Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2975996
Gijs heeft inmiddels een bult in de plek, ter grote van een kleine platte mandarijn zo'n beetje. Als ik voel zit er aan de andere kant ook zo'n bult, maar Joep heeft ze niet. Is dat iets wat er altijd al heeft gezeten?
Iets anders?
lymfe klieren oid?

Het is zeg maar net iets boven dat plukje haar wat je op het midden van de foto ziet, maar op de foto is de bult (nog niet?) te zien. Foto is van 3 uur geleden.

Afbeelding
Door rosmin
#2976005
onderhuidse ontsteking?
lymfeklieren gezwollen?

hij heeft AB gehad vanmiddag?
Mocht koorts / infectie toenemen zou ik DA consulteren

sterkte
Door eelke
#2976008
De bulten zitten op de beide achterpoten op dat rode puntje op dat plaatje ook op de achterpoot.

Wond ziet er smeriger uit vind ik, temperatuur is gezakt, 38,5.
Hij heeft inderdaad antibiotica gehad vanmiddag bij de dierenarts.

Lymfe klieren kunnen natuurlijk dit zijn omdat ze wat te doen moeten hebben... maar ook mijn twijfel, was ie al niet dik en pijnlijk, en is daardoor juist de wond ontstaan.
Door eelke
#2976026
Geen idee.

Deze plek heeft hij aan de andere kant op zijn heup;
Afbeelding

Ik had de foto's en verhaal al ergens in de bar gezet, dus nu maar voor de volledigheid;
Gisterennacht de hotspot op zijn heup ontdekt, en vanmiddag tijdens het plassen (tilde poot op) die op zijn poot. Daarna werd hij steeds onrustiger, paniekeriger, gewassen, geschoren, getempt, 39.3 en toen besloten de dierenarts te bellen.

Daar heeft hij spuiten gehad, vetaderm en een antibiotica kuur.

Maar wat de aanleiding is?

Google is niet leuk op lymfe klieren. En te bedenken dat hij achter zijn oksels ook wel eens een bult heeft die komt en gaat...
Door Anne in Zweden
#2976043
[quote="eelke"]
Geen idee.


Maar wat de aanleiding is?

Google is niet leuk op lymfe klieren. En te bedenken dat hij achter zijn oksels ook wel eens een bult heeft die komt en gaat...
[/quote]

Scotch heeft achter één oksel ook een bult die nu eens groter en dan weer kleiner is. Schijnt vet/vocht oid te zijn. Mijn motto is: zolang het van tijd tot tijd ook kleiner wordt, is het geen tumor, want die worden niet spontaan kleiner.
Door eelke
#2976049
Heb jij het idee dat dat ook een lymfe klier is?

Als ik google op lymfeklier hond zijn de eerste 3 pagina's van google lymfeklierkanker gerelateerd. Toen ben ik maar gestopt met zoeken.
Door Ruisje
#2976060
Volgens mij zijn lymfeklieren opgezet als er ergens een wond of infectie is. Ik begrijp dat Gijs nu een wond in de buurt van een lymfeklier heeft die opgezet is. Als hij ook regelmatig een opgezette lymfeklier in zijn oksel heeft, duidt dit op een infectie of ontsteking ergens.

Ik herken je angstige gevoel bij googlen naar ziekten... maar opgezette lymfeklieren zijn meestal de oorzaak van meer onschuldige dingetjes. En misschien is Gijs meer gevoelig en reageren zijn lymfeklieren op het kleinste snotterbelletje of wondje.
Door eelke
#2976065
Daar heb je gelijk in. En daar houdt ik het nu ook maar bij. Hij heeft net gegeten en ligt nu te slapen, met een raar snurkje wel, maar hij slaapt. Hehe, eindelijk.
Als de bulten morgen niet weg zijn ga ik gewoon weer naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2976086
Ik denk ook actieve lymfeklieren ivm de wonden. Net zoals wij bulten in onze keel krijgen als we vwrkouden zijn.

Sterkte met je mooie lieve puppegup. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan!
Door eelke
#2976092
Dit is van net. Potjepietjes zeg. Voorlopig lijkt het allemaal nog niet echt te helpen. Hier zie je de verdikking wel een beetje trouwens, en op de eerdere foto's nog niet, dus ik denk dat de klieren hard aan het werk zijn. Gezien de plekken ook wel logisch. Tis echt van naast zijn balletjes tot aan zijn hak...  :'(

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2976100
Ziet er dramatisch uit zeg  :(  Ik denk ook dat ide lymfeklieren gewoon keihard aan het werk zijn om die infectie te bestrijden.
Door smulpaap
#2976118
Ach wat ziet dat er naar uit joh . Als ik die foto zo zie dan moet dat heel warm aanvoelen . Hoe gaat het nu inmiddels met de temp ?
Door eelke
#2976121
Die was 38.5 dus is gezakt.

Die wonden voelen erg warm ja...hij is net uitgelaten, mijn bed ligt in de kamer, dus in principe klaar voor de nacht. En ik vermoed zo maar morgen terug naar de dierenarts...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door