Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2971386
Gentle deed vd week al wat vreemd.... ineens door de kamer of tuin rennen... rondjes draaien...
ff gekeken maar ik zag niks....
vanmiddag liep ie wijdbeens in t park..... dus net op zn rug gelegd.. en jeetje zeg...
2 jr geleden heeft heel zn buik zo n beetje opengelegen van de pekel...
maar dat ligt er nu niet!!
Geen vlooien oid.....
arme jongen..... net gesmeerd met calendula dat hielp 2 jr geleden ook.....t is erg pijnlijk, jankt zelfs
Afbeelding
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 10 aug 2014, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2971402
Ieks! Dat ziet er pijnlijk uit :o
Ja, jij vraagt je natuurlijk ook af wat dit kan zijn :-\
Jeukt het ook of doet het "alleen" pijn?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2971527
net extra Betadine wezen halen en honingzalf...... krek hetzelfde als 2 jr geleden met de pekel...
hij zwemt wel vaak in de zee..... maar dan had ie t toch eerder moeten hebben?
lang nat zijn ze niet want ze gaan onder de waterblazer....
als het wel van t zout van de zee zou zijn...... dan heb ik een probleem
Door inni
#2971534
oei, dat ziet er pijnlijk uit (voor hond en baasje). Honingzalf, maar ik denk aan de hotspot die ik hier een tijdje geleden van iemand's hond zag en die hem behandeld heeft met rauwe honing. 't honingseizoen loop wel op z'n einde mar misschien is er hier en daar nog wel een imker die het voor je heeft.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2971535
net gewassen met de oplossing Betadine.... hebben hem met zn 3en vast moeten houden... wat een ellende...
ik durf hem zo niet te scheren...
Door Anne in Zweden
#2971562
inni schreef: oei, dat ziet er pijnlijk uit (voor hond en baasje). Honingzalf, maar ik denk aan de hotspot die ik hier een tijdje geleden van iemand's hond zag en die hem behandeld heeft met rauwe honing. 't honingseizoen loop wel op z'n einde mar misschien is er hier en daar nog wel een imker die het voor je heeft.
Je bedoelt Winston van Daantje? Dat was inderdaad een wonderbaarlijke genezing! Ikzou het ook eens met rauwe honing proberen, Ellen. Al heb je natuurlijk wel het probleem dat Gentle het eraf kan likken.

Beterschap voor je ventje. Ziet er pijnlijk uit!
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2971581
Oei ,dat ziet heel naar uit  :-\
Ik zou naar de DA gaan voor pijnstillers enz.

Bij Winston begon het ook met zo'n nare plek op de wang ,daar is pas later een vieze bacterie ingekomen( pseudo- monas)
die met rauwe honing van de imker uiteindelijk vrij snel genas.

Als ik dit zie dan zou ik met Malaseb shampoo wassen en de plek daarna zo goed mogelijk droog houden .
Scheren lijkt hier ook noodzakelijk ,maar misschien moet dat wel met een roesje.

Als er geen bacterie in zit zou ik de plek  zo droog mogelijk houden met groene leem zodat het in kan drogen.

Heel veel sterkte ,wat moet dit pijn doen voor je kanjer  :(
Door C@rine
#2971592
Je kan ook proberen om de plek te koelen met een ijsklontje in een boterhamzakje en daar een washandje , of doekje om. Dan wrijf je langzaam rondjes van buiten naar binnen.
Een paar keer per dag.

Scheren hoeft niet, als je een wond hebt stoot het lichaam op de aangedane plek en zo'n 3 mm rondom de haren af, je zou evt rondom wel kunnen kammen met een vlooien kam voor de losse haren.
Haren die nog in de wond zitten pluk je er zo uit, want die zitten los in het haarzakje.
Als je gaat scheren krijgt hij misschien nog wel irritatie van de afgeschoren vacht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door