Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2974781
Hallo allemaal,

Over anderhalve week ga ik weer stage lopen, 3 dagen. Hoe deze verdeeld worden (2x2+2x0,5 of 3 hele) is nog onbekend, evenals de tijden/dagen etc. Alles wat ik weet is dat ik maandag 25 augustus om 8.15 verwacht wordt.

Nu ben ik met Jacy veel in zijn bench bezig, hij zit er nu weer in tot 13.00uur, hopelijk dat zijn verlatingsangst dan niet terugkomt. Bij mijn vorige stage (1 dag per week hooguit 8 uur weg met reistijd) had hij hier last van, de stage daarvoor (3 dagen per week en ook echt lang met reistijd) had hij nergens last van.

Ik heb het boekje '50 hondenspelletjes' van Suellen Dainty gekocht, maar daar stond weinig nieuws in. Ik ben op zoek naar spelletjes die 's avonds gespeeld kunnen worden, het liefst binnenshuis. Jacy is dol op apporteren, maar binnenshuis mag dat gewoon niet (te gladde vloer). Ik kom zelf niet verder dan nieuwe kunstjes oefenen (heb je die gladde vloer weer) en zijn snuffelkleed. Ik zoek wel iets wat we samen kunnen doen.

Hoe 'spelen' jullie met je hond?
#2974785
Ik doe veel hersenwerk met Flow. Koekjes zoeken in een doos vol krantensnippers, clickeren, momenteel leer ik haar haar speelgoed op te ruimen. :biggrin2:, wat vrij aardig gaat nu. als het heel warm is doen we koekhappen in het zwembadje. Qua hersenwerk is er zoveel te doen.
Op fb zijn een paar groepen waar de leden erg vindingrijk zijn. :)
Door Tanna
#2974790
Mijn hond is dol op het "surprisespel". Ik doe dan in een kartonnen doosje een ander kartonnen doosje waar kleine stukjes gedroogde long in zitten. Ik gebruik goed sluitende doosjes, zodat het een flink werk is om ze open te krijgen en het binnenste doosje zit haast klem in de grotere doos, dus het is een heel gepeuter. Om de buitenste doos knoop een grote handdoek en daaromheen een dik koord dat ik heel strak aantrek. Ze zit heel hard te piepen en te tapdansen met haar voorpootjes als ik de voorbereidingen aan het treffen ben!
Door Lil
#2974823
Binnen puzzels (gekocht of zelf gemaakt) en heel kleine oefeningen. In de achtertuin doe ik oefeningen als op krukjes. Tussen en over paaltjes etc. Dat gaat hier binnen ook niet. Echt hersenwerk doe ik op de wandelingen dingen zoeken en apporteren. Straks is het weer 2 keer per dag donker als ik met de honden wandel. Des te moeilijker voor ze om dan dingen te vinden. Dat moet dan op geur ipv op zicht. Dus dan kan ik mooi met ze aan de slag.
Gebruikersavatar
Door pluk
#2974848
's Avonds na het wandelen doen we vaak het speurspel: hond in de gang, heel veel kleine snoepjes verstoppen in de kamer en laat maar zoeken. Ook verstoppertje is erg leuk (moet je wel met 2 personen zijn): hond in de gang, 1 verstopt zich ander doet deur open en geeft zoek baas commando.
Verder nog balletje, balletje (onder welke beker zit het snoepje), apporteren en aanleren nieuwe dingen met clicker (voorpoten in doos, helemaal in doos, poten vegen op deurmat).
En de klapper van deze maand: keyboard spelen  ;D Vriendlief had oud keyboard op zolder. We hebben nu geleerd dat ie bij een lage toon gaat zitten en bij een hoge toon liggen. Verder ramt ie met z'n pootjes op de toetsen. Snoepjes in een kartonnen doosje doen we ook wel, maar eindigt meestal in een kamer vol kartonnen stukjes
#2974854
Tijdens het wandelen doen we al regelmatig iets. Zowieso moet hij bij elke passant komen of liggen. Daarbij loop ik rond 4-5 uur een klein rondje en meestal gaat er dan een speeltje mee. Dan is het ook oefenen met 'steady' 'liggen' 'terugkomen' enzo terwijl hij eigenlijk moet apporteren (wel vaker een echte apport dan een oefening, anders wordt apporteren niet leuk).
Lil schreef: Binnen puzzels (gekocht of zelf gemaakt) en heel kleine oefeningen. In de achtertuin doe ik oefeningen als op krukjes. Tussen en over paaltjes etc. Dat gaat hier binnen ook niet. Echt hersenwerk doe ik op de wandelingen dingen zoeken en apporteren. Straks is het weer 2 keer per dag donker als ik met de honden wandel. Des te moeilijker voor ze om dan dingen te vinden. Dat moet dan op geur ipv op zicht. Dus dan kan ik mooi met ze aan de slag.
Daarom dat ik het vraag. Nu is het niet zo moeilijk iets te bedenken, frisbee's liggen hier gewoon op een tafeltje in de tuin binnen handbereik (en aanwijsbereik voor Jacy ;D )
Door Lil
#2974868
Fenixjuh schreef: Tijdens het wandelen doen we al regelmatig iets. Zowieso moet hij bij elke passant komen of liggen. Daarbij loop ik rond 4-5 uur een klein rondje en meestal gaat er dan een speeltje mee. Dan is het ook oefenen met 'steady' 'liggen' 'terugkomen' enzo terwijl hij eigenlijk moet apporteren (wel vaker een echte apport dan een oefening, anders wordt apporteren niet leuk).Daarom dat ik het vraag. Nu is het niet zo moeilijk iets te bedenken, frisbee's liggen hier gewoon op een tafeltje in de tuin binnen handbereik (en aanwijsbereik voor Jacy ;D )
Zoeken in het donker is juist waar ze goed moe van worden hihi. Wel vanaf nul beginnen! Ga straks weer voer gebruiken, sterk ruikend en gemakkelijk en dan minder sterk ruikende en moeilijker verstoppen en dan weer voorwerpen (wordt langzamer opgebouwd dan ik nu schrijf). En gehoorzaamheid/cabine freestyle kan ook in donker (heb zo'n hoofdlamp, anders breek ik mijn nek en de honden dragen ook licht). Ofwel nauwelijks verschil tussen licht en donker hier behalve dat ze van zoeken/speuren in donker sneller moe zijn hihi.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door