Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#2971277
Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.metabolic-balance.com/nl/overzicht.aspx

Het is zonder shakes, poeders of pillen, of light producten.
Dat spreekt me wel aan.

Op zich hoef ik niet heel veel af te vallen, maar ik krijg het alleen niet goed voor elkaar.
Resultaat blijft te lang uit.
Lastig dat naarmate je ouder wordt, het veel meer moeite kost om af te vallen.

Veel bewegen is op dit moment een probleem, dus ik moet het echt via de voeding aanpakken.
Zonder alcohol en zonder snoepen, brood, suiker lukt het in ieder geval niet.
7 kg er af, dan zou ik heel blij zijn  8)
#2971308
Ik ken het niet, maar je hoeft niet eens veel te bewegen om iets te bereiken, als je alleen met een goed programma je spieren strak maakt zit je denk ik ook al goed. Dan verbrand je ook vet en zet je om in spiermassa. Zelf ben ik nu bezig met het afronden van mijn programma (om het zo even netjes te zeggen) mag niet meer afvallen , maar moet rondom nog wel wat cm's kwijt (buik, bovenbenen en bovenarmen). We gaan dus omdat ik last van mijn rug heb rondom al het vet omzetten in spiermassa. Ben al 1 cm kwijt :) En ik eet als een dijkgraver (om het zo maar even te zeggen) wel gezonde dingen.

Er zijn idd voedingsmiddelen die je kunnen helpen met je stofwisseling.
Door Borke
#2971312
charmed schreef: Ik ken het niet, maar je hoeft niet eens veel te bewegen om iets te bereiken, als je alleen met een goed programma je spieren strak maakt zit je denk ik ook al goed. Dan verbrand je ook vet en zet je om in spiermassa. Zelf ben ik nu bezig met het afronden van mijn programma (om het zo even netjes te zeggen) mag niet meer afvallen , maar moet rondom nog wel wat cm's kwijt (buik, bovenbenen en bovenarmen). We gaan dus omdat ik last van mijn rug heb rondom al het vet omzetten in spiermassa. Ben al 1 cm kwijt :) En ik eet als een dijkgraver (om het zo maar even te zeggen) wel gezonde dingen.

Er zijn idd voedingsmiddelen die je kunnen helpen met je stofwisseling.
Knap hoor!
Vooral ook dat je het zo mooi langzaam opgebouwd hebt!

Interessant dat vet omzetten!
Waar volg je dat programma, bij een sportschool of fysio?

Voor mij is zoiets niet genoeg denk ik, voeding daar moet ik echt iets mee.
Lastig iets goeds te vinden.
#2971328
Dank je!

Mijn fysio helpt me hierbij omdat ik dus zenuwen knel had zitten. Die zijn nu helemaal vrij, dus moet ik zorgen dat alles strak gaat worden. Ook de spiertjes, waarvan je aan de buitenkant niets ziet, maar alles is meegenomen, als ik maar geen zenuw meer knel krijg te zitten. Nu worden de oefeningen 1 voor 1 erbij gedaan elke week. Ben nu met de schuine buikspieren bezig maar daar krijg je onnoemelijk veel spierpijn van. Dat heb ik nog niet eerder zo gehad. Heb twee dagen geen squats kunnen doen.

Voeding kan je zelf ook goed hoor. Bewust worden van wat je eet. Heb ooit eens bij de Mc Donalds de verpakking omgedraaid, sindsdien voor mij geen McDonalds meer (inmiddels kan ik er ook niet meer tegen).  Mijn frietvervanger is, gebakken krielaardappeltjes, met een varierend groentepakket erdoor (met taugé) en een eigen gebakken gehaktbal in de oven. Waar geen vet aan te pas komt. Gebakken in een beetje olie.

Zo kan je heel veel dingen zelf maken met veel minder calorieën als de "slechte" versie. Ik heb het ook allemaal langzaam uitgezocht, niet alles in 1 dag gedaan en toch zoveel lichter als voorheen :)

Ik hoop dat je je manier vind.

 
Borke schreef: Knap hoor!
Vooral ook dat je het zo mooi langzaam opgebouwd hebt!

Interessant dat vet omzetten!
Waar volg je dat programma, bij een sportschool of fysio?

Voor mij is zoiets niet genoeg denk ik, voeding daar moet ik echt iets mee.
Lastig iets goeds te vinden.
#2971329
Borke schreef: Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.metabolic-balance.com/nl/overzicht.aspx

Het is zonder shakes, poeders of pillen, of light producten.
Dat spreekt me wel aan.

