Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2967040
Ik maak me toch ernstig zorgen. Balou heeft nog steeds heel veel moeite om zijn ontlasting kwijt te raken. Ik heb zijn botpercentage behoorlijk naar beneden gebracht om zijn ontlasting zachter te maken, ook krijgt hij extra groente.

Ik heb hem Isogel gegeven maar dan nog heeft hij moeite, er vormt zich een soort prop die hij eerst naar buiten moet werken waarna de rest er in een worst achter aan komt. Door de Isogel kan hij echter die worst niet "afknijpen" en moet ik hem helpen. Ook met Phylium Husk heeft hij hetzelfde

Vorige week ben ik naar de DA geweest om na te laten kijken of het Hernia Perinealis was. Dit was het volgens de DA nog niet maar de spieren net voor zijn sluitspier zijn behoorlijk slap, en dan helemaal rondom. Daardoor ontstaat volgens mij ook die "prop".

Gisteren heeft hij helemaal niet gepoept, en vanmorgen heeft hij 3x aan moeten zetten en behoorlijk moeten persen om die "prop" kwijt te raken. Ik zag naast zijn anus ook weer een verdikking toen.
Als hij dan gepoept heeft ziet zijn anus er weer normaal uit, en zie je ook helemaal geen verdikking meer.

Nu las ik dat sommige mensen parafine door het eten doen ipv Isogel om de ontlasting beter kwijt te kunnen.

Ik ben zo bang dat dit zo meteen fout gaat. Ik heb met Maarten gesproken over een operatie, maar die kan ik op dit moment helaas niet betalen.
Ik heb al bij diverse klinieken informatie opgevraagd vwb de kosten, maar die komen bijna overal uit rond de 800,00 tot 1000,00. Geld wat ik gewoon niet heb  :'(

Ik durf zijn botgehalte ook niet meer omhoog te zetten omdat ik bang ben dat hij het dan helemaal niet meer kwijt kan.
#2967062
Phoebe heeft ook ontlastingsproblemen, altijd veel te hard. Ik heb haar gewoon nog grotere hoeveelheden groente gegeven en dan gaan het eindelijk redelijk goed. Ze heeft nu geen verstopping meer.

de verhouding is 80 gram vlees tegen 40 gram groente steeds. Dus elke maaltijd is het ongeveer hetzelfde percentage, anders komt zij ook niet van de ontlasting af. Zij heeft van die hele grote bollen dan, haar ontlasting stapelt zich normaliter dus over elkaar heen, zodat je een hele dikke prop krijgt. Met heeel veel groente gaat het goed. Misschien zou jij de groente nog kunnen verhogen? geen idee hoor. Maar eerst gaf ik 20 gram groente en daarbij had ze nog te vaste ontlasting, bij 30 gram ook. Nu zit ze op 40 tot 45 gram per maaltijd.
#2967077
Ja, Balou heeft ook zo'n soort prop. Hij moet dan heel erg persen om die er uit te krijgen, zijn slijmvlies komt dan zelfs een beetje mee. Hij staat nu op 40% bot. Ik ga dat nog wat verlagen naar 35% en dan het percentage groente omhoog.

Dat zou dus nu betekenen 35% vleesbot, 15% groente, 15% orgaan en 35% vlees.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 30 jul 2014, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2967112
Ik hoop dat het gaat werken.
tt-tjes schreef: Ja, Balou heeft ook zo'n soort prop. Hij moet dan heel erg persen om die er uit te krijgen, zijn slijmvlies komt dan zelfs een beetje mee. Hij staat nu op 40% bot. Ik ga dat nog wat verlagen naar 35% en dan het percentage groente omhoog.

Dat zou dus nu betekenen 35% vleesbot, 15% groente, 15% orgaan en 35% vlees.
#2967116
tt-tjes schreef: Ja, Balou heeft ook zo'n soort prop. Hij moet dan heel erg persen om die er uit te krijgen, zijn slijmvlies komt dan zelfs een beetje mee. Hij staat nu op 40% bot. Ik ga dat nog wat verlagen naar 35% en dan het percentage groente omhoog.

Dat zou dus nu betekenen 35% vleesbot, 15% groente, 15% orgaan en 35% vlees.
Balou heeft geen probemen met vet, toch?

Ik zou het naar 30% doen, het vleesbot. En dan 20% orgaanvlees, 15% groenten (vooral bladgroenten), 35% spiervlees en eventueel een scheut extra vergine olijfolie.
#2967118
Lizzy schreef: Balou heeft geen probemen met vet, toch?

Ik zou het naar 30% doen, het vleesbot. En dan 20% orgaanvlees, 15% groenten (vooral bladgroenten), 35% spiervlees en eventueel een scheut extra vergine olijfolie.
Nee, hij heeft geen probleem met vet. 30% ? Is dat niet te weinig? Ben bang dat ie dan aan de kledder gaat en dat is er dan ook weer niet goed voor.
#2967121
Je hebt ook echt wel heel veel pech :'(

Als 30% echt te weinig was, zou ik het niet aanbevelen :). Een normale gezonde hond kan meer hebben maar in jouw geval zou ik dus zakken. Je kunt altijd meer gaan geven als het nodig is. Beetje meer orgaan (incl pens) kan ook geen kwaad.

En als dat niet werkt, kun je dus nog olijfolie toevoegen.
#2967141
Ik moet ff denken wat ik ga doen. Ik wil echt kvv gaan maken en dan moet het botpercentage wel kloppen. Ik ga de komende dagen even op 30% zitten. Gaat dat goed dan doe ik het zo. Anders toch naar 35%. Nadeel is dat mijn kenwood het botten malen niet echt meer trekt.
#2967147
Ik heb sinds 1995 honden en een paar jaar later had ik al gezondheidsproblemen met de honden. Op een gegeven moment had ik 7 honden tegelijk die alle aandacht opslokten, dus weet er alles van. Ik wil ook geen hond meer vanwege de gezondheidsproblemen, maar weet zeker dat ik zonder hond niet kan. Hier soms alle 3 tegelijk problemen.

Dus ik hou me maar taai
tt-tjes schreef: Pffff. Ik ben er zo klaar mee. Heb al geroepen dat ik na deze heren nooit meet een hond wil. Ik heb nu al meer dan een jaar problemen met ze, dan met de ene, dan met de andere.en helaas ook een lege portemonnee
#2967190
Alleen maar rashonden gehad, alleen maar ellende, natuurlijk krijg je veel liefde van ze, en ik had ze ook nooit willen missen. Ben wel blij dat ik ze gekend heb stuk voor stuk. Maar het heeft mij een hoop zorgen gegeven, een hoop verdriet naast alle vreugde. En zo heb je er 8 en een keer met je ogen knipperen en je bent er 5 kwijt.

Heel veel sterkte, hoop dat het voor ons beiden allemaal eens wat beter gaat met de honden.
tt-tjes schreef: Ik heb honden sinds 1983. Mijn eerste had nooit iets. Daarna aan rashonden begonnen en alleen maar problemen gehad. Maar dit 3-tal spant de kroon. :-[
#2968609
Ramses (Rashond by the way...  :biggrin2:) heeft ook een tijd last gehad van te dikke droge ontlasting.

Ik geef hem nog steeds 50% goed bevleesd bot, maar geef er 25% orgaan (3 x per week) en 25% spiervlees (4 x per week) bij.
Helemaal geen groente werkt voor hem het beste. Af en toe wat yoghurt en een eitje en (ff afkloppen) geen problemen meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door