Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2970942
Ik heb 4 weken geleden volgens de fysio het piriformissyndroom opgelopen. Ik stond op een woensdag op en kon me niet meer bewegen. Tot bijna flauw vallen aan toe. Fysio na een week, oordeel het bovenstaande. Vorige week "ging"het wel. Dus toch op vakantie gegaan. Nou ik kan dus echt NIETS. Helse pijnen met lopen alsof ze met een mes boter kaas en eieren aan het spelen zijn in mijn kuitbeen. De oorzaak zit dus in je bil en de helse pijnen zijn dus stralingspijnen, volgens de fysio. Ik slik me gek aan de traumeel, smeer me gek met de tijgerbalsem en ipv nurofen heeft de plaatselijke huisarts zojuist diclofenac voorgeschreven. Iemand nog een idee wat ik kan doen want dit is natuurlijk zo geen vakantie!!! Even daar gelaten dat mijn humeur er nu toch echt wel onder gaat lijden. :-X :-X :-X
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op wo 13 aug 2014, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#2970970
Heel snel een afspraak maken met een goede osteopaat! "Gewone" fysio gaat het niet worden en de diclofenac helpt wel tegen de pijn, maar is slecht voor je maag!
Gebruikersavatar
Door Zev
#2970973
In elk geval wil ik je veel sterkte wensen! Ik heb helaas geen tips voor je om de pijn tegen te gaan.
Wel kun je je werkgever bellen dat je ziek bent, dan gaat het niet ten koste van je vakantiedagen!
Door Cindy de Wolf
#2970979
De fysio waar ik geweest ben is ook osteopaat. Er zat een iets klem maar niet noemenswaardig.
Ik weet dat de diclofenac niet goed is voor je maag maar met zoveel pijn wil je echt wel wat innemen.

Ja ik weet dat ik me ziek kan melden maar heb dat de 3 weken voor mijn vakantie ook niet gedaan. Collega's verklaarde me voor gek. En op vakantie heb je, meen ik, ook een doktersverklaring nodig. Ik doe dat iig niet snel, ziek melden.
Gebruikersavatar
Door Zev
#2971005
Cindy de Wolf schreef: De fysio waar ik geweest ben is ook osteopaat. Er zat een iets klem maar niet noemenswaardig.
Ik weet dat de diclofenac niet goed is voor je maag maar met zoveel pijn wil je echt wel wat innemen.

Ja ik weet dat ik me ziek kan melden maar heb dat de 3 weken voor mijn vakantie ook niet gedaan. Collega's verklaarde me voor gek. En op vakantie heb je, meen ik, ook een doktersverklaring nodig. Ik doe dat iig niet snel, ziek melden.
Ik snap dat je je niet ziek meld, maar als je zoals je zelf zegt NIETS meer kunt doen dan is dat toch wel een ziekmelding waard in mijn ogen  ;) Het is wel je lichaam en je hebt er maar 1, daar moet je zuinig op zijn  :) Maar goed dit is mijn mening, dus vat het alsjeblieft niet aanvallend op.
Door Lil
#2971008
Is diclofenac wel voldoende? Ik heb ook wel eens voor rugklachten tramadol gehad mede vanwege maagklachten. In ieder geval maag bescherming vragen. Sterkte!
Door Mowgli
#2971045
Lil schreef: In ieder geval maag bescherming vragen. Sterkte!
Idd. maagzuurremmer vragen! Mijn zus is arts in het ziekenhuis, als zij daar diclofenac voorschrijft, schrijft ze er standaard ook een maagzuurremmer bij voor.
Door Cindy de Wolf
#2971048
Zev schreef: Ik snap dat je je niet ziek meld, maar als je zoals je zelf zegt NIETS meer kunt doen dan is dat toch wel een ziekmelding waard in mijn ogen  ;) Het is wel je lichaam en je hebt er maar 1, daar moet je zuinig op zijn  :) Maar goed dit is mijn mening, dus vat het alsjeblieft niet aanvallend op.
Ik vat het absoluut niet aanvallend op ;) alleen nu ben ik nergens toe verplicht qua bezoek aan artsen en bedrijfsarts op de hoogte houden e.d.
Het enige wat ik "kan"is met veel wilskracht de honden 3 keer per dag uitlaten en eten geven, verder zit er niets extra bij.
Lil schreef: Is diclofenac wel voldoende? Ik heb ook wel eens voor rugklachten tramadol gehad mede vanwege maagklachten. In ieder geval maag bescherming vragen. Sterkte!
Ga eens kijken voor maagbeschermer. Heb inderdaad aan tramadol gedacht maarja omdat nu aan de plaatselijke arts te vragen :-\
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb heel goede ervaring met etoricoxib 90 mg. (Tauxib of Arcoxia)
Thankx ik ga eens zoeken.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2971059
Idd maagbeschermer erbij gaan nemen, als de pijn ondanks de diclo erger word evt naar de tramadol. Maar zo lang mogelijk zonder, het is zulke troep. :-X
Op de Stevinstraat zit een goede chiropractor, die ook verder kijkt dan zn neus lang is en je zo snel mogelijk van de medicatie afhaalt en met natuurlijke middelen verder zal gaan. http://www.fysiochiro.nl/
Door Lizzy
#2971122
Ik zou denken oefeningen. Bijv.: en zijn er nog -tig te vinden op internet ( En dan even kijken welke voor jou het beste voelt.

Sterkte :-*
Door Lil
#2971174
Cindy de Wolf schreef: Ga eens kijken voor maagbeschermer. Heb inderdaad aan tramadol gedacht maarja omdat nu aan de plaatselijke arts te vragen :-\
Wat bedoel je met plaatselijke arts? Ik kreeg het toen van mijn huisarts, had er zelf niet om gevraagd  ;) Dus je kunt gewoon naar je huisarts gaan en zeggen dat de diclofenac niet voldoende werkt. Misschien krijg je dan geen tramadol maar een andere nsaid. Als de ene niet werkt, dan kan de andere wel werken.
Ik ben altijd 'fan' geweest van dicolfenac, maar met de knie hielp dat geen barst. De naproxen hielp weer wel.
Je moet toch gaan voor maagbescherming, kun je meteen aankaarten dat het niet werkt en dan kom je vanzelf in overleg over wat je wel gaat proberen.

succes  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door