Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2974120
Beste allemaal,

Ik zit hier met een probleem en wou eens horen of er nog mensen zijn die dit probleem hebben.
Ik geef al een aantal jaren kvv aan mijn honden.
Nu valt het mij de laatste tijd op dat mijn pups niet meer goed uitgroeien. Ik ben fokker en van mijn
twee laatste nestjes had ik de teefjes voor mij gehouden. De pupjes die krijgen bij ons vanaf hun 3 weken
kvv. Dit gaat altijd perfect, mooie drolletjes enzo. Maar van die twee laatste nestjes kunnen we geen enkel
van de teefjes verder gebruiken. Ze zijn gewoon te  klein. Van het eerste nestje dacht ik gewoon foute combinatie,
maar het volgende nestje was een hele andere combinatie en ik heb net hetzelfde probleem. Omdat ik zelf voor de
100% achter kvv sta, raad ik dit natuurlijk ook altijd aan aan mijn pupkopers. Een paar volgen dit advies, anderen helemaal
niet en schakelen over naar brok. Nu merk ik dat de pups uit die nesten die niet enkel kvv eten dat ze wel groter zijn.
Ik krijg ze tegenwoordig ook niet meer dik. Ik gebruik wel altijd 1 bepaald merk. Zou het daaraan liggen?
Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. De jongste die ik hier nu heb is 10 maanden, kan ik dit nog goed krijgen?
Als ik dan kijk naar mijn volwassen honden, die vroeger nog en brok en kvv hebben gekregen toen ze opgroeiden, die
staan perfect. Ik weet het momenteel echt niet meer. Denk er al over om terug over te schakelen naar brok.
Ik hoor dus heel graag jullie raad en ervaringen.
#2974137
Ik weet niets van kvv, maar wel dat pups op vers veel langer de tijd nemen om uit te groeien. Mijn boxer is met 5 maanden op barf overgestapt, en die was pas rond haar 3e jaar uitgezwaard en uitgegroeid. Pups op vers groeien veel gelijkmatiger op, geen grote groeispurten. Brokkenhonden groeien sneller, dus dat kan kloppen met jouw waarnemingen.

Hoe oud is het eerste teefje dat je hebt gehouden nu? Als ze nog geen 3 is, zou ik ervan uitgaan dat ze nog uitzwaart in de loop der tijd. En een hondje van 10 maanden, daarbij is het gewoon normaal dat ze nog niet op haar definitieve gewicht en grootte is!

Verder zou ik wel kvv-merken afwisselen. Je weet nooit precies wat er in kvv zit, en om jezelf niet afhankelijk te maken van de grillen van 1 fabrikant (die bv. veel vet door z'n product mengt, of inferieur spiervlees), kun je beter veel verschillende soorten voeren. Dan loop je niet het risico dat je te eenzijdig voert.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 13 aug 2014, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2974141
Waarom gelijk over schakelen op brokken? Waarom probeer je gewoon niet een ander merk KVV? En waarom wedden op 1 paard? Ik geloof dat wij dat hier nu al een jaar of 11 roepen, met KVV: "wed niet op 1 paard" en nou weet je waarom......
#2974216
Ik was gister bij een fokker en die had een pup welke 6 dagen ouder was dan mijn pup.
Het scheelde 5 cm in ons voordeel zeg maar :-)
Haar pup krijgt brok, onze Kvv en barf.
Maar wij wisselen wel wat af (niet super veel maar wel 3 -4 merken en soms wat barf hapjes ernaast dus).

Ik ben groot voorstander van Kvv en barf, maar zou het  idd niet bij 1 merk houden.

