Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2972162
Al sinds een paar jaar heb ik van tijd tot tijd een klein plekje op mijn kuit dat enorm jeukt. En ik schrijf plekje, maar er is aan mijn huid NIKS te zien. Echt helemaal niks, zelfs niet met een vergrootglas. En soms is het plotseling weer weg. En soms is het plotseling weer terug. Is toch raar? Heeft iemand enig idee wat het is? En hoe ik er vanaf kom? (honingzalf en tea tree zalf geprobeerd, dat helpt eigenlijk niet).
#2972169
Heb je dan toevallig een specifieke broek of sokken aan? Dat er net daar een draadje of dingetje kriebelt?



Ik had zoiets ineens een paar jaar geleden. We waren bij mn schoonouders in Frankrijk. Iedere avond als ik in bed ging liggen, kreeg ik na een kwartier ofzo ENORME jeuk aan mn benen. Na 2 dagen zagen mn benen eruit alsof ik een geplukte kip was. Voor de vakantie had ik mn benen geëpileerd, dus logisch; het ding zou zn beste tijd wel gehad hebben.
Na 3 dagen kwam ik erachter dat schoonmoeders uitgebreid wasverzachter in de wasmachine kiepte bij de was. Die plekken op mn benen waren gewoon eczeem. Ik had alleen jeuk op mn benen omdat de rest bedekt was met nachtpon.
De eczeem kwam niet gelijk, dat duurde even.
#2972173
koekje schreef: Heb je dan toevallig een specifieke broek of sokken aan? Dat er net daar een draadje of dingetje kriebelt?



Ik had zoiets ineens een paar jaar geleden. We waren bij mn schoonouders in Frankrijk. Iedere avond als ik in bed ging liggen, kreeg ik na een kwartier ofzo ENORME jeuk aan mn benen. Na 2 dagen zagen mn benen eruit alsof ik een geplukte kip was. Voor de vakantie had ik mn benen geëpileerd, dus logisch; het ding zou zn beste tijd wel gehad hebben.
Na 3 dagen kwam ik erachter dat schoonmoeders uitgebreid wasverzachter in de wasmachine kiepte bij de was. Die plekken op mn benen waren gewoon eczeem. Ik had alleen jeuk op mn benen omdat de rest bedekt was met nachtpon.
De eczeem kwam niet gelijk, dat duurde even.
Nee, ik kan geen link leggen met kleding. En ook niet met wasmiddel. Ik gebruik al heel lang hetzelfde. En het plekje is niet rood, niet dik, sterker nog, je ziet er echt helemaal niks aan. Stom he?
#2972203
Ik heb zo'n raar plekje op m'n schouderblad. Soms jeukt het en krab ik eraan, of laat krabben met een pincet en zo,  maar het is niets. Vermoedelijk is het een ingegroeid haartje wat gek doet bij tijd en wijle. Nu is het weer rustig.
#2972211
Dit klinkt een beetje als Nostalgia paresthetica, aleen op een andere plek dan zeg maar
Ik heb t op m'n boven rug (is ook niets te zien, niet zoals beschreven n bruine vlek of zo, wel afwijking aan de wervelkolom) en heb onlangs van de dermatoloog Capsaicine creme gekregen......alleen voor dat ik t spul in huis had
was de jeuk weg....maar dat komt bij tijden weer op dus dan kan ik gelijk gaan smeren  ;)
Deze periode van jeuk was trouwens veel langer dan voorgaande periodes....hoop dat t nu ook. Heel lang weg blijft want je wordt er flink iebelig van, en precies plekken waar je slecht bij kan.
Hier ligt dan ook de ruggekrabber klaar
Het is trouwens zalf op basis van Spaanse peper, dat doet de zenuw uiteinden verdoven als t ware....
#2972310
Héél vervelend zo'n plekje.
Zo'n plekje heb ik op mijn rug, daar waar ik zelf niet bij kan.
Ik zou het weg willen laten snijden.
Als het me echt te erg word dan laat ik Jan er eczeemzalf opsmeren.
Dan gaat het weer een tijdje.
Maar het zal wel psychisch zijn denk ik.
Heb de huisarts er al eens naar laten kijken toen ze wat anders weg sneed op mijn rug, maar het is helemaal niets  :-\
#2972342
Lizzy schreef: Ben blij dat ik niet de enige gek ben :biggrin2:

Maar smeren met iets helpt?
Ja, maar dat zal ook wel tussen mijn oren zitten.
Ik gebruik een zalfje van de huisarts die ook bij eczeem gegeven wordt.
Ben de naam even kwijt.
#2972350
Lizzy schreef: Ben blij dat ik niet de enige gek ben :biggrin2:

Maar smeren met iets helpt?
Cortisonenzalf helpt altijd natuurlijk  :biggrin2:

Is het niet gewoon een voelspriet, zoals een ander iets aan zijn water voelt, begint jouw kuitplekje te jeuken  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door