Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2969102
Graag jullie advies. 
Mijn teefje van 7 jaar heeft haar hele leven KVV gegeten, allerlei merken en smaken.
Ze eet vaak gras, ze spuugt practisch nooit en ook meestal goede ontlasting.
Maar de laatse tijd heb ik het idee dat ze niet lekker is, ze smakt vaak, wil naar buiten om gras te eten, graaft kuilen om in te liggen en ze kijkt zorgelijk.

Ik ben bij de DA geweest en die adviseerde vaker eten te geven of anders maagzuurremmers.
Ik geef haar nu i.p.v. 2 keer 3,5 maaltijd per dag en nu ook voor de helft barfhapjes, stukken hart bv en eendennek.
Ik dacht even dat het hielp, maar nu merk ik daar niks meer van.

Ik heb hier een tijd geleden een topic gelezen over een grazende hond die werkelijk iets aan of in de buik bleek te hebben en echt pijn had, hoewel dat onopgemerkt bleef. Helaas kan ik dat topic niet meer vinden.

Maagzuurremmers lijkt me ook zo'n 'oplossing'. Een hond kan toch wel tegen een zure maag?

Ik weet niet wat ik voor haar doen kan, ze is echt vaak niet lekker.
#2969283
Vaker eten geven en vaker de maag aan het werk zetten helpt helaas niet, nee sterker nog, mijn ervaring is dat het de problemen juist vaak erger maakt. Het kan van alles zijn trouwens. Van een slecht functionerende maag tot pijn ergens ja. Maar de kans dat het haar maag/spijsverteringssysteem is vrij aannemelijk hoor.

Je kunt zelf wat gaan proberen. Is dit elke dag? Want er zijn honden die zulke problemen krijgen door te vet eten. Dus dan zou je een tijdje alle vette KVV's aan de kant kunnen zetten.

Je kunt haar een kuur probiotica geven. Solgar of Dr Mercola zijn beide heel goed.

En daar heb je mij weer: kurkuma. Biologische. Beginnen met een halve theelepel per dag en dit langzaam opschroeven naar 1 theelepel per dag, snufje versgemalen zwarte peper erbij en een scheutje olijfolie en dit over haar eten doen. Kurkuma schijnt een zeer goede werking te hebben op het spijsverteringssysteem (en ik neem het zelf en merk echt verschil).

En als dat niet snel werkt, zou ik naar een holistisch dierenarts gaan. Een arts die de hond in z'n geheel bekijkt en kijkt waar ze last van heeft.
#2969563
Irish schreef: Tja ik denk dat het hond afhankelijk werkt. Hier werkte meerdere keren per dag eten geven (van 2 naar 4x per dag) wel heel erg goed.

Lizzy heb je aandelen in curcuma ofzo  ;D ;D
Vooral afhankelijk van wat de hond eet. Wat voer je eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 04 aug 2014, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#2969587
Op het moment voer ik Lupa lam-eend-paard, Lotgering wild, Barfmenu kompleet en pens van rund en geit. (ik wissel merken en smaken per diepvrieslading, dus als die bijna leeg is zoek ik weer wat anders)
Dat doe ik dan nu voor haar de helft KVV en de andere helft kippennek en eendennek met lamshart of paardenvlees enkelvoudig. Omdat ik dacht dat als ze langer iets in haar maag heeft het dan misschien beter gaat, met het idee dat het maagzuur dan geneutaliseerd zou worden.  Merk daar nog niet zo heel veel van eigenlijk.
Daarbij geef ik haar nu wat extra groente, plus ei, zalmreepje en sardientje 2 maal per week.
Ze krijgt bijna 4 ons per dag.
Laatst gewijzigd door Bosliefje op ma 04 aug 2014, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door