Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lobke
#296798
hallo allemaal
mijn diesel van 15 maanden oud loopt al vanaf dat ik hem heb eigelijk met uitslag ze hebben bij de dieren arts al afkrabsels gemaakt maar daar kwam niks uit, heb toen anntibiotica gekregen en anderen medichijne en zalf en shampoo waar ik hem mee moest wassen! dat ging een paar weken goed toen kreeg hij er weer last van en zo gaat het iegenlijk elkekeer! ???ik ben afgelopen maandag maar eens na een anderen dieren arts geweest om te kijken wat die zou doen, en die heeft bloed afgenomen om te testen of hij ergens arlergies voor is,heb nu ook anderen brokken mee gekregen en die moet ik 6 weken lang geven en mag dan ook hele maal niks tussen door geven om te kijken of het meschien aan het voer lag wat ik hem gaf!en weer heb ik ook antibiotica mee gekregen!


het zijn rode vlekken op zijn buik en worden steeds groter, als ik diesel over zijn rus heen aai komen er veel schilvers en haren los, nu krijgt hij ook op de zijkanten van de rug bultjes en op somige plekken gaan de haren er af en worden het het kalle rode plekjes vindt het echt heel zielig voor hem!

heb al zo veel geprobeert hoop er echt snel achter te komen wat het is! als jullie eenig idee hebben hoor ik dat graag!

groetjes lobke en een poot van diesel
Door Femke
#296998
Wat voor shampoo en modicijnen kreeg je mee? Wat voer je Diesel?
Heeft hij ook rode plekken op zijn poten of alleen onder zijn buik?
Door lobke
#297001
ik voerde diesel dog chow lam en rijst, heb nuhypoallergenic van royal canin mee gekregen van de dieren arts.paxcutol shampoo! hij had het eerst alleen onder de buik maar nu krijgt hij het ook aan de zijkanten van zijn rug! de medicijne heb er zo veel gehad nu heeft hij alleen antibiotica!
Door oebaya
#297011
Dit klinkt naar een allergie. De dierenarts denkt dat denk ik ook vandaar die brokken, die zijn dan hypo allergeen en zo kan ontdekt worden of het een voedsel allergie is.
Maar je bent hier op een vers voer forum en ik zou eens gaan lezen over vers voeren en ook in relatie met huidproblemen.
Om te kijken of je hond een voedsel allergie heeft kan je ook een vers voer variant geven. Ik weet niet welke, want mijn honden krijgen een merk dat daar niet geschikt voor is. Gewoon even goed zoeken, kost even tijd, maar het loont.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#297017
Je kunt je hond over zetten op een kant-en-klaar hypoallergeen versvlees. Carnibest eend en rijst. Hier kun je er meer informatie over vinden: http://www.carnibest.nl/eend-rijst.htm

Dit voer is ontelbaar veel keer gezonder als die Royal Canin brokjes.

Overigens: dikke kans dat jouw hond allergisch is voor graan. Dierenartsen geven vaak de schuld aan 1 specifiek eiwit, ik aan graan. Carnibest eend en rijst bevat een heel klein percentage graan. Laat er in brokken 70% zitten en in Carnibest 6%. Dat scheelt nogal.

Ik zou het dus wagen en dit voer gaan geven.
Door Connys
#297872
zowiezo wat lizzy zegt, en wassen met aloë vera met jojoba schampoo en ik heb gelezen dat antibiotica, schimmels in de hand werkt. kijk daarmee uit!!
molkosan wil ook wel eens werken, dat is een natuurlijk ontsmettingsmiddel voor in en uitwendig.
Door lobke
#298320
waar moet ik opletten dan met die schimmels?

en dan heb ik nog een vraag zou hij die uitslag ook kunnen krijgen van het liggen op een flese deken?

en mijn vorige dieren arts had het altijd over een bacteriele infectie omdat hij van de zomer veel zwom mog dat niet meer van de da,maar dan neem ik aan dat het nu toch weg zou zijn want hij heeft echt al lang niet meer gezewommen! en stres zou dat ook kunnen, want ik woonde samen en woon sinds januarie weer thuis en bij mijn ouders en de hond voelt natuurlijk ook dat er wat gaande is?

ik zou het echt niet weten ik wacht even het bloed onder zoek af om te horen wat daar uit komt !
groetjes lobke en diesel
Gebruikersavatar
Door chooky
#298338
Ik zou als ik jou was ook over gaan op een versvleesvoer. Ik denk nl ook aan een granenallergie of in ieder geval dat hij niet tegen de grote hoeveelheid granen (koolhydraten) kan.

