Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadine
#2968215
Hallo!

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die klachten hebben over de Darf kvv, eend en rund/kip.
Ben er een groot voorstander van, omdat het biologisch is met een natuurlijke calciumbron en vrij goedkoop.

Mijn 6 katten zijn er over het algemeen dol op, maar het komt regelmatig voor dat ze minder enthousiast zijn als ik nieuwe doos heb aangebroken. Soms moet ik de helft weggooien, maar dit keer trokken ze er unaniem hun neus voor op.
De kleur was wat fletser en ik vond het een beetje ziltig ruiken. Ook lijkt het wel 'ns wat minder grof.

Nu mag ik ze altijd omruilen hoor bij mijn verkooppunt, dus dat heb ik dit keer maar gedaan, maar dit is al de zoveelste keer en nu dus overduidelijk.
Van andere klanten had ze geen klachten, met Darf zelf heb ik ook al 2x contact opgenomen, maar zij beweren dat het alleen wel 'ns voorkomt dat bv het rundvlees iets minder rood is....? Samenstelling zou altijd hetzelfde zijn en ook zij hadden geen verdere klachten gekregen.

Ik begrijp er niks van, geef ze verschillende merken (Carnibest diabetes en Carnivoer), maar het komt alleen bij Darf voor.
Mijn katten zijn wel erg kritisch,  ik denk omdat ze allemaal 12+ zijn en pas 1 jaar op rauw zitten.
Ik heb geen alternatieven meer om ze te geven, behalve de duurdere merken die ik me niet kan veroorloven, dus ik baal hier goed van.

Ik voel me zo rot bij het idee dat ik ze iets voorschotel wat niet (meer) goed is.
Bovendien kan ik mijn diabetes kat geen insuline toedienen als ze niet eet.
Is er iemand die deze ervaring met Darf ook heeft?

Groetjes Nadine
Door Martine-Tom
#2968222
Ik herken het niet, voer geen Darf, wil je wel even meegeven dat als je budget op Carnivoer zit...je best heel wat opties hebt  :)
En in geval van nood, zeker met de diabeet...lepel blikvoer er doorheen dat wil ze meestal nog wel aan het eten krijgen.
Welke merken heb je verder nog geprobeerd?
Door Nadine
#2968225
Carnivoer geef ik maar 2 porties van de 14 per week, juist omdat deze best prijzig is. Ik toch moet toch een beetje afwisselen.
Darf krijgen ze 7 keer per week, dus dat gaat me kosten als ik die moet vervangen voor iets duurs.
Als ze echt niks eten geef ik ze tonijn, blikvoer komt er hier niet meer in, daar is haar insulinedosis ook niet op ingesteld.
Bovendien kan een andere kat van me geen blik of brok verdragen i.v.m. chronische diarree.
Ze eten niet alles in 1x op, dus ze eten van elkaars bordje.

Verder heb ik Meat4Cats, Naturis en Pets geprobeerd, misschien vergeet ik er nog 1...
Heb het idee dat het vlees bij Darf niet snel genoeg wordt ingevroren ofzo.
Door Martine-Tom
#2968227
Pfff lastig  :-\

Ik heb in het verleden wel Darf gevoerd en was er eigenlijk altijd tevreden over...
Tinlo cattery?
En tonijn mengen met de kvv?
En voor de diabeet kan je het dan mss wel met blik proberen en weghalen zodra ze er niet naar omkijkt?
Door Nadine
#2968230
Tinlo hebben ze niet bij mijn verkooppunt. Heb geen auto, dus kan niet overal komen...
En dagelijks tonijn is niet goed voor ze.
Blikvoer bevat veel meer koolhydraten, dan zal ze meer insuline nodig hebben, kan ik niet zomaar gokken.
Gaat ook niet als ik niet thuis ben of moet werken, dan eet ze niet genoeg als ik het meteen weghaal.

