Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
#2969262
Sinds januari/februari heb ik steunzolen. De eerste dagen even moeten wennen en nadat ik op een dag door de pijn heen gelopen heb, ben ik super blij met de steunzolen. Ik kan letterlijk de hele dag op mijn werkschoenen + steunzolen werken/lopen zonder ook maar een centje pijn aan mijn voeten. (mijn werkschoenen zijn sneakers van Crocs, ik doe ze smorgens aan en pas savonds laat weer uit)

Maar nu zit ik met het volgende probleem: als ik mijn schoenen uit doe na een dag werken, kan ik nog maar heeeeel slecht op blote voeten lopen. Het gaat niet, het doet pijn, heel veel pijn.
Ik zou haast zeggen dat het voelt alsof ik de hele dag op slecht passende schoenen heb gelopen, de pijn die je dan voelt als je op die schoenen loopt, die pijn heb ik dus wanneer ik mijn schoenen uit doe.
Maar, doe ik dan mijn crocs classic aan, dan kan ik weer normaal lopen. En als ik smorgens opsta kan ik ook gewoon op blote voeten lopen, dus alleen niet als ik mijn werkschoenen met steunzolen aan heb gehad.

Iemand die dit herkend? Iemand die weet hoe dit kan?
Door Roef & Hidde
#2969264
ik loop al jaren op steunzolen en kan ook niet op blote voeten lopen.
bij mij zijn de voorvoeten doorgezakt en ik heb hielsporen gehad.
ik mis het eigenlijk niet meer het lopen zonder schoenen,voordeel is ook dat je hele mooie zachte voeten houdt zonder dikke eelt  :D
Door **Jolanda**
#2969266
Ik heb ook doorgezakte voeten, zou het daar dan mee te maken hebben? Maarja, een half jaar geleden kon ik het nog zonder problemen (buiten een eeltbult met likdoorn dan)
Lopen op blote voeten vind ik normaal nog wel eens prettig. Voor eelt hoef ik niet op blote voeten te lopen, want sinds ik die steunzolen heb krijg ik op een plek eelt waar ik voorheen nooit eelt had haha.
Door miik
#2969268
Hier precies hetzelfde. In de ochtend geen probleem met op blote voeten lopen, maar als ik een dag op mn schoenen (met zolen) gelopen heb, kan ik daarna niet meer op blote voeten lopen. Crocs gaat dan wel goed....
Door Lida. S
#2969278
Ik heb jaren steunzolen gehad en kon ook geen meter lopen zonder. Ik zei altijd dat ik het liefst ook onder de douche schoenen met steunzolen aan wilde hebben. Totdat ik slippers van crocs kreeg, daar kon ik op lopen. Nu loop ik in huis altijd op deze slippers en voor in de tuin en als ik met de honden loop heb ik ook crocs. Nu kan ik weer op blote voeten lopen en een paar uur op gewone schoen zonder steunzolen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2969281
sloffen slipper voor thuis: birkenstock
zoiets dus:
Afbeelding
(de zogenaamde niet-buiten-de-grot-slippers  :biggrin2: )

Ik had dat ook in het begin met de zolen, dat ik niet op blote voeten meer kon lopen. Deze zitten echt prettig.
Maar tegenwoordig kan ik dus ook weer zonder inlegzolen lopen (lange afstanden met honden nog wel met wandelschoenen en zolen uiteraard), maar we zijn wel een paar jaar verder he
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2969288
Bij bijvoorbeeld platvoeten waarbij de voet wat is doorgezakt, wordt dit 'opgevangen' door de steunzolen. Maar hierdoor worden de spieren in je voet ook ontzien, en dus minder sterk door het dragen van die zooltjes. Waardoor je last kan krijgen met het lopen zonder de zooltjes.

Als je een beetje zoekt op internet, zul je genoeg oefeningen kunnen vinden die je kan doen om je voet sterker te maken. Mijn vriend is dit na een paar jaar steunzolen dragen ook gaan doen op aanraden van de sportfysio, en dit heeft heel erg goed geholpen. Hij zal nooit van de platvoeten afkomen, maar maakt wel zijn voeten sterker.
Gebruikersavatar
Door cisfr
#2969289
Sinds anderhalve maand loop ik ook op steunzolen.  Wat een verademing en ik mis ze echt als ik op mijn blote voeten loop. Thuis lopen wij nooit met schoenen aan en daar heb ik mijn slofjes vervangen  door birckenstock's.
Door inge58
#2969297
Hier hetzelfde,blote voeten loopt echt niet fijn als je steunzolen gewend bent.
Crocs gaat inderdaad wel. Ook geen uren lang maar voor in huis is dat prima!
Door Lil
#2969300
Herkenbaar, maar wel handig om oefeningen te vragen om betere stand/ bespiering te krijgen, dan wordt het probleem iets minder.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2969329
Hier hetzelfde.
Ik krijg zelfs ontzettende hoofdpijn als ik zonder steunzolen loop. De spieren in mijn benen zijn erg slap, en ik kan geen goede (been)stand aannemen zonder de zolen. Dus niet alleen zere voeten, maar ook knieën, heupen en hoofdpijn.
Ik heb daarom twee paar zolen. 1 voor in mijn stalschoenen en 1 voor in mijn schone schoenen voor binnen. Slippers heb ik van Clarcks, maar de steun is echt minder dus die draag ik niet lang achter elkaar.
Door - pien -
#2969400
**Jolanda** schreef: Ik heb ook doorgezakte voeten, zou het daar dan mee te maken hebben? Maarja, een half jaar geleden kon ik het nog zonder problemen (buiten een eeltbult met likdoorn dan)
Lopen op blote voeten vind ik normaal nog wel eens prettig. Voor eelt hoef ik niet op blote voeten te lopen, want sinds ik die steunzolen heb krijg ik op een plek eelt waar ik voorheen nooit eelt had haha.
Ben je al teruggeweest naar de steunzolenboer voor evt. aanpassing ivm de eeltvorming?

Ik kan nóoit op blote voeten lopen, ja een eindje op het strand. Hier altijd schoenen met steunzolen (voor buiten) en thuis gewoon Crocs...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2969402
Hier idem!

Ik ben nu, na ruim 4 jaar altijd mijn steunzolen te hebben gedragen, zover dat ik weken achter elkaar op slippers kan lopen. Mits ik de ochtendwandeling met steunzolen doe en uiteraard niet teveel loop. Dat doe ik met warm weer ook niet, scheelt natuurlijk ook weer. Ik kan heel goed met de goedkope slippers (nep birkenstocks) van de Makro.
Door **Jolanda**
#2969569
Ben ik gelukkig niet de enige die niet op blote voeten kan lopen! en dat dit dus eigenlijk best wel normaal is.
Wel typisch dat velen niet op blote voeten kunnen lopen, maar wel op crocs :)
Ik wil al weken naar de crocs-winkel, maar ik vrees dat ik te veel geld ga uitgeven daar :-[
Gebruikersavatar
Door Hope
#2969591
**Jolanda** schreef: Ben ik gelukkig niet de enige die niet op blote voeten kan lopen! en dat dit dus eigenlijk best wel normaal is.
Wel typisch dat velen niet op blote voeten kunnen lopen, maar wel op crocs :)
Ik wil al weken naar de crocs-winkel, maar ik vrees dat ik te veel geld ga uitgeven daar :-[
Dan neem je gewoon alleen het bedrag in contant geld mee wat je uit wil/kan geven en laat je pinpas thuis. Dan is het gewoon op=op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door