Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2972770
Ok, het kraanwater is in Nl. best heel schoon (zeggen ze  :biggrin2:) toch ben ik al een tijdje aan het kijken naar waterfilers.
Niet alleen voor kalk, maar ook voor andere stoffen. En al lezende ontdek ik dat je er ook weer een heleboel aan toe kan voegen tijdens het filteren.

Pffff, zie door de bomen het bos niet meer.  :-\

Het zou in principe voor één kraan zijn (of een los apparaat), want de installaties die je bij de hoofdkraan plaatst zijn me eigenlijk te duur.  :(


Gebruiken jullie een filter en zo ja welke? En bevalt het of zou je liever toch iets anders gebruiken?  :)
#2972785
Vroeger gebruikte ik een losse Brita waterfilter, maar dat was wel erg duur, dus daar ben ik mee gestopt. Tegenwoordig gebruik ik een flesje met filter van Bobble, maar alleen voor de hond. Het gewone volk moet het met kraanwater doen! ;D
#2972827
Wij hebben een waterontharder. Ideaal voor de apparaten, maar ook fijn voor douche en bad. Het water is erg zacht. Voor het drinkwater hebben wij een osmose apparaat. Niet noodzakelijk,want het drinkwater in Nederland is best wel redelijk, maar als je weet wat voor onnodige stoffen worden toegevoegd aan het water en als je bekijkt wat zo'n osmose apparaat er allemaal uitfiltert, dan vind ik ik een filterapparaat beslist geen gek idee. Natuurlijk ga je niet dood van het Nederlandse drinkwater, maar ik ben heel blij met ons apparaat.
Het osmose apparaat was destijds ca 500,00 GULDEN. De filters worden ca 1x per jaar vervangen. De prijs weet ik zo niet, maar die zijn niet zo duur
Laatst gewijzigd door Lida. S op ma 11 aug 2014, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#2972835
Na jarenlang water uit flessen (spa e.d) te hebben gedronken, drink ik nu uit een eco-flesje kraanwater. Inmiddels proef ik geen verschil meer, besparen we aardig wat geld op die dure flessen en kan ik overal makkelijk bijvullen.

We hebben een tijd een Brita filter gehad, maar die vond ik ontzettend duur.
#2972836
Ik heb ook een osmose app. maar dat is voor mijn aquarium's om zo de waterwaarden beter te kunnen behouden voor de rest gewoon kraanwater en als het echt nodig is ook nog grond water ter beschikking.
Ik meet de geleidbaarheid van het water ivm mijn aquarium's en hier is dat een 250 ?S/microsiemens in kraanwater, en 400 ?S/microsiemens in grond water, osmose water is schoon.
Ik meet ook ph gh en kh en echt hier in Harderwijk zulk mooi schoon water op iets wat hogere ph na dat ik als mijn aqua's het aankonden het liefst gewoon kraanwater zou gebruiken.
Kraanwater is hier dus ph 7,5 gh 6 kh 5 en microsiemens van 250 ?S (?S/microsiemens of te wel de geleidbaarheid geeft aan hoeveel opgeloste stoffen er in het water zitten dit houd dus gh en kh in maar natuurlijk zijn er meer stoffen die je zou kunnen meten).

De water waarden verschillen per gemeente  en je kan deze gewoon bij het waterbedrijf opvragen.
Laatst gewijzigd door Anneloog op ma 11 aug 2014, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door