Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2968548
Onze Whiskey, (dwergschnauzer van bijna 13 jaar), doet sinds 2 dagen 'vreemd'.
Normaal slaapt ze erg veel, maar sinds gister heeft ze geen rust. Als ze even ligt, vliegt ze opeens overeind alsof ze door een wesp gestoken wordt, gaat weer ergens liggen om vervolgens weer op te springen en weg te rennen. Soms piept ze even, maar als ik haar aai kwispelt ze met haar staart en lijkt er niets aan de hand. Ze heeft gewoon gegeten (het is een enorme vreetzak). Haar buik lijkt wat opgezet, maar dat kan verbeelding zijn, ze heeft altijd een hele dikke buik (uitgezakte buik, door de vele nestjes die ze gehad heeft). Af en  toe hijgt ze (geen wonder met deze temperatuur).  Ze maakt absoluut geen ziek indruk, maar ze heeft geen rust.
Door charmed
#2968644
Misschien verlegt ze zich verkeerd en daardoor een pijnscheut, dat zie ik hier ook wel eens bij Whisper. Die gaat liggen en ineens gilt ze en schiet weg. Dat lijkt dan idd alsof ze gebeten wordt door een insect.

Of neurologisch. Zou toch maar eens kijken of ze geen pijn heeft. Voelen of ze warme plekken heeft. Lijkt mij dus meer een pijnscheut te kunnen zijn.
Door Lida. S
#2968655
Ik heb overal zitten duwen, maar ze vindt dat prima. Ze geeft geen blijk van pijn. Net heeft ze een half uur rustig gelegen, en opeens begon ze  weer te lopen en te hijgen.
Normaal ligt ze altijd op haar rug, maar nu ligt ze steeds als een 'normale' hond.
Morgen moet ik weg naar het westen. Dinsdag avond kom ik pas weer thuis. Als dit  morgen nog zo is, moet ik toch maar eerst naar de DA.
Als er iets ernstigs is zullen we haar laten inslapen. Het mag geen lijdensweg worden. Ze is kapot gemaakt door al de nestjes die ze heeft gehad. De laatste 5 jaar heeft ze hier genoten. 13 jaar is nog niet oud voor zo'n kleintje, maar als het niet anders is dan moet het snel gebeuren. Ik wil niet dat ze lijdt en pijn heeft
Door charmed
#2968674
Als ze pijn heeft, zou ik eerst kijken of een osteopaat iets kan doen. Onze Whisper is nu bijna 13 en gaat ook naar een osteopaat. Ze mag maandag er weer naar toe. Want ze heeft wel pijn, en die pijn gaat een beetje op en neer nu. De ene dag wel de andere dag minder.

Hoop dat het meevalt. Eerst maar eens kijken wat er aan de hand is. Misschien is het iets wat heel snel te verhelpen is.
Lida. S schreef: Ik heb overal zitten duwen, maar ze vindt dat prima. Ze geeft geen blijk van pijn. Net heeft ze een half uur rustig gelegen, en opeens begon ze  weer te lopen en te hijgen.
Normaal ligt ze altijd op haar rug, maar nu ligt ze steeds als een 'normale' hond.
Morgen moet ik weg naar het westen. Dinsdag avond kom ik pas weer thuis. Als dit  morgen nog zo is, moet ik toch maar eerst naar de DA.
Als er iets ernstigs is zullen we haar laten inslapen. Het mag geen lijdensweg worden. Ze is kapot gemaakt door al de nestjes die ze heeft gehad. De laatste 5 jaar heeft ze hier genoten. 13 jaar is nog niet oud voor zo'n kleintje, maar als het niet anders is dan moet het snel gebeuren. Ik wil niet dat ze lijdt en pijn heeft
Door Lida. S
#2968724
Geen vlooien, geen volle anaalklier (voor zover ik kan zien/voelen). Eetlust is gelukkig nog steeds goed. Plast en poept netjes en vlot. Misschien is ze gestoken door een insect en wordt ze nerveus van de vliegen. Morgen maar afwachten, maar ik vind het heel vervelend dat ik een paar dagen weg moet.
Door Anneke B
#2968943
Vaak als ze dit gedrag vertonen krijgen ze zoals al eerder genoemd,een scheut door hun anaalklier of door hun Vagina.Teefjes die loops moeten worden of een blaasontsteking krijgen doen dit ook vaak.
Even aan je dierenarts voorleggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door