Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2967881
Stomme vraag misschien, maar ik heb zelf via Boris ervaren hoe goed glucosamine en chondriotine kan helpen bij artrose.

Nu heb ik zelf zowel in mijn knie (slechts 1e graad) als achter mijn knieschijf (pas 2e graad) kraakbeenschade door een niet zo handig wandelmomentje. Er is meer schade, maar daar doe ik nu weinig aan. Heeft het nu met die lichte kraakbeenschade al nut om glucosaminecomplex te nemen of werkt dat alleen als het bot al is aangetast en er daadwerkelijk artrose is? Artsen en therapeuten zeggen dat het niet werkt, maar ja dat zeggen ze van de producten tegen hooikoorts ook en de mijne helpen en die van ome dokter niet.  ::) ;)

Met die nieuwe regelgeving kan ik niets meer vinden bij de producten die ik eventueel op het oog zou hebben om te gaan nemen.  >:(
Door Lil
#2967892
inge58 schreef: Ik slik glucosamine van apothekers eigen merk. En die werken echt super goed bij mijn artrose knieeen.
Een aanrader !
Ja, dat snap ik. Ben heel blij voor je dat ze super werken.  :-*

Maar ik heb nog geen artrose  ;)
Dus mijn vraag: helpt het als je nog geen artrose hebt. Ter voorkoming van zeg maar.
Door Martine-Tom
#2967894
Je kan wel de producenten van de beoogde producten mailen en vragen om meer info  :)
Ik zou denken dat het wel zou helpen eigenlijk.....
Door Lil
#2967899
Martine-Tom schreef: Je kan wel de producenten van de beoogde producten mailen en vragen om meer info  :)
Ik zou denken dat het wel zou helpen eigenlijk.....
O echt? Ja, dat kan ik natuurlijk wel even doen een mailtje sturen naar de producent. Ik dacht dat die niets mochten zeggen, maar dat hoor ik dan wel in hun antwoord.
Door Martine-Tom
#2967923
Lil schreef: O echt? Ja, dat kan ik natuurlijk wel even doen een mailtje sturen naar de producent. Ik dacht dat die niets mochten zeggen, maar dat hoor ik dan wel in hun antwoord.
Ja hoor, prive zeg maar wel, alleen niet openbaar op de site enzo  :)
Door sella
#2967935
Ik slik ook hyaloronzuur erbij voor betere kraakbeen aanmaak. Je slikt gluc/chondrio  om je gewrichten te beschermen tegen verdere degeneratie. Dus ja aanrader.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2967946
sella schreef: Ik slik ook hyaloronzuur erbij voor betere kraakbeen aanmaak. Je slikt gluc/chondrio  om je gewrichten te beschermen tegen verdere degeneratie. Dus ja aanrader.
Vooral het hyalonzuur erbij is een goeie tip.
Ja, kan ik je ook alleen aanraden.

Maar de fabrikant aanschrijven is altijd een goed idee  ;)
Succes ermee.
http://www.zaansmedischcentrum.nl/patie ... nzuur.aspx
Laatst gewijzigd door Kallista op vr 01 aug 2014, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2967949
monster schreef: Maartenskliniek raadt vit d aan boven de 50 jaar. Glucosamine werkt bij mij niet echt, dat schijnt bij iedereen verschillend te zijn.
Dat duurt nog 20 jaar....
vandaar dat ik echt wil voorkomen dat ik dadelijk halverwege de 30 ben en al artrose heb.

In dat complex dat ik wil zit idd ook hyalonzuur. Wacht op de mail...

Las wel op de site van een ziekenhuis hier in NL dat ze alleen aantasting van het kraakbeen ook wel eens pre-artrose noemen.
#2968301
Onafhankelijk onderzoek heeft vastgesteld dat gluco en chondro geen enkel nut hebben, noch ter voorkoming van artrose, noch ter genezing. Ik heb het uitgeprobeerd, niet om artrose te voorkomen, ik heb gelukkig geen artrose, maar wel een kapotte meniscus en wat andere pijntjes...Resultaat: noppes.

Wat bij mij (en Yuma) wel erg goed werkt zijn MSM en Curcuma...
Door Mowgli
#2968308
Ik lees ook mee, bij mij ook (9 jaar geleden, op mijn 29e, vastgesteld) 1e graads- en 2e graads kraakbeenschade door een compleet verwijderde buitenmeniscus op 6-jarige leeftijd.
Wat is MSM Annemarie? Nemen jullie capsules, het poeder uit het kruidenrek of verse curcuma?
Door Ruisje
#2968315
Wat dat betreft verschillen we niet zoveel van onze dieren, hè. ;)

Groenlipmossel en curcuma! Om te voorkomen dat mijn beginnende artritis (in de handen) artrose wordt en hopelijk om de artritis helemaal te genezen, gebruik ik deze combinatie. Ik merk nu na 1 maand al verschil en heb dus goede hoop. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door