Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2974938
Hallo allemaal,

Mijn moeder heeft een hondje op leeftijd die al haar hele leven brokken krijgt. Nou heeft dit hondje de laatste jaren met regelmaat hotspot en een schilverige huid met alle gevolgen van dien. Vooral hoge dokterskosten. Ik ben zelf een rauwvlees voerder (kvv welliswaar) en denk dat ze misschien door rauw te gaan voeren ze wel wat problemen op zou kunnen lossen.
Wie heeft hier ervaring mee. Vooral dus huidverbetering door rauw vlees en dan vooral bij de oudere hond (13 jaar)

Alvast bedankt!!

Groetjes Janneke
#2974951
Radja was 13.5 jaar toen ik haar van de 1 op andere dag overzette op kvv,dit ook omdat ze atopie had en daardoor ook enorm vaak hotspots!! Wij merkte het verschil al binnen 2 weken! Moet er wel bijzeggen dat ik daarnaast ook puur pollen/huid/jeuk gebruikte. Radja heeft ook totaal geen last gehad van ontgiften,maar dat geldt niet voor alle honden,daar zou de hond van jouw moeder wel last van kunnen krijgen.
#2974960
In principe zou dat geen probleem moeten zijn, maar eea hangt natuurlijk wel vd individuele hond af. Wat is op leeftijd? Als het echt een hoogbejaarde hond is die geen rauw voer zou willen zou ik daar zelf denk ik niet zo'n punt van maken. Alhoewel rauw voer vaak uiteindelijk verbeteringen geeft mbt de huid en vacht KAN het in eerste instantie ook erger worden. Daarnaast kan een rauw gevoerde hond natuurlijk ook hotspots krijgen. Dat gezegd hebbende zou ik het zeker proberen als je moeder dat wil. Want het kan idd ook heel goed dat de overstap heel soepel gaat. Ik heb zelf vorig jaar een herplaatser van destijds 6 jaar gekregen die  bij haar vorige baas brok kreeg (ze had in haar jongere jaren wel wat rauw voer gehad maar stond al heel lang gewoon op brok). Bij haar heb ik alleen maar positieve veranderingen gezien. Ik heb haar ook gewoon meteen helemaal overgezet, ging en gaat heel goed.
#2974990
Hier ook een  hond van ruim 10, die na een brokken leven  vers ging eten. Wel heeft ze het moeten leren, karkassen wist ze in het begin geen raad mee. Nu eet ze zowat alles  :D
Deze hond had en heeft geen huidproblemen.

Wel heb ik een andere hond die na heel wat huidproblemen, klachtenvrij is nadat ze vers vlees voeding krijgt. :)
Er zijn 3 diersoorten die ze niet verdraagt, daar moet ik dus wel rekening mee houden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door