Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ulrike
#2970297
Een lang en barstloos leven is geloof ik niet weggelegd voor mij en mijn HTC one. Ik ben zo super blij met dat ding, maar nu valt het scherm al voor de tweede keer in twee maanden kapot  :cry2:.

Nu sta ik voor het dilemma.. Mijn abonnement is eind van deze maand verlopen en ik heb al wel een nieuwe afgesloten zonder telefoon erbij. Maar als ik zo door ga kan ik beter een nieuwe telefoon kopen. Het scherm vervangen kost ook elke keer 100 euro  :'(. Het is allemaal zo duur  :'( :'(. De ultieme oplossing is natuurlijk gewoon dat ik hem niet meer laat vallen  ::). Toegegeven, hij is ook ruim een jaar heel gebleven voor de eerste keer dat hij viel en toen viel hij ook gewoon erg ongelukkig net op een punt waar het hoesje geen bescherming gaf en van lage hoogte. Maar misschien is het toch handig om of een solide telefoon te kopen of een zeer solide hoesje..

Nu zag ik de markhor smartphone: http://www.gear-supply.nl/a-518429/smar ... 3E--groen/. Echt mooi vind ik hem niet, wel stoer. En wellicht kunnen we samen oud worden als ik hem zie  ;D. Heeft iemand ervaring met deze telefoon of een andere die erg 'valproof' is?

Ik kan natuurlijk ook het scherm nogmaals laten vervangen en dan een ultra beschermend hoesje kopen  :-\. Zou een otterbox (http://www.replacedirect.nl/product/P01 ... oCIxjw_wcB) wat zijn?

Iemand ervaring met goede hoesjes voor dit doel?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2970303
Zeer solide hoesjes zijn er van Otterbox defender of van Lifeproof. Ze zijn duur, maar kunnen onder water (ervaring vd zeeman), kunnen van de trap vallen en je toestel blijft heel (eigen ervaring). Enige nadeel is dat ze duur en groot zijn, maar een nieuw toestel is duurder. Wij hebben overigens allebei een Otterbox Defender.


Door Thurin
#2970305
Geen ervaring voor je maar weet wel dat je je scherm via de WA verzekering kan laten maken....dna krijg je het in elk geval vergoed.
En een beschermlaag over je scherm heen (zeg maar van dat plakplastic) voorkomt barsten bij val partijen.
Door evelyn02
#2970306
Ik heb een Otterbox voor mijn Iphone. Het staat niet zo mooi, maar dat maakt mij niet uit. De Iphone is wel beter beschermd tegen vallen en stoten en ook zand in mijn broekzak (van de hondenballen) maakt niet meer uit. Ik ben er erg tevreden over.
Door Skyline
#2970307
Heb zelf een Sony Xperia z1
Water en stof dicht
Plastic scherm
Is al geregeld gevallen tegen aan geschopt
Alleen hoekjes van telefoon zelf zijn wat beschadigd en scherm doet het perfect en geen beschadigingen

Is alleen geen telefoon voor statische mensen....
Door Lil
#2970326
Thurin schreef: Geen ervaring voor je maar weet wel dat je je scherm via de WA verzekering kan laten maken....dna krijg je het in elk geval vergoed.
En een beschermlaag over je scherm heen (zeg maar van dat plakplastic) voorkomt barsten bij val partijen.
Helaas niet altijd hoor...
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2970365
Thurin schreef: Geen ervaring voor je maar weet wel dat je je scherm via de WA verzekering kan laten maken....dna krijg je het in elk geval vergoed.
En een beschermlaag over je scherm heen (zeg maar van dat plakplastic) voorkomt barsten bij val partijen.
Ik had een Jiayu met gorillaglas. In de reclame laten ze zien dat ze het scherm met een stanleymes kunnen bewerken en dat er nog steeds niets gebeurt.
Vanaf het begin zat er een beschermfolie overheen en zo'n soort bumperhoes om de randjes.

De telefoon is meerdere malen gevallen en niets aan de hand.
Tot de laatste keer... Toen viel hij precies met de rand van het scherm op een betonnen rand. En toen zat er dus ècht een ster in de ruit, waar Carglass trots op had kunnen zijn.

Wel laten repareren (schermpje US $ 20, reparatie € 20, dus in totaal zo'n € 35), maar het is dan wel een gerepareerde telefoon.

De zgn. "Rugged smartphones" zijn òf verschrikkelijk duur, òf hebben een Android uit het jaar kruik en 512 MB of zelfs minder werkgeheugen.

Ik heb er voor gekozen om maar weer een telefoon uit China te laten komen voor € 125 met een redelijk hoesje eromheen  :biggrin2:
Door Ulrike
#2971227
Bedankt allemaal voor de reacties!! Ik denk dat ik toch maar voor een extra solide hoesje eromheen ga. Ik heb mijn telefoon zitten vergelijken en het is inderdaad zoals Ronald zegt volgens mij  :-\.. dan heb ik wel een heel stevige smartphone maar ik ga er dan zoveel op achteruit wat functioneren betreft  :(.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door