Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door S
#2969431
Ik ben zo stom geweest. Nu zit ik met 9kg enkelvoudige pens en 9kg compleet voer met als hoofdingrediënt pens, dan rund en lam.
Het zijn telkens pakjes van 500g. Heb er ook nog 2 liggen van de puppymix (met rund, kip en lam).

Hoe moet ik dat nu gaan oplossen? Ik kan pas andere diersoorten bij gaan halen als ik een beetje van deze weggewerkt krijg...  ::)

Stom, stom, stom...
Door kakocavi
#2969444
Hoeveel eet je hond per dag? Het is volgens mij echt geen ramp als ze een paar weken vooral pens eten. Zolang je daana maar weer gebalanceerd kan voeren.

Als je je er toch echt niet gerust op voelt kan je ook altijd proberen wat kwijt te raken op vraag&aanbod.
Gebruikersavatar
Door S
#2969452
Hij is nog maar 12 weken en eet iets van een 600-700g/dag...
Het is vooral omdat hij nog een pup is dat ik het zo vervelend vind.
Ach, ik vind wel een oplossing om het wat te verspreiden. In de weekends BARFen we en hij krijgt ook wel eens een visje etc. Dan doet dit lot maar wat langer... Volgende keer beter opletten iig.  :-[
Door Kim en Casper
#2969478
Je pup is nog erg jong. In de overige versies zal al vrij veel pens zitten. Ik zou bij een jong putje miet te veel afwijken. Dus wat extra pens is prima maar dit is wat veel. Lekker in de vriezer laten liggen en de volgende keer wat meer soorten bestellen zonder pens. Dan kun je gerust eens in de twee weken bijvoorbeeld een dag alleen pens geven.
Door Kim en Casper
#2969480
Geef je lotgering? Misschien dat je het om kunt ruilen? Sowieso is de compleet versie niet compleet omdat er maar 2 diersoorten inzitten. Dus wat extra is sowieso noodzakelijk om compleet te voeren.
Gebruikersavatar
Door S
#2969484
Is inderdaad Lotgering. En omruilen zal maar moeilijk gaan denk ik aangezien we met een groepje van België hebben besteld. Is bovendien ook weer zo'n gedoe hé, ik had maar slimmer moeten wezen. Het zal wel op geraken, maar zal zeker wat langer duren.

Mag ik zelf de enkelvoudige pens aanvullen met een andere enkelvoudige soort die niet in de andere KVV zit? Of kan ik beter een dagje pens geven, en dan een dag iets totaal anders?
Door eelke
#2969487
Je zou ook in de supermarkt kunnen kijken naar bv smuldier, of bij de dierenwinkel voor een ander merk kvv. Dan kun je toch een beetje afwisselen zonder dat het per see meteen vriezer ruimte nodig heeft.

Sowieso is het afwisselen van merken, zeker bij een jonge hond, wel een goede tip :)
Door M@rina
#2969499
Wat je makkelijk kunt doen is aanvullen met Smuldier kip, daar zit alleen gemalen kipkarkas in dan heb je sowieso een 4e diersoort en geen pens. Zou fijn zijn als je met nog iets zonder pens kan aanvullen, bij iets van konijn enkelvoudig o.i.d.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2969614
Smuldier voegt niks toe (ze voert al kip...)

Zou wel even voor wat anders erbij kijken, je zal geen problemen krijgen als je de totaal voer pens en de puppy op maakt. Maar San niet nog de enkelvoudige pens erbij...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2969641
Ik denk niet dat je in Belgie smuldier kan krijgen...

Waar ergens in belgie woon je?
Misschien ken ik wel een paar mensen uit je buurt die je wat kunnen helpen.  Een paar kg wisselen of iets dergelijks, of iets geven waar je mee verder kan.  Misschien he, hangt er vanaf van waar je bent. ;)

En kan anders je groepje meebestellers niet wat kvv wisselen?
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2969645
[quote="pearlsofpassion"]
Ik denk niet dat je in Belgie smuldier kan krijgen...

Waar ergens in belgie woon je?
Misschien ken ik wel een paar mensen uit je buurt die je wat kunnen helpen.  Een paar kg wisselen of iets dergelijks, of iets geven waar je mee verder kan.  Misschien he, hangt er vanaf van waar je bent. ;)

En kan anders je groepje meebestellers niet wat kvv wisselen?
[/quote]
Dacht ik ook al aan, er zal toch wel iemand zijn die iets met je kan ruilen?
Door M@rina
#2969712
[quote="DebbieV"]
Smuldier voegt niks toe (ze voert al kip...)

Zou wel even voor wat anders erbij kijken, je zal geen problemen krijgen als je de totaal voer pens en de puppy op maakt. Maar San niet nog de enkelvoudige pens erbij...
[/quote]

Sorrie hoor... :-\ even overheen gelezen.
Door Martine-Tom
#2969816
Ik zou de enkelvoudige pens laten liggen, de andere soorten opvoeren en daarna iets bestellen zonder pens en dan 1 keer per week een pensdag inlassen (mijn hond kan daar prima tegen, als dat niet zo is, elke dag een beetje pens erbij geven) en dan 10 kilo bestellen van iets waar geen pens in zit en wat een aantal verschilldende diersoorten bevat zodat je menu weer klopt. Zo'n heel groot drama is het niet om even tijdelijk wat eenzijdig te voeren, met 600/700 gr per dag ben je er met een week of 2 al doorheen, dat kan best even...en volgende bestelling dan idd even opletten dat er dus geen pens in zit en of een aantal enkelvoudige soorten of 1 "complete" doordat er meer diersoorten inzitten  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door