Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joel
#2972171
oest even geleden een nieuwe borstel voor Qadir hebben en zie dan al die borstels liggen, kan zowat geen keus maken dus maar dezelfde als de vorige keer gekocht.
Ik vraag me altijd af wie welke borstel/ kam gebruikt voor welke vacht. Al staat t bij sommige borstels wel op de verpakking. ....
Heb helemaal geen ervaring met vachtverzorging. Kon thuis de Tibetanen prima kammen en nu Qadir natuurlijk ook.
Maar heb geen uitgebreide toilettas voor hem.

Hij heeft een handdoek om op te liggen, een borstel,  kam en evt een tekentang en Puur oor voor als ie vieze oren lijkt te krijgen en na een uurtje braaf zijn heeft ie een lekker knabbeltje verdient ;)
Hoe ziet jullie honden-borstelmandje eruit?

Afbeelding
Door Nadia
#2972188
Ik denk die gaat het over een hondenplee hebben ;D

Ik heb een rubberen roskam en een nagel Knipper. Verder niets. Ligt eens in een tasje/mandje.
Door miik
#2972189
Haha, dat past niet op 1 foto hoor ;)
In de loop der jaren hebben we heel wat verzameld, van tondeuses, kammen en borstels !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2972193
joel schreef: oest even geleden een nieuwe borstel voor Qadir hebben en zie dan al die borstels liggen, kan zowat geen keus maken dus maar dezelfde als de vorige keer gekocht.
Ik vraag me altijd af wie welke borstel/ kam gebruikt voor welke vacht. Al staat t bij sommige borstels wel op de verpakking. ....
Heb helemaal geen ervaring met vachtverzorging. Kon thuis de Tibetanen prima kammen en nu Qadir natuurlijk ook.
Maar heb geen uitgebreide toilettas voor hem.

Hij heeft een handdoek om op te liggen, een borstel,  kam en evt een tekentang en Puur oor voor als ie vieze oren lijkt te krijgen en na een uurtje braaf zijn heeft ie een lekker knabbeltje verdient ;)
Hoe ziet jullie honden-borstelmandje eruit?

Mandje...ik heb een hele gereedschapswagen vol  :biggrin2:
Door Tibbies
#2972258
Haha, ik heb ook een grote toilettas vol....
De grote grove kam,  de les pooches borstel en een kam met roltanden en een gezichtskammetje zijn de favorieten.

En dan ook nog verschillende shampoos, conditioners, anti-klitsprays, enz. enz.

Ook heb ik een hele collectie tear- stain removers die allemaal niet werken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2972263
Wij hebben een vlooienkam, een rubber borstel, een herdersharkje en een furminator. En doodordinaire hondenshampoo van de supermarkt die werkeloos in de kast staat.

En natuurlijk spul als een nagelknipper, tekentang enz. Puur oor en oorcleaner heb ik ook, maar kan ik op het moment niets mee. Donderdag gaan we zijn oren goed checken en cleaner in doen als ie een slaapje aan het doen is. En verder nog kamillethee om zijn pielemans mee schoon te spoelen, scheelt heel veel in de vieze druppels.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2972304
Het 'mandje' van mijn vlinders:
Afbeelding

En de inhoud:
Afbeelding

Naar een show gaat alleen die borstel, de grove kam en een vreselijkveelpinnenborsteltje mee.
Door Juul
#2972309
In iedere auto en in huis een tekentang. Nagelknipschaar. Borstel ligt ook ergens, geen idee waar :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door joel
#2972322
Angelique schreef: Mandje...ik heb een hele gereedschapswagen vol  :biggrin2:
Oke ik ben benieuwd, (heb je salon wel al een keer voorbij zien komen, heerlijk zoveel ruimte) :D maar jij trimt ook alles zelf toch?
Tibbies schreef: Haha, ik heb ook een grote toilettas vol....
De grote grove kam,  de les pooches borstel en een kam met roltanden en een gezichtskammetje zijn de favorieten.

En dan ook nog verschillende shampoos, conditioners, anti-klitsprays, enz. enz.

Ook heb ik een hele collectie tear- stain removers die allemaal niet werken.
ik moest gewoon ff googlen  :biggrin2: ik vraag me serieus af hoe je die gebruikt..... ik denk als ik die ga gebruiken krijg ik ik hond met klitten...maar zie ze veel dus dat zal dan wel weer meevallen, voor welke vacht gebruik jij hem?

