Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2969828
Gisteren een fantastische workshop hersenkrakers gehad met Nelson bij de MG hondenschool.
Wat hebben we genoten, ontspannen, gespeeld, gepuzzeld. De tijd vloog echt om en we hebben ontzettend veel plezier gehad. Echt iets waar we thuis zeker nog verder mee aan de slag gaan nu ik geleerd heb hoe je een puzzel kiest op het niveau van je hond.

We begonnen met een makkelijke puzzel:
Matje afrollen om een snoepje te pakken. We konden dit opbouwen naar 5 snoepjes in 1 matje. Kan natuurlijk ook met een grote badhanddoek.

Afbeelding

Daarna gingen we door naar het openmaken van een eierdoos. De puzzels met wc-rolletjes en keukenrollen hebben we niet gedaan. Nelson at namelijk gewoon alles op, niet alleen het snoepje  ::)
Eerst snapte hij niet wat hij moest doen om dat snoepje uit die eierdoos te krijgen. Poot geven misschien?
Afbeelding

Maar al snel snapte hij wat de bedoeling was:
Afbeelding

Afbeelding

Ook een leuke puzzel om ze lang mee bezig te houden: snoepjes uit een oude fietsband halen.
Afbeelding

Na nog wat puzzels die niet echt Nelson proof bleken omdat het gewoon met grof geweld kapot te maken was, gingen we over naar een iets moeilijkere puzzel. Hoe krijg je nou een snoepje uit die fles Nelson?
Afbeelding

Eromheen rennen werkt niet...
Afbeelding

JAAAAA! Met je poot erop slaan zodat de fles draait en het snoepje eruit valt.
Afbeelding

En dan de leukste puzzel volgens Nelson: naar snoepjes speuren in de ballenbak.
Afbeelding

Afbeelding

En ook koekhappen vond hij wel leuk, al duurde het even voor hij snapte wat de bedoeling was.
Afbeelding

Heerlijke avond gehad! Nelson viel als een blok in slaap thuis  :biggrin2:
#2969850
Joh, daar zijn de jaarlijkse koning(inne)dag spelletjes niks bij. :biggrin2:
Wat leuk!! En ik geloof meteen dat jij en Nelson genoten hebben!

En inderdaad ook niet gek dat hij later thuis als een blok in slaap viel. ;)
Een aantal van de spelletjes kende ik, maar sommige zijn nieuw. Allemaal leuk en makkelijk om thuis met de honden te doen. Dankjewel wel voor het delen van jullie leuke spelletjesavond! :)
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 05 aug 2014, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#2970002
Deze workshops zijn ontzettend leuk, maar ik (persoonlijke mening) vind dat net iets te vaak te weinig ondersteund en geholpen wordt, net iets te veel alternatief gedrag dat niets oplevert (behalve onrust).. als ik jouw verslag lees was het voor Nelson ook af en toe een klein stapje te veel, dan wordt er ook vaak gesloopt, grof geweld gebruikt, simpelweg omdat het begrip ontbreekt hoe het ook kan.. en net dat is zoooo leuk om samen in te groeien, kleine stapjes en communiceren/zoeken naar opties om het net iets makkelijker te maken en de communicatie tussen jullie beiden te versterken  :)
#2970012
Deesje schreef: Deze workshops zijn ontzettend leuk, maar ik (persoonlijke mening) vind dat net iets te vaak te weinig ondersteund en geholpen wordt, net iets te veel alternatief gedrag dat niets oplevert (behalve onrust).. als ik jouw verslag lees was het voor Nelson ook af en toe een klein stapje te veel, dan wordt er ook vaak gesloopt, grof geweld gebruikt, simpelweg omdat het begrip ontbreekt hoe het ook kan.. en net dat is zoooo leuk om samen in te groeien, kleine stapjes en communiceren/zoeken naar opties om het net iets makkelijker te maken en de communicatie tussen jullie beiden te versterken  :)
Klopt, en dat werd dus ook uitgelegd hoe je het thuis kan aanpakken, maar omdat het een workshop was gingen we dan door naar iets wat op dat moment wel werkte, na eerst een pauze ingelast te hebben om weer rust te krijgen. Het doel was ideeën op doen voor thuis, leren hoe je moet puzzelen (dus niet gewoon neerzetten en laten uitzoeken), werken aan zelfbeheersing en we kregen leuke informatie over de verschillende vormen van probleemoplossend gedrag (met de neus, de bek of de poot) en hele leuke rasspecifieke info. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door