Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2936622
Wat hebben jullie daar liggen?
Ik voel eigenlijk niet zo veel voor kranten.
Ik dacht zelf vetbedden en daaronder moltons oid?

Als de pups gaan lopen wil ik inderdaad een bak neer zetten maar wat doe ik in die bak?
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2936692
wil je, net als ik, een bak voor poep pies neerzetten?  (ala ian dunbar)  ik maak bijv 4 latjes aan elkaar en daar doe ik dan eerst kranten en dan zand/aarde/grasjes op..  het lijkt of dat beter helpt met zindelijk maken maar goed we zullen het zien na de test :P

in de werpkist een tafelzeil (omgekeerd dus ruwe kant omhoog ) en verder gewoon een dekbed met fleecekleed oid, zo vies word het allemaal niet (alleen tijdens de bevalling)
Door tessa
#2936704
Ik heb eest een laag kranten met daarop een stuk grastapijt (van die goedkope felgroene), dit is ideaal omdat het goed blijft liggen en het vocht zakt erdoorheen.
Ik heb twee stukken die zo groot zijn als de kist, iedere dag wissel ik ze om, de vieze schrob ik even met een sopje en daarna met de tuinslang. Even over het tuinhek hangen en hij is zo weer droog.
Het voordeel is dat de pups niet wegglijden bij het drinken, ik vind kranten daarom niet geschikt, en vetbed glijd ook zo snel weg.
Gebruikersavatar
Door nova
#2936763
Ik heb tenttapijt gekocht en op maat geknipt, en daarover lagen fleesjes.

Voordeel is dat het een open structuur heeft, dus plas zakt weg, het is anti-slip, puppen glijden niet uit , het rafelt niet, en een stuk wat op maat geknipt is, past in de wasmachine. Het voelt warm aan en neemt geen geur aan

Hier een linkje , al zeg ik je erbij dat het mijne van MP komt, en niet geheel nieuw was ;) http://www.kampeermeester.nl/bo-camp-tenttapijt-2-5-x-4-0-meter-blauw.html?gclid=CjkKEQjwqsCcBRDt7_Gts5a91YYBEiQAm-wYEVhXs1y_wmpuQ-X-bpl0KhW1KJVgnmeN8dtKYLubzOLw_wcB
Door kaszi
#2936838
In de kist heb ik enkel een goed dik vetbed met antisliplaag, ook tijdends de bevalling, mag de hele bevalling blijven liggen en mams blijft droog.
Verder leg ik linoleum op ons terras zodat ik plasjes etc gemakkelijk kan opkuisen (is een houten terras en anders loopt alles er gewoon door op het speelgoed van de kinderen dat eronder staat.
Hier en daar ligt nog een vetbedje en een slaapmand, een kindermatrasje met beschermingshoezen rond.
Ik heb nu 1 bak met houtpellets voor katten erin en probeer ze aan te leren om hun behoeften daar te doen.
Gebruik geen kranten of incontinentie matjes.
Door Jantina
#2936977
In de kist: kranten en daaroverheen een vetbed met ant-slip. De kranten niet tot de rand leggen want anders is het anti-slip effect weg. Ik had er 3 op maat en verschoonde 2x daags. Uitsoppen met Dettol en vetbedden op 90 graden wassen. Later in de ren met puppytrainers gewerkt wat echt goed ging, werden niet gesloopt (bij de Boerenbond koop je ze met plakstrips). Ook paar x per dag verschonen en gedurende de hele periode heel de omgeving 2x daags met Dettol schoon gemaakt. Ik kreeg gelukkig van iedereen te horen dat je helemaal niks rook, en ik vond ook dat dat moest in mijn gezin, in mijn woonkamer waar we gewoon met een baby leven. Maar dat is maar net wat je zelf prettig vindt, het is wel enorm veel werk en heel, heeeel veel was. 1 vetbed vult een hele wasmachine namelijk.... :biggrin2: Die stond letterlijk dag en nacht te draaien, zeker toen er een bench met kleedjes en een mandje e.d. bij kwamen...
Door **Jillaroo**
#2937842
in de kist een dun laagje kranten met vetbed erover heen, iedere dag kranten en vetbed verschonen. In de ren, moltons/matrasbeschermers ( lidl)  met daarover heen 1000 dingen mat van de action. De puppen glijden niet uit, urine zakt er door heen en alles blijft schoon en droog. Achter in ligt een vetbed met twee mandjes erop.  ( donut van de action is een topper!!) Alles kan in de wasmachine en is zo droog, verder staat er een plasbak waar ze goed gebruik van maken.
Door Sietie
#2975681
ik gebruik in de kist tijdens de bevalling incontinentie matjes met daaroverheen vetbedden. na de bevalling gebruik ik in de werpkist vetbedden met niks eronder, na drie weken gaat de kist open en kunnen ze in de ren komen die ook helemaal gevuld ligt met vetbedden met zeil eronder, in een hoek naast de werpkist liggen kranten, dat is hun wc. Na een poosje is de ervaring dat de wc verplaatst wordt naar de werpkist (willen waaarschijnlijk beschut poepen :biggrin2: dus dan draai ik de rollen om en komen daar de kranten in te liggen en gaat de wc naast de werpkist verdwijnen daar komt dan ook een vetbed te liggen. Ik vind eigenlijk nooit wat in de ren (behalve wat plasjes) poepen gebeurt altijd op de aangewezen wc (kranten) en plassen het meeste ook! Ik heb dus wel enorm veel vetbedden te wassen, maar ik wil een mooie stroeve ondergrond hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door