Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#2970606
Vanavond wou ik het vlees voor de honden uit mijn vrieskastje halen en er klopte iets niet. Toch maar even goed naar het vlees gekeken en gevoeld. Het begon wat zachtjes te worden. Toen gauw gekeken naar de losse thermometer die ik altijd als back-up in de vriezers en koelkast heb liggen. Die gaf een temperatuur aan van -10 ipv -18 graden. Heel snel alles in mijn voorraad vrieskist gedaan. Die is gelukkig aardig leeg zodat de dagporties daarin konden.

Nu 4 uur later en de temperatuur is opgelopen naar -2.  :( Ik ben bang dat mijn kast het begeven heeft. Nu voor volgende week vrijdag een nieuwe zoeken en vinden, anders kan ik mijn vlees wat ik besteld heb nergens kwijt.  :-X

Maar wat geeft dat een stress zeg zo'n kapotte vriezer pfff.

Alleen nu ben ik aan het twijfelen of ik voor een nieuwe ga of een tweedehands kast. Ik had er eentje met 4 lades, en twijfel nu of meer lades misschien een optie is. Normaal gaan in de kast mijn dagporties en in de kist mijn grote verpakkingen als voorraad.
Wat komt er toch een hoop bij kijken als een vriezer het begeeft. Gelukkig heb ik een week om er eentje te regelen, dus dat scheelt wat stress. Moet er niet aan denken dat ik er morgen al eentje nodig had.  :nerves:
Door hannabelgje
#2970610
Ik ging dan voor een grotere kast. Je kunt nooit voldoende vriesruimte hebben hoor.
Wel fijn dat je nog ff de tijd hebt om een oplossing te vinden.
Door **Jolanda**
#2970611
Oei, dat is meer dan heel erg balen!!
Ik weet heel goed hoe je je voelt! Pas geleden ook gehad dat mijn vriezer niet meer vroor.
Ik heb toen de stekker er uit getrokken en opnieuw ingestoken. De eerste keer zonder resultaat maar enkele uren later was dat het zetje wat mijn vriezer nodig had om opnieuw aan het werk te gaan.
Dus ik zeg: even de stroom er vanaf halen en opnieuw insteken.

Ik duim dat ie zich bedenkt en toch maar weer gaat vriezen ;)

Mijn kisten zijn altijd 2e hands geweest. De eerste was een oudje en bedoeld voor eigen gebruik. De 2e was een grote kist die minstens net zo oud was (hij was nog bruin van kleur). Beide hebben een aantal jaar goed hun werk gedaan in mijn schuurtje waar het in de zomer erg warm word en in de winter net zo hard vriest als buiten.
Vorig jaar januari heb ik 2 nieuwere 2e hands kisten via MP gekocht omdat ik energiezuinige kisten wilde.
De kleine oude kist bromt nu nog bij iemand anders thuis en de bruine wilde niet meer werken nadat ik hem uitgetrokken en verplaatst had. De nieuwe kisten doen het ook nog altijd, ondanks het akkefietje van laatst met de hondenvriezer.
Door Mandarijn
#2970622
**Jolanda** schreef: Oei, dat is meer dan heel erg balen!!
Ik weet heel goed hoe je je voelt! Pas geleden ook gehad dat mijn vriezer niet meer vroor.
Ik heb toen de stekker er uit getrokken en opnieuw ingestoken. De eerste keer zonder resultaat maar enkele uren later was dat het zetje wat mijn vriezer nodig had om opnieuw aan het werk te gaan.
Dus ik zeg: even de stroom er vanaf halen en opnieuw insteken.

Ik duim dat ie zich bedenkt en toch maar weer gaat vriezen ;)

Mijn kisten zijn altijd 2e hands geweest. De eerste was een oudje en bedoeld voor eigen gebruik. De 2e was een grote kist die minstens net zo oud was (hij was nog bruin van kleur). Beide hebben een aantal jaar goed hun werk gedaan in mijn schuurtje waar het in de zomer erg warm word en in de winter net zo hard vriest als buiten.
Vorig jaar januari heb ik 2 nieuwere 2e hands kisten via MP gekocht omdat ik energiezuinige kisten wilde.
De kleine oude kist bromt nu nog bij iemand anders thuis en de bruine wilde niet meer werken nadat ik hem uitgetrokken en verplaatst had. De nieuwe kisten doen het ook nog altijd, ondanks het akkefietje van laatst met de hondenvriezer.
Ja dat kan ik mij nog herinneren. Helaas de stekker erin en eruit helpt niet. Ook de achterkant gecontroleerd. Hij slaat even aan en stopt weer. Hij wilt niet meer vriezen. En ja het is ook een oudje, bruin van kleur en nog metalen lades.  ;)
Ik denk dat het werk aan de meterkast en daardoor is de stroom er af geweest gisteren de oorzaak is dat hij de geest heeft gegeven.
Door Mandarijn
#2970631
Mieke L. schreef: Ziet er goed uit! mijn vrieskistje heeft het ook begeven en ik twijfel of ik een nieuw kistje moet nemen of eentje met lades.
Vreselijk hé. Ik heb een kist waar ik mijn grote verpakkingen vlees in doe. De kast dus voor de dagporties. De lades had ik op dagen ingedeeld. Zo kunnen andere ook een keer de honden eten geven als ik er niet ben. En ik vind dat heel handig.
Nu ligt alles in de kist even door elkaar, omdat ik alles zo snel mogelijk uit de kast wou hebben.  ::)
Gebruikersavatar
Door nova
#2970855
Kapotte vriezers is niet goed voor je hartkleppen...heb er ook ervaring mee  ;)

Na  een paar miskopen op MP, wil ik alleen nog maar nieuwe vriezers.  Echter voorlopig heb ik plaats genoeg, een kast van 7 lades staat leeg , mijn kleine kastje is in uitleen, en  er is nog plaats in mijn 2 kisten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door