Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2968519
Afbeelding

Deze plek had Tom vorige week, 48 uur later was ie als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik dacht dat het kwam door het schuren op vloerbedekking, maar daar heb ik nu op gelet, dat heeft ie niet gedaan, en nu heeft ie weer zo'n vlek, enige gemene deler is het park waar we gelopen hebben voor de plek kwam.
Dus denk dan toch dat het iets daar is...maar wat?

Hij lijkt er totaal geen last van te hebben, mag eraan zitten, hij krabt er niet aan oid, ben alleen nieuwsgierig wat voor plant dit kan veroorzaken.
Meest logisch leek mij berenklauw, maar navraag bij de groenvoorziening leerde dat de plant die ik ervoor aanzag "groot hoefblad" bleek te zijn en dat er op onze route geen berenklauwen staan.

Terug bij af dus  :P

Welke planten kunnen dit soort reacties veroorzaken?
Door Martine-Tom
#2968537
Angelique schreef: Ik denkd at bij gevoeligheid, brandnetel of zo'n paarse distel dit wel kunnen veroorzaken.
Oh daar zou ik nooit aan gedacht hebben, paarse distel, ga er eens op letten of die daar op de route staat.
Brandnetel staat tussen die groot hoefblad dus dat zou heel goed kunnen.
M@rina schreef: Berenklauw?  :-\ Maar daar zou hij wel last van hebben lijkt me?
Ja dat leek mij dus ook, het is verder ook helemaal dicht, geen blaren erop oid, zie ook geen beschadiging oid, en morgen zal het wel weer weg zijn als het goed is.
Door Martine-Tom
#2968560
Kallista schreef: Ik dacht ook meteen grote bereklauw, maar als een dier hypericum eet is dat ook niet onschuldig, dat kan door gevoeligheid voor zonlicht dan rare plekken veroorzaken.
Eten doet hij niks...op gras, madeliefjes en de bloemen van paardebloem na.
Het is weer op dezelfde plek, en hij is nogal van de snuffel dus mijn idee is dat ie ergens aan snuffelt en dan met zijn borst tegen de plant aankomt die dit veroorzaakt.
Door miik
#2968761
Vivi krijgt dat soort plekken van brandnetels...

Ik weet van een windhondje die hier steeds problemen mee had, daar hebben ze een straks shirtje aan gedaan. Gewoon dun en wit, en dan speciaal voor honden, dus mooi passend. Dat hondje reageerde steeds zo heftig, ook op grassen en dergelijke dat ze niet meer met het hondje gewoon kon wandelen. Shirtje aan en probleem was opgelost.
Laatst gewijzigd door miik op zo 03 aug 2014, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2968763
miik schreef: Vivi krijgt dat soort plekken van brandnetels...

Ik weet van een windhondje die hier steeds problemen mee had, daar hebben ze een straks shirtje aan gedaan. Gewoon dun en wit, en dan speciaal voor honden, dus mooi passend. Dat hondje reageerde steeds zo heftig, ook op grassen en dergelijke dat ze niet meer met het hondje gewoon kon wandelen. Shirtje aan en probleem was opgelost.
Ik denk dat het bij Tom nu komt omdat zijn borst nu echt nagenoeg kaal is, het beetje haar wat er zat beschermde hem denk ik tegen dit soort wondjes. Heeft Vivi er verder geen last van als ze in contact is geweest met brandnetels? Ik merk verder helemaal niks, die plekken lijken wel vanuit het niks te komen, geen jeuk, geen pijn, geen koorts...ze zijn er en net zo makkelijk zijn ze ineens weer weg
Door miik
#2969035
Nee, soms wat jeuk, maar vivi geneest zowieso heel snel. Ook als ze wondjes, schaafplekken of een snee heeft, ik hoef er zelden wat aan te doen. Maar Vivi heeft natuurlijk ook maar heeel weinig vacht. Ik merkte dat vorige week toen ik haar mee had naar de les.
Ze was helemaal lek geprikt door de muggen en had grote rode schijven op haar buik en in haar liezen.... tja, daar hebben Foxy en Abby dus geen last van.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door