Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kaat
#27641
Hoi,
Misschien is er al wel ooit iets over op 't forum gezet, maar heb eerlijk gezegt geen fut om me lam te zoeken hiernaar:

Mijn 3 jaar oude kater (gecastereerd) heeft sinds begin van dit jaar blaasgruis. Hij heeft sindsdien ander brokken gekregen van de DA. Ook sindsdien eet hij heel erg slecht. ooit zo weinig dat ik 'n maaltijd over moet slaan om zijn brokkenbakje niet te laten overstromen. Nu vroeg ik me af of iemand weet/ervaring heeft om vers voer te geven, zodat mijn voormalig mollige kater weer lekker mollig wordt ('t is bijna een skeletje).

Wat kan ik dan geven, en vooral belangrijk: waar moet ik beginnen...

Alvast bedankt.

groetjes,
Kaatje
Door sylvia
#27662
Kaat schreef: Hoi,
Misschien is er al wel ooit iets over op 't forum gezet, maar heb eerlijk gezegt geen fut om me lam te zoeken hiernaar:

Mijn 3 jaar oude kater (gecastereerd) heeft sinds begin van dit jaar blaasgruis. Hij heeft sindsdien ander brokken gekregen van de DA. Ook sindsdien eet hij heel erg slecht. ooit zo weinig dat ik 'n maaltijd over moet slaan om zijn brokkenbakje niet te laten overstromen. Nu vroeg ik me af of iemand weet/ervaring heeft om vers voer te geven, zodat mijn voormalig mollige kater weer lekker mollig wordt ('t is bijna een skeletje).

Wat kan ik dan geven, en vooral belangrijk: waar moet ik beginnen...

Alvast bedankt.

groetjes,
Kaatje
Hoi Kaatje,
Ik heb geen idee waar je woont maar misschien zit er een carnibest verkooppunt bij jou in de buurt,of woont er iemand in je buurt die voor je mee zou willen nemen.
Vaak is overzetten op vers al genoeg maar soms moet er iets bij gegeven worden ,maar mischien kan iemand die een kat met gruisprobleem heeft daar beter op antwoorden,of hitam.
Door Paul_Barte
#29477
Indien de kat op dit moment vrij is van blaasgruis gewoon direct overzetten op vleesvoer voor katten (Bibi of Carnibest). De kans dat het gruis terugkomt is praktisch nihil!!

Drs John Woudstra van dierenkliniek Westhage in Den Haag heeft ruime ervaring met katten, blaasgruis en versvlees voeren. Volgens hem zie je de katten op vlees NOOIT meer terug m.b.t. blaasgruis!!!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#29750
Nooit is wel heel veel. Ik zie nog wel een enkeling terugkomen op versvlees. Maar 90% is over!
Door Paul_Barte
#29755
Haha....sorry hoor Tannetje.....geef alleen maar door wat hij mij heeft wijsgemaakt ;D ;D ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door