Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Naat
#2971873
Onze 4-jarige reu is al een hele tijd aan het kwakkelen met zijn gezondheid. Ik noem hem inmiddels al mijn zorgenkindje. Allemaal onverklaarbare kleine dingetjes.
Het begon eigenlijk toen ik merkte dat hij lusteloos was geworden. Heel veel slapen, loom. En met wandelen moest ik hem soms letterlijk wat vooruit helpen, terwijl hij normaal vaak in een drafje meeliep. Ik heb hem toen laten testen op lyme, maar dat was gelukkig negatief. Hij is van zichzelf al rustig en gemoedelijk. Dus verder maakte we ons er geen zorgen over. Naderhand is het lome ook al wat minder geworden.
De tijd erna kreeg hij allemaal kleine "kwaaltjes". Kleine ontstekingen op zijn huid, niet willen eten, niet reageren op zijn naam (Leek of hij slecht hoorde), moeilijk poepen.

Van de week ging hij ineens ontzettend veel plassen. Zoveel heb ik nog nooit gezien.
En vandaag zat er helder rood bloed bij zijn poep.

Ik heb al een tijdje een naar voorgevoel. Zo'n gevoel dat je weet dat er iets is, maar er niet achter kan komen.
Vanmiddag even gegoogled en ik ben me rot geschrokken.
Het hoeft niet zo te zijn, maar overal kom ik tegen dat het kan duiden op een tumor in het laatste stuk van de darm. De beschreven symptomen komen overeen. Ik ben altijd heel nuchter met dat soort dingen, maar ik moet zeggen dat ik nou toch wel flink zorgen maak. Zeker omdat dit echt al een hele tijd aan de gang is.

Maandagochtend bel ik meteen de dierenarts voor een afspraak. Duimen jullie met me mee dat het allemaal meevalt?
Door Anne in Zweden
#2971976
Het zijn natuurlijk een hoop klachten bij elkaar, maar de combinatie moeilijk poepen en helderrood bloed bij de ontlasting hoeft niet verontrustend te zijn, hoor. Het kan ook gewoon een gesprongen adertje zijn, door het persen.

Dat neemt niet weg dat een jonge hond natuurlijk eigenlijk heel enthousiast moet zijn, en veel plassen ineens moet ook onderzocht worden. Maar ik duim van harte dat het bloed van een gesprongen adertje afkomstig is!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2971994
Hier draaien de duimen ook!

Overigens hoeft het niet meteen iets ergs te zijn.
Hope heeft dit ook gehad, behalve dan het plassen, en die bleek allergisch voor hert. Sloom dat hij was! Die ging in het bos gewoon op de pad liggen met een blik die zei 'loop jij het rondje maar af, ik wacht hier wel'.
Door Kim en Casper
#2971998
Je weet dat bij de ziekte van Lyme geadviseerd wordt een tweede bloedonderzoek te doen enkele weken na de eerste keer? Heeft te maken met antistoffen die nog niet aangemaakt kunnen zijn.
( kennis van me eerste onderzoek geen Lyme week of 4 later wel positief getest op Lyme)

Sterkte vandaag bij de da.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door