Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#297107
Overigens ben ik er zelf nou niet helemaal uit welke enting de hond bij 1 jaar zou moeten krijgen....

"Vroeger" was het zo dat de hond gewoon ieder jaar de cocktail kreeg. En dus ook op 1 jaar. En bij 1 jaar werd de cocktail sowieso wel gegeven omdat men vond dat dit de puppy-enting zou boosten. Maar ja, nu geeft de enting 2 jaar (die van Nobivac) bescherming. En is er in mijn ogen dus geen reden om de cocktail bij 1 jaar te geven.... Dus dat zou betekenen : alleen Weil.

Iemand anders een mening hierover?
Door oebaya
#297116
Tja, het blijft een moeilijk onderwerp. Zelf kies ik in elk geval voor een booster na een jaar met hondenziekte en parvo.
Reden: kinderen krijgen, als ik het me nog goed herinner van vroeger, een enting vanaf 3 maanden, dat gaat in 3 porties, dus niet in één keer alles en die worden dan krijgen die ook na een jaar nog een booster.
Nu staat bij mensen het enten net zo ter discussie als bij honden, maar als je wel wil enten, maar niet te veel, dan moet je een keus maken en ik heb hem dus zo gemaakt. Daarna ent ik in principe om de 3 jaar en na het 7e jaar niet meer.
gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door chooky
#297150
Ik ben er denk ik uit.
Flea heeft alleen op 6 weken zijn parvo/hondenziekte gehad. De titer daarvan was zeer goed op ongeveer 12 weken. Ik wil in mei/juni nog een keer laten titeren (en evt boosteren als die niet goed zou zijn natuurlijk) en HCC/lepto laten enten. Dan heeft hij die ook een keer gehad.
Het moeilijke bij lepto vind ik dat de titers dus binnen een jaar verdwenen zijn, maar de geheugencellen zijn niet te 'tellen'. Ik ga er op vertrouwen dat het lichaam ook bij bacteriele infecties zijn werk goed doet en er dus geheugencellen gecreeerd worden. Die ga ik dus niet meer herhalen (imuniteit van de moeder is 'op' en kan dus niets verstoren, dus alles moet goed verlopen).
Hierna alleen nog rabies bij een dierenarts die voor 3 jaar wil opschrijven in het paspoort en parvo/hondenziekte titeren op een jaartje of 3.
Door Lizzy
#297160
chooky schreef:
Ik ben er denk ik uit.
Flea heeft alleen op 6 weken zijn parvo/hondenziekte gehad. De titer daarvan was zeer goed op ongeveer 12 weken. Ik wil in mei/juni nog een keer laten titeren (en evt boosteren als die niet goed zou zijn natuurlijk) en HCC/lepto laten enten. Dan heeft hij die ook een keer gehad.
Heb ik slecht nieuws voor je... :(. HCC is niet apart te enten. Deze komt altijd in de cocktail.

Lepto 'moet' je sowieso ook 2 keer achter elkaar laten enten (met 2 weken ertussen).
Gebruikersavatar
Door chooky
#297274
L*llig is dat he.....

Ik heb wel gevonden dat merial een combi heeft van HCC en carré, canivax hc. Maar of je dat hier kunt krijgen? Wel in Belgie.
Door Lizzy
#297309
chooky schreef: L*llig is dat he.....

Ik heb wel gevonden dat merial een combi heeft van HCC en carré, canivax hc. Maar of je dat hier kunt krijgen? Wel in Belgie.
Dan zou ik nog eerder naar Belgie rijden (als ik jou was) voor een Nobivac DHP! (ik denk er ook nog steeds over om dat te doen, een Belgische DA te zoeken die mijn pup die enting wil geven).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#297384
Lizzy schreef: Dan zou ik nog eerder naar Belgie rijden (als ik jou was) voor een Nobivac DHP! (ik denk er ook nog steeds over om dat te doen, een Belgische DA te zoeken die mijn pup die enting wil geven).
Nou dat kan toch , we zitten hier vlak bij de grens
Door Laura2004
#297922
Sorry ff een andere vraag. Ik heb Kai dit jaar voor het eerst niet ingeent en ik ga ook niet op vakantie deze zomer dus rabies hoeft ook niet.
Maar nu vind ik het toch eng dat hij niet tegen weil is ingeent en ik vroeg me af of ik nu niet te laat ben om hem daar tegen in te enten. En waneer kan je ze het beste tegen weil in enten, want ik hoor steeds iets anders.
Door Lizzy
#298171
Laura2004 schreef: Sorry ff een andere vraag. Ik heb Kai dit jaar voor het eerst niet ingeent en ik ga ook niet op vakantie deze zomer dus rabies hoeft ook niet.
Maar nu vind ik het toch eng dat hij niet tegen weil is ingeent en ik vroeg me af of ik nu niet te laat ben om hem daar tegen in te enten. En waneer kan je ze het beste tegen weil in enten, want ik hoor steeds iets anders.
"Vroeger" zei men dat honden in het voorjaar geent moesten worden tegen Weil. Toen het vaccin 9 maanden bescherming gaf. Nu de Nobivac enting tegen Weil echt 1 jaar bescherming lijkt te bieden, kun je altijd laten enten. Maar ik zou het toch in april/mei laten doen. Dan heb je (denk ik) de grootste kans dat de bescherming ook nog hoog is in het najaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door