Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#2968633
Daar snap ik toch niks van, hoe ongevoelig kun je zijn..............

Kind met sondevoeding van terras Dolfinarium gestuurd

Een gezin is vandaag in Dolfinarium van het terras weggestuurd, omdat één van de kinderen sondevoeding krijgt. Sondevoeding wordt voorgeschreven bij ziekte, een operatie, medicijnen of na een behandeling waardoor u niet of onvoldoende kunt eten. Het bevat alle voedingsstoffen die dagelijks nodig zijn. Volgens de beveiliger is consumptie op het terras namelijk verplicht en zou de sondevoeding 'een onsmakelijke situatie zijn voor andere gasten'. Een vriendin van de moeder, Saskia Schouten, van het kind is woedend en deelt haar verhaal op Facebook.

De situatie ontstond nadat een andere moeder 'het een vreemde gewaarwording vond' dat het kind sondevoeding kreeg. Schouten noemt deze moeder brutaal. 'Ze was zo brutaal om er iets van te zeggen en zelfs openlijk te vragen of mijn vriendin wel goed voor haar kind zorgde,' schrijft ze in haar Facebookbericht.

'De bemoeierige moeder is vervolgens naar de beveiliging gestapt, die kwam vertellen dat zelf mee gebrachte consumpties niet waren toegestaan op het terras! Het is sondevoeding!! De beveiliger heeft vervolgens zijn meerdere erbij gehaald en ze werden vriendelijk verzocht het terras te verlaten, het zou een onsmakelijke situatie zijn voor de andere gasten...'

De familie heeft toen niet alleen het terras verlaten, maar ook Dolfinarium zelf.

Zeer kwalijk
Dolfinarium heeft na het voorval ook een bericht op Facebook geplaatst. 'We zijn aan het uitzoeken wat er precies is gebeurd. Als het verhaal kopt dan is dat zeer kwalijk en zullen we vanzelfsprekend onze excuses aanbieden aan deze familie en het (meer dan) goed met ze maken.'

In het Facebookbericht vroeg Dolfinarium om gegevens van de familie. Zij hebben de familie inmiddels gevonden en schrijven dat ze het gaan oplossen.
Door karin2
#2968639
:'( :'( :'(  >:( >:( >:( >:( >:( dat mag ik hopen ja dat ze het méér dan goed gaan maken ! pffffffffff
OWWWWW geen woorden voor ! (of eigenlijk wel maar die zal ik hier maar niet neertypen  :-X  )
Door keetje
#2968643
Ik had het bericht al gelezen, te gek voor woorden. Dolfinarium mag wel heel diep door het stof om dit enigszins recht te trekken.
Gebruikersavatar
Door nova
#2968645
erg he?

Laatst  las ik een bericht  dat een kind uit een restaurant geweerd werd  :'( kindje, 5 jaar  had  zware littekenvorming in het gezicht,  en miste een oog nadat het bij de oma aangevallen was door de pitbull van oma.
Een meiske  , amper 5 jaar, kapje voor haar oogje met Hello Kitty erop.... Dan gaat toch een zweep over je hart...Rede om het kind te weigeren: klanten namen aanstoot aan haar gezichtje

Voor mij zou het een rede zijn om dit voorval , met naam en toenaam van het restaurant, zoveel mogelijk bekend te maken. in de hoop dat  zulke uitbaters hun tent kunnen sluiten.

en zou ik uitbater zijn, dan stuurde ik de klanten weg die hier aanstoot aan nemen..  >:(
Laatst gewijzigd door nova op za 02 aug 2014, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2968647
keetje schreef: Ik had het bericht al gelezen, te gek voor woorden. Dolfinarium mag wel heel diep door het stof om dit enigszins recht te trekken.
+ 1

laat het maar een seizoen lang alle klanten kosten, hebben ze 'loon naar werken!
Door keetje
#2968650
Reactie Dolfinarium.

Hierbij nogmaals een reactie op het voorval met de familie en de sondevoeding:

Sinds de klacht bij ons kenbaar is gemaakt zijn we dit gaan uitzoeken. Het incident bevreemde ons zeer, want zelf meegenomen etenswaren mogen gewoon genuttigd worden op de terrassen van onze horecagelegenheden. Laat staan als dit sondevoeding betreft. We ontvangen vaker volwassen en kinderen die hier van afhankelijk zijn en werken tevens samen met stichtingen die het onder andere voor deze mensen net iets draaglijker maakt door ze samen met ons een onvergetelijke dag te bezorgen.

Bij de medewerkers die wij vandaag gesproken hebben en die normaliter bij dit soort voorvallen direct op de hoogte worden gebracht, was dit verhaal onbekend. We zijn daarom blij dat we inmiddels een eerste contact hebben kunnen maken met deze familie om van hen te vernemen wat er zich precies heeft afgespeeld. Later in deze week komen we er met deze familie uitgebreid over te spreken. Pas als we alle feiten kennen, kunnen we zowel intern maatregelen treffen en de familie een dag terug laten komen om ze een grandioze dag in het Dolfinarium te bezorgen, zoals we dat bij elke gast trachten te doen.

We danken iedereen die ons voorzien heeft van feedback en ook meegeholpen heeft om de familie in kwestie met ons in contact te brengen. De betrokkenheid was en is groot. Dat siert jullie.

