Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saiko
#2970398
Vanmorgen was ik een hond kwijt, ze zat achter op ons terrein en ik liep naar haar toe, lag er een half dode rat bij haar, de oudste reu zou even kijken war het was, waarop zuri saiko aanvloog, en woezel zijn kans schoon zag om de rat te pakken, beest gilde waardoor woezel de rat de lucht in gooide, ik stond er van schrik ook bij te gillen ;-p
Honden naar binnen gebracht.
Rat leefde nog, buurman gevraagd te helpen en rat netjes geruimd :-(
Nu kwam ik net thuis en zag dat woezel 2 gaatjes in zijn snuit heeft
Ik denk dat de rat van zich heeft afgebeten.
Moet ik mij zorgen maken?
Naar de Da? Geen idee
Je beleefd nog eens wat hier op het platteland ;-)
Door Sietie
#2970416
hier ook wel eens gaatjes van een rat gehad in de neus, zou geheid gaan ontsteken zei de DA, maar daar moest ik dan maar op wachten en dan pas AB geven. Maar nooit geen ontsteking gehad....Hond was wel geënt tegen weil overigens...
Door Lizzy
#2970421
Niet iedere rat draagt de ziekte van Weil bij zich, gelukkig. En of je hond nu wel of niet gevaccineerd is, zou ik waakzaam zijn op die symptomen. Mocht je hond deze symptomen gaan vertonen, laat je je dierenarts direct Doxycycline voorschrijven. Dus ik zou me geen zorgen maken. Maar wel opletten. En als je hond symptomen vertoond, handel dan SNEL. Volgens mij wordt Weil vooral overgebracht via urine dus daar zou ik me eigenlijk 2 keer niet teveel zorgen om maken.

Vind ik op Internet iets als rat-bite-fever. Ik weet niet of dit ook voor Europa/NL geldt. Ik weet niet hoe je Engels is?

Rat bites may be contaminated with Streptobacillus moniliformis or Spirillum minus. S. moniliformis is most common in the US. These infections may lead to Rat Bite Fever. Symptoms of Rat Bite Fever may appear as much as 10 days after the bite, and are likely to happen after the wound itself is already healed. Watch for:

    Fever
    Headache
    Vomiting
    Pain in the back and joints.

2 to 4 days after the onset of fever, a rash may occur on the hands and feet, and one or more large joints may become swollen, red, and painful.

If the victim exhibits any of these symptoms, see a doctor immediately.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 06 aug 2014, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2970437
Ik zou temperatuur bijhouden, een dag of vier. Dan ben je er het snelste bij als er iets aan de hand zou zijn. En als die temperatuur goed blijft maakte ik me niet te snel zorgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door