Bedankt voor het meedenken, maar ik snap gewoon niet dat ik de enige lijk te zijn die dit met Darf heeft.
Het kan toch niet aan mijn (6!) katten liggen...?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2968237
vervelend!

we gaan het er verder niet over hebben, maar er zijn ook blikjes zonder plantaardige bijproducten te vinden.
Door fransbulletje
#2968263
Heb hier ook een tijdje Darf gevoerd en was er heel tevreden over en de bullen vonden het lekker.
Maar ineens werden ze er dikker van en dat hoorde ik van meer mensen. Het zag er ook vetter uit en dat werd door Darf ook beaamt.
Kennelijk is het dus wel eens wat wisselend de ene of de andere keer.
Terug op de Carnibest was het probleem snel opgelost en zaten ze weer op hun juiste gewicht.
Door Droppie
#2968366
De 4 van mij weigeren (helaas) ook darf. Probeer het af en toe weer eens. Maar ze weiger ook carnibest en carnivoer, dus waar het aan ligt weet ik niet. Nu voer ik bandit met daarnaast oervoer. Bij oervoer gaat het vaak goed, maar sommige malingen weigeren ze ook om te eten, terwijl de maling ervoor er prima in ging. Nu bijvoorbeeld de kip. Ik hou het maar op de grillen van mijn katten
Door Nadine
#2968394
Aha, ik ben dus niet de enige die dit ervaart en dat geldt dus ook voor andere merken.

Als ze iets niet lekker vinden hier, gaan de meeste er vaak uiteindelijk toch van eten.
Mijn diabetes kat is over het algemeen een echte bikkel, meestal gaat ze wel eten.
Ik laat het dan ook bijna altijd staan, zodat ze weten dat ze niet alsnog iets anders krijgen voorgeschoteld.
Dus als ze dan echt niks eten, zoals met deze doos Darf, dan moet het wel heel vies voor ze zijn lijkt me.

Bandit zag ik ook liggen bij mijn verkooppunt, maar wel erg duur per 300 gram.
Weet niet of er grotere verpakkingen zijn en of er rijst in zit, wat ik liever niet wil geven.

Tsja katten zijn inderdaad erg kritisch en er is soms geen pijl op te trekken, maar als ze unaniem reageren is er toch iets niet goed met het voer.
Zijn er nog meer mensen met deze ervaring?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2968430
Nadine schreef: als ze unaniem reageren is er toch iets niet goed met het voer.
Niet perse. Hier zullen ze beiden niets doen met een wilde duif waar niets geks mee is. Ze lusten dat gewoon niet.
Vergeet ook niet dat er best veel katten zijn die afwisseling in hun kvv nodig hebben, anders is het allemaal ineens 'bah'.
Door Nadine
#2968463
Ik zal het nog een keer uitleggen:

Ik geef elke week 6 verschillende smaken/merken kvv, dus afwisseling genoeg lijkt me.
De ene doos Darf (kvv, eend of rundkip) eten ze alle 6 erg graag en zodra ik een ander batchnr. pak van dezelfde smaak, dan komt het dus regelmatig voor dat ze er alle 6 hun neus voor op halen.
Het is dus altijd de vraag hoe ze reageren als ik een nieuwe doos open.
Porties van dozen met hetzelfde batchnr. lusten ze dus unaniem wel of niet.
Op de andere merken reageren ze altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2969121
Misschien is er lijntje waar je mee kan doen met groepsbestelling bij lupa/degomeat ofzo?
Op die manier kom ik nog wel eens aan andere merken ;-)
Door frodo quin
#2970135
Ik voer meestal zelf samen gesteld, maar regelmatig darf erbij en heb één keer een doos gehad die er iets minder uit zag (minder rood), de katten vonden het prima, maar die vinden alles lekker. Ik heb nu voor de eerste keer een doos darf wild en dat zal ook de laatste keer zijn. Niet dramatisch, maar de kleur is toch niet wat het zou moeten zijn, volgens mij zitten er veel vliezen in.
Door nikèdog2000
#2970867
ik heb darf voor mijn logeetjes
en voor klantjes in de buurt
en daar zijn ook klachten van op darf
de honden weigeren pertinent om het te eten
en als er klachten zijn ben je altijd de enige
Door san :)
#2971508
Ik heb hetzelfde gehad. Gemaild en niks gehoord. Daarna via facebook en toen is er wel gereageerd. Mocht hetnook omruilen maar inmiddels waren we een maand verder en was het al lang in de kliko beland. Volgens mijn verkooppunt hoorden ze dit vaker (die stoppen ook met darf) . Nu haal ik degomeat voor de kat. Dat vind ie heerlijk.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door