mij een betere verhouding.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2976800
Het zal zeker voldoende zijn. ;)
Hier geef ik 1 pensdag per week van 5 a 6 ons dat is boven de 10% maar ik maak daar geen probleem van alle andere krijg hij ook genoeg aan percentage dus is het eigenlijk iets meer. Wel geef ik er nog een klein kipkarkas of 100 gr botmix erbij anders heeft hij wat dunne poep andere dag.
Bency hoort bij 2% ongeer 500 gr te krijgen, maar krijg gemidddeld 650gr dus zit op een wat hoger percentage. Hij word er niet dik op ;D
Gebruikersavatar
Door kiara
#2976809
Ik geef dat 1x per week daarbij krijgen ze of iets van kipkarkas/konijn karkas/ eend karkas
Ik ga voor cera de Berner toch weer is de rekenmachine raadplegen die word te dik sinds ik barf
Heel gek en niemand zal mij geloven maar met lotgering kreeg ze een pond per dag en kwam niet aan  :-\
En zelfde beweging ook al geholpen dus vreemd
En kwa spiervlees heb ik : lam, paard, rund,hert,geit,kip
Dus behalve de geit niet echt vet dacht ik?
En ik dacht met 500 Gr barf dat ik dan op 1% zit
Maar hoe reken je dat dan uit naast het andere orgaan
Daar heb ik van: lam lever en nier, konijn nier, rund en lam hart
En kippen lever en de verhouding wat ik aanhoud is 40% vleesbot 40% spier
En 20% orgaan
Zit dus alleen met de pensdag??
En 1 x per week vis
Gebruikersavatar
Door kiara
#2976903
Nee je begrijpt het verkeerd
1 hond de Sint krijgt ongeveer 1 kilo per dag
En de Berner 500 gram
Ik heb net zitten rekenen dat de Sint 700 Gr pens per week moet 10% van het orgaan de andere 10% is dat andere orgaan wat ik noemde

De Berner ook 10% 350 gram pens per week andere 10% de andere orgaan
Of zit ik nou fout ??
Door Parelridder
#2976945
kiara schreef: Nee je begrijpt het verkeerd
1 hond de Sint krijgt ongeveer 1 kilo per dag
En de Berner 500 gram
Ik heb net zitten rekenen dat de Sint 700 Gr pens per week moet 10% van het orgaan de andere 10% is dat andere orgaan wat ik noemde

De Berner ook 10% 350 gram pens per week andere 10% de andere orgaan
Of zit ik nou fout ??
Nee hoor, dat gaat prima zo!
Als de Sint een kilo p.d. krijgt en Piet de Berner een pond, dan zou ik de Sint ca. 2/3 deel geven (dus idd tgen de 7 ons) en de rest van de pens aan de Berner. Dan zit je op ca. 10% van het menu, dus heel netjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door