Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door cath
#2975514
ik geef de laatste tijd, kvv aan mijn katten omdat ik niet zoveel maal tegenwoordig.
Ze lusten tinlo cattery en dinapet konijn,
Nu had ik onlangs haaksbarf konijn gekocht, en willen ze alléén nog haaksbarf konijn, maar dat is niet compleet!
Kan het kwaad als ze alleen dit eten of krijgen ze tekorten?
Kan ik iets bijgeven van supplement en oid.
Help, ik ben ongerust! 
Door hannabelgje
#2975549
Ik zou niet alleen haaksbarf konijn geven. Zoals je zelf al aangeeft is dat niet compleet. Heb je andere smaken geprobeerd van haaksbarf? Je zou ook kunnen proberen om de hb konijn te mengen met iets anders. Wat ik doe als ze lopen te miepen met hun eten is drastisch minder gaan geven. Dan lusten ze ineens een stuk meer. Wel uitkijken bij katten dat ze niet vlug af gaan vallen.
Gebruikersavatar
Door Viking
#2975614
Probeer ook eens de Haaksbarf Kip, daar zijn ze bij ons ook groot fan van! Sinds ze HB krijgen, willen ze de Tinlo niet meer eerlijkgezegd. Maar, dat kan er ook gewoon aan liggen omdat het weer iets nieuws is. Moet wel zeggen dat bij mij de ontlasting van beide beter is met Haaksbarf.
Gebruikersavatar
Door cath
#2975640
De kip van haaksbarf vinden ze  ook maar niets. Rund heb ik nog niet geprobeerd.
Ik zal het toch nog eens proberen te mengen met tinlo,, maar ze hebben het vlug door hoor!
Katten!! oh zo moeilijk!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2975668
Merken waarbij je meerdere smaken moet afwisselen om compleet te voeren, hebben geen mineralen- en vitaminesupplement om het compleet te maken. Ik dacht carnibest wel, maar het is al even dat ik dat gevoerd heb. Dus afwisseling is in jouw geval dan helemaal belangrijk.
Ik wil je dus toch aanraden om af te wisselen, anders loop je idd op een gegeven moment een risico op tekorten. Probeer eens hele andere merken en hou het even vol. Soms moeten katten wat langer wennen aan een smaak.
Blijft het dramatisch, dan kan je naar een noodoplossing zoals een hapje blik erdoor grijpen.
Door Martine-Tom
#2975689
koekje schreef: Merken waarbij je meerdere smaken moet afwisselen om compleet te voeren, hebben geen mineralen- en vitaminesupplement om het compleet te maken. Ik dacht carnibest wel, maar het is al even dat ik dat gevoerd heb. Dus afwisseling is in jouw geval dan helemaal belangrijk.
Ik wil je dus toch aanraden om af te wisselen, anders loop je idd op een gegeven moment een risico op tekorten. Probeer eens hele andere merken en hou het even vol. Soms moeten katten wat langer wennen aan een smaak.
Blijft het dramatisch, dan kan je naar een noodoplossing zoals een hapje blik erdoor grijpen.
Carnibest heeft idd een supplement, Tinlo cattery is ook compleet dus die zou je in theorie ook als enige kunnen voeren.
Verder, idd als je alleen de HB konijn voert lopen ze grote kans op tekorten dus dat zou ik zeker niet doen, blijven proberen en de aanhouder wint...

Leuk he...katten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2975704
Hihi bij het openen dacht ik eventjes dat er weer een klacht was over iets.
Maar het is blijkbaar het tegenovergestelde wat betreft de katten over haaksbarf konijn  ;D

Inderdaad zou ik het mengen met bijvoorbeeld andere smaken van haaksbarf.
Alleen haaksbarf 1 smaak gaat niet werken ;)
Gebruikersavatar
Door cath
#2975718
Martine-Tom schreef: Carnibest heeft idd een supplement, Tinlo cattery is ook compleet dus die zou je in theorie ook als enige kunnen voeren.
Verder, idd als je alleen de HB konijn voert lopen ze grote kans op tekorten dus dat zou ik zeker niet doen, blijven proberen en de aanhouder wint...

Leuk he...katten :biggrin2:
grrr, ze zijn zoooo koppig hé!
was ik maar niet met haaksbarf konijn begonnen! Veeeeeel te lekker!
en de cattery zullen ze moeten, ik heb nog zoveel rollen in de diepvriezer liggen!
carnibest vinden ze vies, carnivoer ook,dinapet ook niet meer zot van.
Door lachnat
#2976189
En weer gaan malen dan?
Mijn katten zijn ook verpest door zelf malen , kvv is nu bah zelfs hun favoriete kvv is nu bah....
Alhoewel de bandit wild mix en all animal dan wel nog gegeten worden maar ook niet van harte.

Misschien een beetje zelf malen en dat mengen met de kvv die je wilt voeren.
Gebruikersavatar
Door cath
#2976202
alles zelf malen is wel veel!
ik heb 4 katten, maar mengen met het zelfgemalen is misschien wel een goed idee!
Laatst gewijzigd door cath op za 16 aug 2014, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#2976238
Ja, zelf malen is veel werk voor meerdere katten, maar wel veeeeeel lekkerder! :biggrin2:
Zelf gemalen mengen met kvv is misschien een goede optie, maar ik zou dan wel in het zelfgemalen deel diersoorten doen die niet in je kvv zitten.

Ik ga dit weekend weer 10 kilo door de molen gooien voor m'n ouwetjes. ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2977306
Ik zeg ook: de konijn mengen met wat anders.
En zolang ze moeilijk doen, misschien een beetje meer hart er doorheen, want konijn is toevallig net erg laag in taurinegehalte...  Dat wil niet zeggen dat het meteen tekorten geeft, maar je kan misschien beter op safe spelen.  ;)
Gebruikersavatar
Door cath
#2977359
pearlsofpassion schreef: Ik zeg ook: de konijn mengen met wat anders.
En zolang ze moeilijk doen, misschien een beetje meer hart er doorheen, want konijn is toevallig net erg laag in taurinegehalte... Dat wil niet zeggen dat het meteen tekorten geeft, maar je kan misschien beter op safe spelen. ;)



Ik heb het nu al wat gemeng en ze eet wel, maar echt niet veel, maar kom ze eet toch!
Ik zal wat hart toevoegen want dat lust ze eigenlijk wel.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door