Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nelb
#2969864
Is dat mogelijk?

Dinsdag is zijn gebit gereinigd, woensdagmorgen ging het goed met hem, maar later op de dag ging het minder en heb ik hem (de helft van de voorgeschreven) metacam gegeven. 2x op woensdag en 1x donderdagmorgen. Donderdag middag plaste hij bloed. Vrijdagmorgen slapjes, de dierenarts constateerde een vergrote prostaat, waarschijnlijk hormonaal. Vrijdag weer metacam en meds tegen vergrote prostaat. Zaterdag en zondag werd hij steeds zieker, gestopt met de metacam en met de prostaat meds. Maandagmorgen is ie opgenomen. De definitieve bloeduitslagen moeten nog binnen komen, maar leverwaarde is veel te hoog en waarschijnlijk een prostaat ontsteking.

Maar kan hij (nog) ziek(er) zijn geworden van de metacam of had hij het al onder de leden en is het verergerd door de metacam? Kan dat? Of verbeeld ik het me?

Groetjes,
Nel
Door nelb
#2969876
Het zou dus kunnen. Hij heeft nog nooit eerder metacam gehad, en voorzichtigheidshalve gaat hij het ook nooit meer krijgen.
Zijn (nest) broer is er al eens bijna aan doodgegaan hoorde ik, dus ik vermoed echt dat hij het spul ook niet verdraagt.
Door nelb
#2969895
Dank je wel. Ja dat lever probleem (misschien, want ik wacht nog op de def. uitslagen) zou er al gezeten kunnen hebben.
Een toestand is / was het zeker. Hij was behoorlijk ziek. Maar net heeft hij zelf gekookte kip gegeten, ik hoefde het er niet in te proppen. En hij heeft alleen vanmorgen nog een beetje gespuugd. Maar ja hij wordt ook volgepropt met maagzuurremmers, antibiotica, maagbeschermers en anti misselijkheidspillen.
Door nelb
#2970181
Ja hij is onder narcose geweest voor de gebitsreiniging.
De uitslag van het bloedonderzoek was niet best: de waardes waren of te hoog of te laag. Pancreas, gal, lever zijn ontstoken en, wat vreemd is / er niet bij past, ook zijn prostaat. De kans bestaat dat hij het niet gaat redden.
Maarrr, vanmorgen was ie enthousiast, lekker gegeten, geplast gepoept. We houden de moed erin.

Bij zijn nestbroer was het de combinatie hartmedicatie en metacam waar hij bijna dood aan ging. De hartmedicatie werkte door de metacam blijkbaar niet meer.

Groetjes,
Nel
Gebruikersavatar
Door Hope
#2970189
nelb schreef: Ja hij is onder narcose geweest voor de gebitsreiniging.
De uitslag van het bloedonderzoek was niet best: de waardes waren of te hoog of te laag. Pancreas, gal, lever zijn ontstoken en, wat vreemd is / er niet bij past, ook zijn prostaat. De kans bestaat dat hij het niet gaat redden.
Maarrr, vanmorgen was ie enthousiast, lekker gegeten, geplast gepoept. We houden de moed erin.

Bij zijn nestbroer was het de combinatie hartmedicatie en metacam waar hij bijna dood aan ging. De hartmedicatie werkte door de metacam blijkbaar niet meer.

Groetjes,
Nel
Ow wat vreselijk!
Geen tips, maar wil je wel veel sterkte wensen!
Door Lizzy
#2970192
nelb schreef: Ja hij is onder narcose geweest voor de gebitsreiniging.
De uitslag van het bloedonderzoek was niet best: de waardes waren of te hoog of te laag. Pancreas, gal, lever zijn ontstoken en, wat vreemd is / er niet bij past, ook zijn prostaat. De kans bestaat dat hij het niet gaat redden.
Maarrr, vanmorgen was ie enthousiast, lekker gegeten, geplast gepoept. We houden de moed erin.

Bij zijn nestbroer was het de combinatie hartmedicatie en metacam waar hij bijna dood aan ging. De hartmedicatie werkte door de metacam blijkbaar niet meer.

Groetjes,
Nel
Mmmm, die narcose heeft er mogelijk ook wel ingehakt... Ik hoop dat het vanzelf weer goed komt! Het is wel gunstig dat hij zich vanmorgen zo goed voelde!
Door nelb
#2970430
Het gaat nog steeds goed met Rafael, vanmiddag gretig de gekookt kip gegeten. Heeft zelfs al heel even voor het raam staan blaffen, maar was snel moe en ging weer liggen.
Pfff, ik geloof voorzichtig dat ie het gaat redden.
Door Lil
#2970697
nelb schreef: Het gaat nog steeds goed met Rafael, vanmiddag gretig de gekookt kip gegeten. Heeft zelfs al heel even voor het raam staan blaffen, maar was snel moe en ging weer liggen.
Pfff, ik geloof voorzichtig dat ie het gaat redden.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door nelb
#2970717
Nou ik denk dat het echt de goede kant op gaat. Vanmorgen weer lekker gegeten, beetje spelen, beetje knietje vrijen met me. En kwispelen!
Ben er wel gerust op nu.

Blijft de vraag hoe het nou komt, je gaat met een gezonde (op het oog dan) hond naar de da en 2 dagen later is ie zo ziek als een hond. Maar goed, belangrijkste is dat het nu weer goed met 'm gaat.
#2970742
Zo zie je maar dat het per hond verschilt hoe ze op pijnstillers reageren. Hier een hondje wat bijvoorbeeld niet tegen Previcox kan, maar het weer wel heel goed doet op de Novacam (hetzelfde spul als Metacam).
Verder laat ik de honden die medicatie hebben wel altijd 2x dgs een extra mok water drinken. Ik doe daar dan een klein scheutje geitenmelk in, vinden ze héérlijk!
Heel fijn te horen dat het weer beter gaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door