Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2973566
In mijn ogen nergens. . Ik heb eind vorig jaar in de vakantie Renske gegeven en vond het voornamelijk troep, mijn hond blijkbaar ook want hij bleef ervan poepen. . Gezond en houdbaar gaan in mijn ogen niet samen.
Ik denk ook dat de combinatie gezond en goedkoop weinig positieve mogelijkheden zal bieden, vers vlees, al dan niet gemalen KVV, zijn gewoon duurder dan aldi-brokjes.
Als je vers vlees wil geven zou ik op zoek gaan naar een goede KVV (=kant en klaar vers vlees)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2973574
Ik ben begonnen met KVV in het weekend en door de week brokken. Mijn hond heeft er weinig last van gehad omdat hij nog erg jong was (3-4 maanden). Vanwege de verbeteringen die ik zag, zijn we heel snel overgestapt op volledig KVV en hebben er nu enkele BARF-dagen bij.
Honden die langere tijd op brokken staan, krijgen soms ontgiftingsverschijnselen, hieronder kan diarree vallen, maar ook jeuk, ontstoken ogen en/of oren en ze gaan soms stinken.

Kvv bestellen kan via internet, kijk maar eens op deze site http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=4
Verder verkopen enkele dierenwinkels ook KVV-worsten, bij mij wordt Alaska en Rodi verkocht.

Lees ook dit artikel eens door:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=8

Verder kijk ik vaak op Voerwijzer om te kijken wat ik wil bestellen:
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Goede KVV's hebben als calciumbron bot en zijn compleet door variatie. Hierdoor is het niet nodig om er een vitaminepremix in te hebben.
Door Hondenvriendje
#2974337
Super bedankt voor uw heldere uitleg hier heb ik wat aan. Ik ben al veel aan het lezen hierover. Van die worst Rodi zat ik ook aan te denken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2974345
[quote="Hondenvriendje"]
Super bedankt voor uw heldere uitleg hier heb ik wat aan. Ik ben al veel aan het lezen hierover. Van die worst Rodi zat ik ook aan te denken.
[/quote]

Wat heb je dan al opgestoken van al dat lezen als je je wil vergrijpen aan gekookte bewerkte smurrie die stief staat van de chemische toevoegingen  ??? Je weet dan toch wel dat de rooie draad hier op het forum is dat voeding RAUW dient te zijn. Ga daar eens voor rondkijken als je wat gezonds aan je hond wil geven.

De kans dat die van die Rodiworsten diarre krijgt (en stinkende scheten en boeren en jeuk) is overigens vele malen groter dan wanneer je in het weekend of bij de brok een goede kvv voert.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2974705
Voor buiten de koeling houdbare voeding pak ik liever ziwipeak of de worsten van k9, maar ik moet zeggen.. we hebben afgelopen vakantie een week lang orijen brok gegeven, want camping, geen behoorlijk dorp in de wijde omtrek voor de boodschappen en geen vriezer, en dat beviel nog beter dan allerlei worsten, renske, ect. De ervaring leert dat de hond(en) op lang houdbare vleesvoeding enorm gaan stinken en poepen. :-\

Ziwipeak word oa verkocht bij eko-pets. :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2975955
Ben regelmatig met 3 grote honden die barfen op vacantie gegaan. Ik nam een klein vrieskastje mee,  die gevuld was met  barfonderdelen.
En zou ik tekort komen, dan krijgen ze  de laatste vacantiedagen kip  of rundvlees uit de supermarkt.
Dat was mijn oplossing  :) ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2976303
Ik zie nu pas dat je dit naast je brok wilt gaan voeren, mijn fout want goed lezen is ook een vak op zich.  :-[ :-[

Waarom dan die vieze smurrie, maar niet een goede kvv? Die buiten-de-koeling-troep is hartstikke duur. :-X Een goede kvv is goedkoper en vooral gezonder. Kijk eens op www.voerwijzer.com voor een lijst met alle kvv's en prijzen. (richtlijnen).
Door Hondenvriendje
#2981737
[quote="Els&Flow"]
Ik zie nu pas dat je dit naast je brok wilt gaan voeren, mijn fout want goed lezen is ook een vak op zich.  :-[ :-[
....
Laatst gewijzigd door Hondenvriendje op zo 12 okt 2014, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hondenvriendje
#2981743
[quote="Angelique"]
Wat heb je dan al opgestoken van al dat lezen als je je wil vergrijpen aan gekookte bewerkte smurrie die stief staat van de chemische toevoegingen  ??? Je weet dan toch wel dat de rooie draad hier op het forum is dat voeding RAUW dient te zijn. Ga daar eens voor rondkijken als je wat gezonds aan je hond wil geven.