Kaela schreef: Wij hebben een vlooienkam, een rubber borstel, een herdersharkje en een furminator. En doodordinaire hondenshampoo van de supermarkt die werkeloos in de kast staat.

En natuurlijk spul als een nagelknipper, tekentang enz. Puur oor en oorcleaner heb ik ook, maar kan ik op het moment niets mee. Donderdag gaan we zijn oren goed checken en cleaner in doen als ie een slaapje aan het doen is. En verder nog kamillethee om zijn pielemans mee schoon te spoelen, scheelt heel veel in de vieze druppels.
Dat herdersharkje gebruik je alleen bij kortharige honden toch? en dan om de ondervacht/of wol weg te kammen? en zo;n furminator, kam je daar je hond niet mee kaal.....? Echt, er gaat een wereld voor me open  :D en die pielemans ....die komt me dan wel weer bekend voor  ;D
nova schreef: ik zal ook eens een foto-shoot maken van mij collectie  ;D
O0 vertel ook meteen waar je het allemaal voor gebruikt  ;)
Riek schreef: Het 'mandje' van mijn vlinders:

En de inhoud:
Afbeelding

Naar een show gaat alleen die borstel, de grove kam en een vreselijkveelpinnenborsteltje mee.
beschaafd mandje, jij hebt ook zon weerhaakborsteltje zie ik, (is dat zon pooches borstel?) is dat ook voor lange vacht? Het lijkt me altijd zon naar /pijnlijk borsteltje......
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2972330
Dit is een Pooch (tegenwoordig Activet) borstel. Groot verschil met diegene die je hierboven ziet is de flexibele kop en de dichtere inplant van de ijzertjes. Ik gebruik ze ook. Ik gebruik de groene...de meest zachte, voor vachten zoals die van Tedje...lang en veul. De rode voor echte klitten, meestal op poten en de paarse om de wat kortere vachten mee door te borstelen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2972334
joel schreef: Oke ik ben benieuwd, (heb je salon wel al een keer voorbij zien komen, heerlijk zoveel ruimte) :D maar jij trimt ook alles zelf toch?

Ik trim alles zelf ja. Had vroeger een trimsalon en daardoor dus ook veel spullen dubbel in het mandje en ook veel wat nu nog wat werkloos in het bakje ligt.

ik moest gewoon ff googlen  :biggrin2: ik vraag me serieus af hoe je die gebruikt..... ik denk als ik die ga gebruiken krijg ik ik hond met klitten...maar zie ze veel dus dat zal dan wel weer meevallen, voor welke vacht gebruik jij hem?

Die gebruik je als een gewone borstel, laag voor laag.


Dat herdersharkje gebruik je alleen bij kortharige honden toch? en dan om de ondervacht/of wol weg te kammen? en zo;n furminator, kam je daar je hond niet mee kaal.....? Echt, er gaat een wereld voor me open  :D en die pielemans ....die komt me dan wel weer bekend voor  ;D

Als je lang genoeg door blijft gaan wel ja, maar dat geldt voor iedere borstel.  :biggrin2:

O0 vertel ook meteen waar je het allemaal voor gebruikt  ;)

beschaafd mandje, jij hebt ook zon weerhaakborsteltje zie ik, (is dat zon pooches borstel?) is dat ook voor lange vacht? Het lijkt me altijd zon naar /pijnlijk borsteltje......
Pijnlijk is die zeker niet, anders zou ik ze ook niet gebruiken. Maar ze ontlasten ernstig je polsen/ellebogen bij veel borstelwerk en je komt er perfect lange dikke wollige vachten mee door zonder dat je er een overvloed aan onderwol uithaalt. Dat laatste kan wel, ik doe dat soms bij Tedje, die heeft zoveel onderwol dat is niet leuk meer en dan ga ik na het gewone borstelen nog even extra met lange halen met die Activet door de vacht heen. Dan niet meer in lagen, maar gewoon van boven naar beneden halen. Een Angels b.v. heeft veel minder onderwol, dus die doe ik met een gewone pennenborstel. (Mars of Maxi pin)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door