Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2970477
Zag bij de Aldi weer snoeischaren voor "weinig"maar is dat nu echt de ideale karkassen knipper of is er iets dat minder arbeidsintensief is ..ganskarkas b.v moeten in stukken voor het door de molen kan dat kost mij gewoon een half uur voor 1 karkas..echt zo'n klusje waar ik dan hierdoor enorm tegen op zie..
Ook met verse snoeischaren vind ik het soms echt een enorme blaren klus..altijd zere vingers en duimen.
Verder snijdt /knipt een snoei schaar slecht of geen spier vlees dus bij een bevleesd karkas moet ik dan ook altijd weer een mes erbij pakken..heb zomaar het idee dat dit makkelijke zou moeten kunnen.... :D
#2970486
Wat door de molen moet, hakken wij hier met een bijl. Wij hebben een echte houtbijl van de gamma, maar ik begrijp dat een keuken-hakbijltje ook prima werkt.
Wij hebben daaronder een houten snijplank en dat gaat prima. Je hoeft niet super hard te hakken, dan willen de meeste karkassen al prima in stukjes.
#2970488
Ik heb hetzelfde probleem. Heb ook nog niet de juiste snoeischaar of iets wat daarop lijkt gevonden.
Nu gebruik ik een snoeischaar en daarnaast een gewone schaar om idd het vlees door te knippen. (met blaren als gevolg)

Zo'n bijtje is misschien wel een idee. Sla je je aanrecht daarmee niet aan gort?

Gelukkig maak ik alleen kvv voor de poes en krijgt Diza barf wat ik zelden in stukken hoef te knippen.

groet,

Judith
#2970489
judith vd schreef: Ik heb hetzelfde probleem. Heb ook nog niet de juiste snoeischaar of iets wat daarop lijkt gevonden.
Nu gebruik ik een snoeischaar en daarnaast een gewone schaar om idd het vlees door te knippen. (met blaren als gevolg)

Zo'n bijtje is misschien wel een idee. Sla je je aanrecht daarmee niet aan gort?

Gelukkig maak ik alleen kvv voor de poes en krijgt Diza barf wat ik zelden in stukken hoef te knippen.

groet,

Judith
Ja  :biggrin2:  op den duur wel. Ik gebruik overigesn een flinke vleesbijl.
#2970493
Bij mij vliegen met een hakbijltje de stukken vaak in het rond, dus ik gebruik een snoeischaar. Maar inderdaad, als ik veel karkarkassen en konijnenkoppen met vacht klein moet maken heb ik 's avonds de blaren op mijn handen, plus dat ik ook een mes en gewone schaar nodig heb.
Misschien is een takkenhakselaar een idee? :biggrin2:
#2970540
Ik doe dergelijke klusjes op de werkbank in de schuur
Ik heb ook een stevige houten snijplank , en verder werk ik met snoeischaar en een zeer scherp mes
Dat was geen goedkoop mes maar het werkt voor mij prima
Ik heb geen al te beste schouder meer en werken met een bijl is het voor mij dus niet
En z.n de vleeshamer voor de oude tut als dat nodig is
Wildschaar heb ik ook , maar ik vind de snoeischaar fijner om mee te werken
Manlief slijpt  de schaar als dat nodig is en dan gaat ie weer als een tierelier
#2970549
Hier ook zeer tevreden over een klein  bijltje van  fiskars

Ik gebruik een stuk balk wat op de grond ligt, als ik bot moet delen.

http://www.riendewolf.nl/webshop/fiskars-camping-bijl-36cm-p-171.html?gclid=CjwKEAjwpIefBRCuir7wy-f1kCwSJADXBi2aot-c-MxI-VKJg1H_tAaSKBAdjWUiNZkR-fJzbm3RphoCfGvw_wcB

Ik heb wel veel minder betaald dan  in de  link staat , iets van 35 euro of zo ;)
Laatst gewijzigd door nova op wo 06 aug 2014, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#2970674
Het is je even verdiepen in de anatomie van het dier dat je 'klein' wilt krijgen.
Of het nu om vleugels, borst of ruggenwervels gaat. Alles beweegt los van elkaar.
De gewrichten die de verbinding maken kun je zonder veel kracht doorsnijden.
Waarna je makkelijk door het zachte vlees snijdt. Duurt niet langer dan knippen en je hebt er geen grof geweld voor nodig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door