De kans dat die van die Rodiworsten diarre krijgt (en stinkende scheten en boeren en jeuk) is overigens vele malen groter dan wanneer je in het weekend of bij de brok een goede kvv voert.
[/quote]Maar mevrouw het kan hier wel een rode draad zijn en daar mag waarschijnlijk niet vanaf geweken worden maar toch doe ik dat wel. U heeft niet alle wijsheid in pacht en ook over BARF hoor je ook niet altijd positieve verhalen. Het is ook een rode draad hier op dit forum dat je alleen maar positief mag zijn als je de kudde volgt die het allemaal zogenaamd maar zo goed weet, je moet en zou barfen doe je dat niet val je hier al buiten de groep. Het zal u netjes staan om normaal te reageren. Aangezien u hier een voorbeeld functie heeft. En aan alle andere schapen op dit forum, volg en u doet het dan vanzelf helemaal goed bij deze mevrouw. Nogmaals u heeft niet alle wijsheid in pacht en mijn hond doet het GOED  die goedkopen smurrie (zoals u dat benoemt) haar vacht is mooi, huid is opgeknapt, poept veel minder noem maar op. Dus de rode draad kan wel zijn dat je hier alleen maar mag praten over barf, positief dan wel te verstaan maar misschien zou het u prachtig staan om ook eens open te staan voor andere ervaringen manieren voeren. BArf is wat dat betreft niet heilig.
Door Hondenvriendje
#2981745
[quote="nova"]
Ben regelmatig met 3 grote honden die barfen op vacantie gegaan. Ik nam een klein vrieskastje mee,  die gevuld was met  barfonderdelen.
En zou ik tekort komen, dan krijgen ze  de laatste vacantiedagen kip  of rundvlees uit de supermarkt.
Dat was mijn oplossing  :) ;)
[/quote]Nou dan doet u het vast beter dan ik. Al geef ik ook graag goedkope LIDL brokken zelf neem ik er ook regelmatig wat van, al die chemische middelen het laat mijn haar zo glanzen. ;D
Door Martine-Tom
#2982542
[quote="Hondenvriendje"]
Maar mevrouw het kan hier wel een rode draad zijn en daar mag waarschijnlijk niet vanaf geweken worden maar toch doe ik dat wel. U heeft niet alle wijsheid in pacht en ook over BARF hoor je ook niet altijd positieve verhalen. Het is ook een rode draad hier op dit forum dat je alleen maar positief mag zijn als je de kudde volgt die het allemaal zogenaamd maar zo goed weet, je moet en zou barfen doe je dat niet val je hier al buiten de groep. Het zal u netjes staan om normaal te reageren. Aangezien u hier een voorbeeld functie heeft. En aan alle andere schapen op dit forum, volg en u doet het dan vanzelf helemaal goed bij deze mevrouw. Nogmaals u heeft niet alle wijsheid in pacht en mijn hond doet het GOED  die goedkopen smurrie (zoals u dat benoemt) haar vacht is mooi, huid is opgeknapt, poept veel minder noem maar op. Dus de rode draad kan wel zijn dat je hier alleen maar mag praten over barf, positief dan wel te verstaan maar misschien zou het u prachtig staan om ook eens open te staan voor andere ervaringen manieren voeren. BArf is wat dat betreft niet heilig.
[/quote]Uhmm...dit is BARF plaats, het forum waar we over het rauw voeren van onze dieren praten...wil je anders voeren, prima maar dan kan je daarvoor terecht op 1 van de vele andere honden/kattenfora waar wel commercieel gevoerd word.
In mijn beleving word niemand veroordeeld hier, ook niet als je brok wil voeren, echter ben je hier dan gewoon niet op het juiste forum.
Door keetje
#2982550
[quote="Hondenvriendje"]
Maar mevrouw het kan hier wel een rode draad zijn en daar mag waarschijnlijk niet vanaf geweken worden maar toch doe ik dat wel. U heeft niet alle wijsheid in pacht en ook over BARF hoor je ook niet altijd positieve verhalen. Het is ook een rode draad hier op dit forum dat je alleen maar positief mag zijn als je de kudde volgt die het allemaal zogenaamd maar zo goed weet, je moet en zou barfen doe je dat niet val je hier al buiten de groep. Het zal u netjes staan om normaal te reageren. Aangezien u hier een voorbeeld functie heeft. En aan alle andere schapen op dit forum, volg en u doet het dan vanzelf helemaal goed bij deze mevrouw. Nogmaals u heeft niet alle wijsheid in pacht en mijn hond doet het GOED  die goedkopen smurrie (zoals u dat benoemt) haar vacht is mooi, huid is opgeknapt, poept veel minder noem maar op. Dus de rode draad kan wel zijn dat je hier alleen maar mag praten over barf, positief dan wel te verstaan maar misschien zou het u prachtig staan om ook eens open te staan voor andere ervaringen manieren voeren. BArf is wat dat betreft niet heilig.
[/quote]

Huh ??? ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door