Op zich hoef ik niet heel veel af te vallen, maar ik krijg het alleen niet goed voor elkaar.
Resultaat blijft te lang uit.
Lastig dat naarmate je ouder wordt, het veel meer moeite kost om af te vallen.

Veel bewegen is op dit moment een probleem, dus ik moet het echt via de voeding aanpakken.
Zonder alcohol en zonder snoepen, brood, suiker lukt het in ieder geval niet.
7 kg er af, dan zou ik heel blij zijn  8)
Binnendoorweggetjes helpen meestal niet of maar voor korte termijn. Ben niet van de dieëten maar aanpassen van levensstijl.
Snoepen: zoek de gezonde alternatieven zonder geraffineerde suikers en suikervervangers. Ga voor natuurlijke suikers, die kan je lichaam veel beter verwerken dan de confectiesnoep die in winkels verkocht wordt. Gedroogd fruit zijn ook snoepjes en met gedroogd fruit kan je ook heerlijke koekjes maken ;-)
Brood: ga voor een zuurdesem spelt variant en probeer de hoeveelheid dan te beperken. Het vult vele malen beter. Zorg wel dat je een echt zuurdesem hebt en niet de poeder variant.
Alcohol: met mate geen groot probleem, tenminste hier niet.

Sinds wij vorig jaar juli gestopt zijn met geraffineerde suikers en snelle koolhydraten (witte pasta, witte rijst, etc) zijn wij respectievelijk zo'n 12 en 20 kilo kwijt geraakt (in december al). En we deden het niet eens om af te vallen. Was wel wat te zwaar maar niet dramatisch. Wel veel meer energie, minder last tot geen last van de hooikoorts dit jaar, gezonder haar, etc.
We eten bewuster, veel meer verse groenten en wat minder vlees. De behoefte er naar is ook veel minder.

Met Metabolic Balance dus geen ervaringen  ;)
Door Borke
#2971333
Dank voor je tips odraadaatje  :-*

Ik eet echter al jaren zonder suiker, m.u.v. voor de toevoegingen in vleeswaren en een incidenteel gebakje.
Ik denk dat de combinaties die ik maak niet handig zijn.

Bij het dieet wat ik noem, wordt gekeken naar je bloedwaardes en leefstijl en krijg je a.d.h daarvan advies.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar 10 jaar geleden viel ik met Atkins ook fluitend 10 kg af in 3 maanden. Helaas werkt dat nu zo niet meer.
#2971337
Borke schreef: Dank voor je tips odraadaatje  :-*

Ik eet echter al jaren zonder suiker, m.u.v. voor de toevoegingen in vleeswaren en een incidenteel gebakje.
Ik denk dat de combinaties die ik maak niet handig zijn.

Bij het dieet wat ik noem, wordt gekeken naar je bloedwaardes en leefstijl en krijg je a.d.h daarvan advies.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar 10 jaar geleden viel ik met Atkins ook fluitend 10 kg af in 3 maanden. Helaas werkt dat nu zo niet meer.
Oké, mijn reactie kwam eigenlijk door je opmerking dat je niet zonder suiker kan  ;)
Maar advies adhv je levensstijl (en je bloedwaardes maar daar heb ik minder verstand van) lijkt me een verstandige vervolgstap. Klinkt ook meer als een aanpassing dan een dieet. Succes met de zoektocht in ieder geval.
Ben overigens 41  ::)
#2971368
Borke schreef: Dank voor je tips odraadaatje  :-*

Ik eet echter al jaren zonder suiker, m.u.v. voor de toevoegingen in vleeswaren en een incidenteel gebakje.
Ik denk dat de combinaties die ik maak niet handig zijn.

Bij het dieet wat ik noem, wordt gekeken naar je bloedwaardes en leefstijl en krijg je a.d.h daarvan advies.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar 10 jaar geleden viel ik met Atkins ook fluitend 10 kg af in 3 maanden. Helaas werkt dat nu zo niet meer.
Daar zit ook iets heel erg oneerlijks aan als je vrouw bent.... Meestal werkt het de eerste keer geweldig, maar ga je de mist in en pak je het weer op kun je het wel vergeten. Ben je een man dan lukt het keer op keer..., soms... soms is het niet helemaal eerlijk!!!!

En ik zou nog steeds NOOIT een man willen zijn.  :P :P :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door