Schimmels gedeien goed als de weerstand laag is en antibiotica is niet echt bevorderlijk voor de weerstand. Ook voeden de meeste schimmels zich volgens mij met koolhydraten (of ik moet me vergissen).

Ik denk niet dat het zwemmen ermee te maken heeft (veels te lang niet gezwommen en toch klachten inderdaad) En begonnen de klachten niet veel eerder dan dat er een instabiele thuissituatie ontstond? Stress kan bestaande klachten natuurlijk wel verergeren.
De fleece deken heeft er denk ik ook niets mee te maken.

Ik zou een goed versvleesmerk uitproberen (dwz minstens 4 weken liefst 3 maanden om te kijken of het resultaat heeft) eventueel een hypoallergeen (carnibest eend&rijst)
Door lobke
#298345
in de dieren winkel heb ik al een keer vers vlees mee gekregen maar daar ging hij heel erg van stinken en en raakte heel erg aan de dunne heb dat een maand lang geven! ik weet niet meer welk mer dat was maar het was met lam en rijst dat weet ik wel! en de uit slag ging er niet van weg!
Gebruikersavatar
Door chooky
#298353
Lees even in de bieb over het introduceren van versvlees (kvv, kompleet vers vlees) bij honden. Volgens mij staat daar ook iets over de mogelijkheid van ontgiften. Dit kan namelijk gebeuren. Dan werkt het lichaam alle troep die het verzameld heeft er via de zwakste plekken uit (meestal huid en ontlasting)
Jammer dat je niet meer weet wat voor soort kvv het was.

Ik zou eens kijken of je bij jou in de buurt carnibest kunt krijgen en dan starten met de light versie, en dan ondersteunen met probiotica (goede bacterien die in de darmen leven en de spijsvertering en de imuniteit ondersteunen). Misschien zou je ook je hond kunnen helpen met ontgiften door veel water ter beschikking te stellen (evt. lekker gemaakt met wat honing of boullion) en misschien wat brandnetelthee te geven. Misschien zelfs een kuurtje met chlorella of groene leem. Dit versnelt het proces om alle troep het lijf uit te krijgen.
Door margreet
#298451
Mijn jongste hond Nicky had precies de verschijnslen die je beschrijft,nu wil dat niet zeggen dat het hetzelfde is natuurlijk.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik overgestapt ben op vers vlees en dat het na de ontgifting helemaal over is gegaan.
Wij hebben ook eerst het hele circus van onderzoeken doorlopen maar het ging pas over nadat ik overgestapt ben.
Voor mij staat het dus vast dat het aan de brokken gelegen heeft en ik heb alle merken gehad hoor :-\
Door Eidos
#298736
Ook hier een hond die verging van de jeuk en onder de kale bijtplekken en hotspots zat van de jeuk.. Zijn huid was gewoon rood van de irritatie en Dos heeft ook kweet niet hoeveel kuurtjes, pilletjes dieetvoertjes en prikken gehad.... ( helaas!!! ). Toen uiteindelijk hier terecht gekomen en heb hem zo snel mogelijk overgezet op vers. In het begin werd het iets erger ( ontgiften ) maar na een week ofzo zag ik al verschil in de vacht en de kleur van de huid.. Nu heb ik nog steeds een hond die gevoelig is op zijn huid, maar hij krabt en bijt zichzelf niet meer continue kapot en met de juiste behandeling en voer heeft hij er nog zelden last van ..
Door lobke
#299371
ik heb gister de dierarts gesproken over het bloed onderzoek maar daar is niets uit gekomen alles was goed! nu moet ik nog even terug komen om andere onder zoeken te doen! groetjes lobke
Door Laura2004
#300186
lobke schreef: ik heb gister de dierarts gesproken over het bloed onderzoek maar daar is niets uit gekomen alles was goed! nu moet ik nog even terug komen om andere onder zoeken te doen! groetjes lobke
Dus, je gaat niet van voer veranderen? ??? Ik ben ervan overtuigd dat het echt zou werken. Ik ken een paar mensen die dezelfde problemen hadden en die zijn nadat ze zijn gaan barfen zo goed als verdwenen.
Ik hoop dat je wel even in de bibliotheek kijkt en misschien lijkt het je wel wat. ;)
Door lobke
#300588
ik zou best wel willen veraderen maar wil eerst ff de anderen uit slag af wachten! ik weet niet goed wat barfen in houd!ga me er eerst ff in verdiepen

groetjes lobke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door