Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lillebill
#2969173
Kort geleden is bij mijn podenco ibicenco van 3 jaar Hd geconstateerd. Hij heeft helaas al artrose ontwikkeld.
Nou had hij totaal geen last tijdens het rennen en spelen behalve soms savonds een beetje als hij opstond.
Dus in overleg met de dierenarts besloten nog geen pijnstillers te geven. Weldoen we nu  supplementen door zijn vlees voeding. 

Ik ben net terug van 2 weken Frankrijk en het viel mij op dat hij in Frankrijk savonds meer last had van zijn heupen en pootjes dan toen we nog in Nederland waren.
De situatie is daar natuurlijk anders dan thuis. Kleine bank(hij heeft een schoft van 79cm), meer lopen aan de lijn(voorkeurs gang is een rustig drafje en dat gaat niet aan de lijn)
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij pijn heeft. Ik wil heel even aankijken hoe het gaat nu we weer thuis zijn.
Maar mocht het niet beter worden overweeg ik om toch al pijnstilling te geven. Wat zouden jullie mij adviseren? Of wie heeft er ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door nova
#2969217
Ik zou eens proberen met een goede visolie, Doils joint of zo. Vaak lopen  artrose honden al een heel stuk beter hiermee. Pijnstilling kun je dan achter de hand houden voor slechtere tijden ;)
Door Lillebill
#2969258
Hij krijgt nu elke dag Glucosemine en visolie door zijn eten.. Eigenlijk sinds ik de uitslag heb gekregen.
Ik ga deze 2 weken even aankijken nu we weer thuis zijn. Heb hem natuurlijk liever niet aan de pijnstiller met al die bijwerkingen..
Maar hoe hij savonds op vakantie was, was ook echt niet leuk. Vind het lastig om die grens te trekken wanneer wel en wanneer niet.
Bedankt voor de tips ik ga Cox compositum even bekijken!
Door Lil
#2969399
Glucosamine in combi met chondriotine en msm geven. Let op de dosering, vaak is die bij honden veel te laag. Glucosamine voor een grote hond boven de 1000 en chondriotine boven de 600 werd mij gezegd. Maar daar wordt soms anders over gedacht.

Bij pijnstillers (welke dan ook) is het belangrijk dat je ze niet te laat geeft. Heeft de hond al veel pijn dat gaat het erg lang duren voordat het werkt.

Ik doe het als volgt. 3 dagen voor de vakantie en 1 dag voor een workshop of grote wandeling start ik al. Dus voordat hij klachten heeft. De dag (en) zelf en nog 1 tot 3 dagen erna. Vroeger gaf ik pas bij klachten en dan moest ik wel 2 of 3 weken geven. Ook bouw ik langzaam af. Bijv van 30 kg naar 25, naar 20 naar 15 en dan niets meer. Maar merk je dat je te weinig geeft weer terug naar 1 dosering hoger en daarop blijven zitten voordat je weer probeert te minderen. Is even uitzoeken hoe het bij jou hond werkt. Dat is niet altijd hetzelfde. Succes.
Door Lillebill
#2969603
Die combi krijgt hij inderdaad mer Chondriotine en Msm
Goede uitleg over het op en afbouwen van de pijnstiller.
Ga ik zeker doen.
Ik moet zeggen dat hij vandaag geen last leek te hebben in de avond! Dus hopelijk blijft dat zo.
Lil schreef: Glucosamine in combi met chondriotine en msm geven. Let op de dosering, vaak is die bij honden veel te laag. Glucosamine voor een grote hond boven de 1000 en chondriotine boven de 600 werd mij gezegd. Maar daar wordt soms anders over gedacht.

Bij pijnstillers (welke dan ook) is het belangrijk dat je ze niet te laat geeft. Heeft de hond al veel pijn dat gaat het erg lang duren voordat het werkt.

Ik doe het als volgt. 3 dagen voor de vakantie en 1 dag voor een workshop of grote wandeling start ik al. Dus voordat hij klachten heeft. De dag (en) zelf en nog 1 tot 3 dagen erna. Vroeger gaf ik pas bij klachten en dan moest ik wel 2 of 3 weken geven. Ook bouw ik langzaam af. Bijv van 30 kg naar 25, naar 20 naar 15 en dan niets meer. Maar merk je dat je te weinig geeft weer terug naar 1 dosering hoger en daarop blijven zitten voordat je weer probeert te minderen. Is even uitzoeken hoe het bij jou hond werkt. Dat is niet altijd hetzelfde. Succes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door