En eerlijk gezegd geloof ik ook niet zo in dat het aan het voeren ligt, want ook twee totaal verschillende combinaties kunnen hetzelfde uitpakken natuurlik, het is maar net wat er in bepaalde lijnen zit.
En fokken  blijft uiteindelijk ook gokken.
Door fransbulletje
#2974232
Onze bullen eten al jaren kvv en Hugo is erop groot geworden.
Toen hij 9 maanden was stonden we samen met zijn broertje op show. Zijn broertje kreeg brok en was een kg lichter dan Hugo. Hugo was breder en gespierder.
Ik heb een tijdje Naturis gevoerd en daarop viel Hugo af in gewicht , kon er niet tegen voeren.
Overgestapt naar Carnibest en hem toen, hij was inmiddels 1 jaar, de aktief gegeven waarop hij weer op het juiste gewicht kwam.
Mijn ervaring met Naturis is dat ze er veel van nodig hebben om op gewicht te blijven.
Verder vond ik Naturis erg wisselend wat kwaliteit betreft, het spoot soms de rollen uit en was dan dunne smurrie.
Ik zou een andere kvv proberen, wat gaan afwisselen met andere merken.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op wo 13 aug 2014, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2974243
Ik zou ook af gaan wisselen, en buiten dat met alle problemen die er in jouw ras zitten zou je er blij mee moeten zijn dat ze niet zo snel uitzwaren en klein/rank blijven...
Door smulpaap
#2974265
Ik krijg ze tegenwoordig ook niet meer dik ( Dat vond ik weer een opvallende zin )
En dat is niet rot bedoelt hoor . Maar ik hoor dat nogal eens onder Bulleneigenaren .
Wat bedoel je hier precies mee ? Doel je dan op het z.g uitzwaren ?

Een hond die opgroeit op vers groeit geheel anders op zoals mijn voorgangers al schreven .
Als je kvv voert dan is afwisselen van merken wel belangrijk .
Voor pups , maar ook voor volwassen honden .
Ik weet niet of je Voerwijzer kent ? Daar kan je veel lezen over kvv , de samenstelling en de kwaliteit


http://www.voerwijzer.com/wat-een-goede-kvv
Door Sietie
#2974285
hier al mijn nesten op BARF en dat zijn gewoon grote honden niks kleiner als de brok eters! Maar wel veel gespierder en meer glans er op... kvv weet je nooit wat er door zit... ik zou ook veel afwisselen in de goede merken...
#2974301
Ten eerste bedankt voor de antwoorden.
Ten tweede ik weet perfect hoe een bulldog eruit hoeft te zien en hoeveel hij moet wegen. Ben er nog maar 16 jaar mee bezig.
Een volwassen teefje van met moeite 20 kg is te klein en te fijn.
Ik ben niet van plan om terug brok te gaan geven. Dat was al lachend gezegd.
Ten tweede de enige goeie raad die ik hier nu al heb gekregen is om af te gaan wisselen.
Door fransbulletje
#2974320
[quote="kelly en bullen"]
Ten eerste bedankt voor de antwoorden.
Ten tweede ik weet perfect hoe een bulldog eruit hoeft te zien en hoeveel hij moet wegen. Ben er nog maar 16 jaar mee bezig.
Een volwassen teefje van met moeite 20 kg is te klein en te fijn.
Ik ben niet van plan om terug brok te gaan geven. Dat was al lachend gezegd.
Ten tweede de enige goeie raad die ik hier nu al heb gekregen is om af te gaan wisselen.
[/quote]

:o :o :o Een frans bulldogteefje van 20 kg te klein/fijn?????
Volgens mij horen die maximaal 12 kg te wegen en reuen 14 kg.
Door eelke
#2974325
[quote="kelly en bullen"]
Speelt dit een rol?
Ik geef al jaren naturis compleet en ben er altijd heel tevreden over geweest.
Nooit slechte worsten gehad.
[/quote]

Dat zou kunnen. Lotgering en smuldier zijn een van de goedkoopste, vandaar dat ik het vroeg.
Naturis is volgens mij best een prima merk (maar ik voer al een tijdje geen kvv meer dus zit er niet helemaal meer in) maar afwisselen is inderdaad de truc! Voer je van Naturis compleet maar een, of meerdere versie's? Met welke diersoorten?

Wellicht dat je hier kunt schrijven hoeveel je per hond voert, wat die hond weegt en beweegt, en hoeveel hij/zij volgens jou zou moeten weten?
Door eelke
#2974328
[quote="fransbulletje"]
:o :o :o Een frans bulldogteefje van 20 kg te klein/fijn?????
Volgens mij horen die maximaal 12 kg te wegen en reuen 14 kg.
[/quote]

Als ik op haar site kijk (wereldbolletje onder profielfoto) zie ik dat ze ook engelse buldoggen fokt. Die zijn wel zwaarder denk ik.
Door fransbulletje
#2974363
[quote="eelke"]
Als ik op haar site kijk (wereldbolletje onder profielfoto) zie ik dat ze ook engelse buldoggen fokt. Die zijn wel zwaarder denk ik.
[/quote]

;D ;D ;D dacht ook al..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door