We zullen op facebook een update plaatsen als er contact is geweest.
Door Tanna
#2968664
Wie weet is het wel compleet verzonnen, dat is dan weer een andere Hoe kun je............ :-X :-\
Door yorokobi
#2968771
Ja het is belachelijk maar sta er niet gek van te kijken. Als ik met het werk op vakantie was (verstandelijk gehandicapten) proberen ze het ook nog steeds om ze weg te sturen
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2968791
O duss... hoe onbeschoft kun je wezen! Lees net berichtje van mede-sonde-moeder over een dagje uit met haar sonde-kindje. Neem ff de tijd om te lezen... (met haar toestemming gekopieerd...)

'vandaag een dagje dolfinarium, krijg ik een opmerking van een moeder 'mevrouw uw dochtertje heeft een slangetje in haar neus' waarop ik zeg 'ja mevrouw, mijn dochtertje krijgt sondevoeding via een neussonde'. O zegt de mevrouw, 'uw dochtertje ziet er wel heel slecht uit, geeft u haar wel voldoende te eten en drinken?' 'ja zeker mevrouw, ze heeft niet voor niets de neussonde en drinken komt wel goed over de dag verdeeld'. Mevrouw 'maar uw andere kinderen zien er zo goed uit, ik denk dat u niet goed voor haar zorgt', en ja hoor, natuurlijk begint het dochtertje te spugen, waarop de mevrouw in kwestie haar familieleden aanschiet en zegt 'kijk nou, die mevrouw vindt het heel normaal dat haar kind spuugt!' Moeder 'nou mevrouw, ik vind het niet normaal maar mijn dochter wordt misselijk van de geur van al het eten wat hier wordt uitgeserveerd en de lucht van het bakken van patat en andere snacks' waarop mijn man en oudste dochter tegen de mevrouw in kwestie zeggen 'mevrouw, laat ons nou maar ons ding doen en onze dochter / zusje voeden op onze manier en volgens voorschriften van de kinderarts'.
Gaat de mevrouw in kwestie naar de beveiliging, ja hoor, meneer van de beveiliging komt even kijken en wat denk je? Er wordt ons vriendelijk verzocht of wij het terras willen verlaten want het is niet toegestaan eten wat van huis meegenomen is te nuttigen, waarop ik zeg dat onze dochter afhankelijk is van haar sonde. Zegt de meneer van de beveiliging 'dit is een zeer onsmakelijke situatie voor de overige gasten, waarop ik reageer met 'maar meneer we hebben het toch zelf allemaal opgeruimd en er is volgens ons verder niemand die er last van heeft dat onze dochter sondevoeding krijgt'.De meneer van de beveiliging gaat even overleggen met zijn meerdere en deze vindt ook dat wij onmiddellijk het terras moeten verlaten. We hebben dus niet alleen het terras verlaten maar ook meteen maar het gehele dolfinarium, we waren dus niet welkom met een kind met sondevoeding. Sorry moest het even kwijt, even mijn gal spugen, wat een leuk dagje had moeten worden liep dus uit op een fiasco'...



Dit is het hele verhaal, ik weet niet wat ik er van moet denken, of het wel helemaal waar is.Dan bel je toch de politie of weet ik wat maar ik zou mij niet laten weg sturen...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2968822
Erg jammer weer dat dit soort verhalen gelijk weer op social media worden gezet, mensen onderschatten vaak de gevaren en de kracht van social media. :-X

Uit bovenstaand stukje maak ik op dat ze niet met deze klacht rechtstreeks naar het Dolfinarium of de politie zijn gestapt, maar zonder overleg met de directie dus wel hun kant van het verhaal maar op facebook en/of twitter hebben gezet. Een verhaal heeft altijd 2 kanten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2968825
Nu wordt de nadruk natuurlijk op die sonde gelegd, maar als je weet dat je kind misselijk tot kotsen aan toe wordt van etensluchten, dan ga je mijn inziens ook niet in een restaurant zitten. Dat je misselijk wordt ergesn kan altijd gebeuren, maar in deze was dat blijkbaar voorspelbaar en dan moet je jezelf en je gezin tegen dit soort unheimliche situaties beschermen.
Door Martine-Tom
#2968827
Els&Flow schreef: Erg jammer weer dat dit soort verhalen gelijk weer op social media worden gezet, mensen onderschatten vaak de gevaren en de kracht van social media. :-X

Uit bovenstaand stukje maak ik op dat ze niet met deze klacht rechtstreeks naar het Dolfinarium of de politie zijn gestapt, maar zonder overleg met de directie dus wel hun kant van het verhaal maar op facebook en/of twitter hebben gezet. Een verhaal heeft altijd 2 kanten.
+1!
Angelique schreef: Nu wordt de nadruk natuurlijk op die sonde gelegd, maar als je weet dat je kind misselijk tot kotsen aan toe wordt van etensluchten, dan ga je mijn inziens ook niet in een restaurant zitten. Dat je misselijk wordt ergesn kan altijd gebeuren, maar in deze was dat blijkbaar voorspelbaar en dan moet je jezelf en je gezin tegen dit soort unheimliche situaties beschermen.
Ja dat dus ook...Een kind met hoogtevrees stop je ook niet in het reuzenrad, en kind wat misselijk word van eetluchtjes zet je niet in een restaurant...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door