Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2973031
Dame was alweer loops. Haar eierstokken en baarmoeder zijn niet oké en opeens verscheen er ook een bult bij een tepel. Die bult is ook niet oké. Vrijdag 12 uur wordt ze geopereerd. Wat en hoe gaat tijdens de operatie blijken. We starten met direct uit de auto een eerste prik, ze vind de dierenarts doodeng en ik wil haar overbodige stress besparen. Dan op een ortho bed de ok op en hopen dat die bult nog maar aan een tepel een probleem geeft en we niet de hele lijst eruit hoeven te laten halen. Baarmoeder en stokken gaan er waarschijnlijk beiden ook uit. Allemaal erg naar, mede vanwege de knie problemen was ze niet geholpen dus nu maar duimen dat haar bespiering goed genoeg blijft. De komende dagen blijven we tempen en goed observeren bij twijfel wordt ze eerder geholpen, maar agendatechnisch hebben we dan veel problemen. Er is wel steeds iemand thuis aan het werk en we kunnen er dus even boven op zitten. Voor nu is dame dolgelukkig want ze woont graag bij ons en ter besparing van stress ( ook aan mijn zijde want ik kan door de telefoon niet zien of de wond oké is etc) blijft ze hier tot dat ze volledig hersteld is.

Mocht iemand nog goede tips hebben met name op het punt van de melkkliertumor hoor ik ze graag.
Door Ruisje
#2973257
Geen tips over de melkkliertumor, alleen dat er afgelopen april bij onze B'Elanna een grote is weggehaald is. Maar bij katten is het meestal kwaadaardig en bij honden volgens mij niet. Ze heeft 10 dagen in zo'n prachtig rood DA rompertje gelopen en heeft er geen centje last van gehad. Nu 4 maanden later ziet ze er beter uit dan ooit te voren -- ze had altijd heel weinig haar (bijna niks) en nu ineens begint het te groeien. ;)

Sterkte en beterschap voor Dame!! Ennu... daarna lekker verwennen!
Gebruikersavatar
Door kira
#2975320
miik schreef: Succes morgen, hopelijk gaat het allemaal goed.
Ik zou zelf na de operatie Arnica tabletjes gaan geven, maar dat had je zelf misschien ook al bedacht ;)
Haha, ja ben zelfs al vanaf maandag bezig met wat middeltjes en er staat ook al gereed voor het uitspoelen van de narcose. Ze krijgt een petshirt aan, de kraag is opgeblazen, terwijl ik meega gaat daf de vloer hier in huis reinigen. Met Akira zijn toen de wonden opengesprongen en was Akira bijna dood, dus ik zie er erg tegen op. Ook omdat van alle honden bij ons die geholpen moesten worden er complicaties waren die zelden voorkomen, maar die wij wel hadden. Hoop zo dat het nu volgens het boekje gaat en dat de tumor nog niet uitgezaaid is en in zijn geheel weggenomen kan worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door