Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Erna
#29696
Ik lees in een aantal berichten dat verschillende landen de geldigheid van het vaccin zouden aanhouden ipv standaard een jaar. Heeft iemand een internetadres waar ik de bepalingen voor Engeland kan nalezen?

Wij gaan regelmatig naar Engeland om te showen en zijn/waren in de veronderstelling dat de hond ieder jaar opnieuw tegen Rabies ingeent moest worden.

Wij enten overigens Nobivac die dan 3 jaar geldig zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#29715
Volgens mij is dat nog steeds zo. Voor Engeland ieder jaar. De enting werkt wel langer maar de wettelijke regels zijn anders,
Door K@rin
#30254
Erna schreef: Ik lees in een aantal berichten dat verschillende landen de geldigheid van het vaccin zouden aanhouden ipv standaard een jaar. Heeft iemand een internetadres waar ik de bepalingen voor Engeland kan nalezen?

Wij gaan regelmatig naar Engeland om te showen en zijn/waren in de veronderstelling dat de hond ieder jaar opnieuw tegen Rabies ingeent moest worden.

Wij enten overigens Nobivac die dan 3 jaar geldig zou moeten zijn.
Ik ben dit jaar ook nog naar Crufts geweest met mijn hond en volgens mij moeten ze nog ieder jaar ingeent worden tegen rabies (vanuit Nederland gezien) Ik meen dat ik ooit gehoord heb, dat het voor ENGELSE honden iets anders is .....
Maar een telefoontje naar de RVV kan je duidelijkheid geven ...
Door Wil
#31080
http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/index.htm

Hier staat heel veel informatie.

Ik heb de ervaring dat ze bij het RVV niet zo vriendelijk zijn wanneer je hier over belt. Toen ik belde waren ze heel onbeleefd en werd me verteld me dat mijn dierenarts alle informatie kon verstrekken.
Via mijn DA kwam ik toe op bovenstaand site terecht.
En de honden moeten idd ieder jaar voor de afloop datum opnieuw gevaccineerd worden anders verloopt de bloedtest en moet dat dus weer opnieuw gedaan worden.

Wil
Door oebaya
#33210
Hallo ik ben er weer. Door verhuizing en een hoop gedoe om mijn ADSL aan het werk te krijgen, eerder niets laten horen.
Maar het is echt zo, dat Engeland de geldigheidsduur van het vaccin accepteert, zoals de fabrikant die aangeeft. De dierenarts moet dat natuurlijk wel goed in het entboekje zetten. Heb dit zelf nagevraagd in Engeland en daar per e-mail een bevestigend antwoord op gekregen.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door