Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door miruske
#2969161
mijn teef heef behoorlijke last van schrijndracht. haar loopsheden zijn om de klok op gelijk te zetten en de schrijndrachten na de loopsheid dus ook. ze voelt zich er duidelijk ongelukkig door. Ik gaf haar lactafal maar dat is er niet meer en nu galastop. is er nog iets anders dat jullie aan kunnen raden?
Door Lizzy
#2969284
Ik vind de middelen tegen schijnzwangerschap eerlijk gezegd erger dan de kwaal :-X. Ik heb een hond nog nooit zo erg de weg kwijt zien zijn als mijn hond op de Contralac :-X

Ik zou iets natuurlijks proberen. Zoals Puur Schijnzwanger. Of naar een homeopathisch dierenarts gaan (nog beter). En als dat niet zou werken, zou ik er persoonlijk voor kiezen om haar te laten castreren. Het moet wel leuk blijven voor haar, steeds opnieuw loops worden.
Door miruske
#2969719
Nou dan ben ik toch niet gek!! Ze wordt ongelukkug van die galastop! Dat puur schijnzwanger wat is dat en waar haal ik dat?

Ik denk ook serieus aan sterilisatie maar wat zijn de voor en nadelen van welke vorm??? Krijg van mijn da advies dat ze een snedenmaken en de eierstokken weghalen en mocht de baarmoeder niet in orde zij  die er ook gelijk uit maar ik dacht sowieso alles eruit???
Door Lizzy
#2970172
miruske schreef: Nou dan ben ik toch niet gek!! Ze wordt ongelukkug van die galastop! Dat puur schijnzwanger wat is dat en waar haal ik dat?

Ik denk ook serieus aan sterilisatie maar wat zijn de voor en nadelen van welke vorm??? Krijg van mijn da advies dat ze een snedenmaken en de eierstokken weghalen en mocht de baarmoeder niet in orde zij  die er ook gelijk uit maar ik dacht sowieso alles eruit???
Nee. Mijn teefje was echt compleet de weg kwijt op Contralac. Radeloos was ze. Zelfs in haar geval was het middel bijna erger dan de kwaal :-X (en dat wil wat zeggen - ze had mastitis en de melkgift moest gestopt worden).

Puur Schijnzwanger is van NML Health. Het is bij sommige dierenwinkels te koop maar makkelijker via Internet te bestellen. Overigens is dit een homeopathisch middel. En de pest is wel dat het een complexmiddel is, waar ze dus eigenlijk meerdere stoffen in hebben gestopt die zouden kunnen helpen, niet toegespitst op jouw hond... Dat kan ook, dan moet je naar een homeopaat.

Men noemt het in de volksmond sterilisatie maar eigenlijk is het castratie. Ze halen de eierstokken weg. En indien nodig (of afhankelijk van de operatietechniek van de dierenarts) de baarmoeder. Maar de eierstokken zorgen voor de vrouwelijke hormoonhuishouding en die haal je weg, teefje wordt dus ook niet meer loops en kan niet meer drachtig raken. Ja, het heeft z'n nadelen. Je knoeit natuurlijk aan het hoe jouw hondje van nature is.... En ze veranderen soms van karakter (worden soms pinniger), ze krijgen soms een slechte vacht en specifieke rassen worden ook soms incontinent. Maar ja, de vraag is, is dat allemaal minder erg dan deze vreselijke schijnzwangerschappen, waarbij je kennelijk heel fors moet ingrijpen (galastop vind ik fors ingrijpen)....? Dat is de afweging doe je moet maken....
Door M@rina
#2970180
Ik heb mijn teefje na 4 jaar ellende laten castreren. Vanaf de 1e loopsheid kreeg ze last van ernstige schijnzwangerschappen. Depressief, heel erg bitchie, hele dikke melklieren, melkafgifte, noem het maar op en ze had het. We zijn begonnen met homeopatische middelen, eerste de algemene, later de meer specifiek bij haar type passende homeopathie, beide hielpen ze niet of nauwelijks, Hormeel ook geprobeerd.
Na veel gedoe toch maar aan de galastop, dat hielp haar uitstekend, maar ik wist dat het troep was en als gevolg van het onderbreken van de natuurlijke cyclus werd ze in plaats van stipt om de 6 maanden loops, nu om de 5 maanden loops.

Naast deze ellende was ze 2 weken voor de loopsheid al superaantrekkelijk voor reuen en nog dik een week als het over was ook. 5 weken niet los kunnen lopen en dat iedere 5 maanden. Dat laatste had ik voor lief genomejn als ze verder goed was.

Ik heb haar met 4,5 jaar laten castreren en ze is daarna zo enorm opgeknapt, ze is bitchie, maar wel heel stabiel, je weet precies wat je aan haar hebt. Haar vacht is verpest, maar met kunst en vliegwerk maak ik nog steeds een moi cockertje van haar.
Achteraf gezien had ik het eerder moeten doen, maar je hoopt toch dat er een middel is wat helpt.

Ik hoop dat je voor jouw teefje iets gaat vinden wat haar door de schijnzwangerschap helpt, er zijn genoeg middelen om te proberen.
Door miruske
#2970311
Marina heb jij gekozen voor enkel de eierstokken of ook de baarmoeder?

Lizzy ja als die galastop nou zonder ellende zou werken maar dat is ook nog eens niet zo! Ik heb vandaag de knoop doorgehakt ( eigenkijk vannacht want was er slapeloos van)  mijn da vraagt 305 voor alleen eierstokken via snede in buik en als de bm er ook uitmoet komt er 45 euro bij

Ze werken met gasnarcose en de prijs is inclusief kraag en pijnstilling en naconsult

Ik laat haar begin september helpen ze wordt eind okt loops normaal
lijkt mij een goede tijd aangezien het weer dan toch koeler wordt

Poeh ik zie er harder tegenop dan ik dacht
Door M@rina
#2970930
Onze DA bekijkt tijdens de castratie of ze de baarmoeder laten zitten of er uit halen. Bij Saartje is hij blijven zitten, zag er mooi de uit en verschrompeld na de castratie. Had geen effect op de kosten. Ik zag er ook tegen op... Ben bij Saar gebleven tot ze onder zeil was en mocht haar om 13.30 halen... 12 uur werd ik gebeld, Saartje liet weten dat ze naar his wilde. Ze blèrde de boel bij elkaar :biggrin2: ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door