Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dotti
#2967756
Mijn ouders krijgen volgende week twee herder pups.
Bij hun vorige herder kreeg ik BARF noch KVV Totaaaaal niet in.

Nu heb ik ze zover gekregen de ze op de dagen dat ik op bezoek kom (gemiddeld 2 x per week) Een Barfdagje gehouden mag worden.
Beter dan niets denk ik dan!?
Maar hoe ga ik nu zorgen dat het 'menu' dan compleet blijft?
Want iedere keer platgeslagen kippennekjes/eendennekjes met wat spiervlees/orgaan kan volgens mij niet voldoende zijn(qua variatie)?
Of zou "KVV dan een beter alternatief zijn?

En wat betreft groente/ vis?

Wat is wijsheid!?
Wie kan me adviseren/ tips geven? =)

BVD!
#2968028
Ik zou dan eerder voor kvv kiezen op die dagen.
Doordat de pup 5 dagen brok krijgt en maar 2 dagen vers kan de maag niet echt wennen aan het verteren van botten ( denk ik).  Ik zou daarna proberen om meerdere kvv dagen te krijgen en als het lukt hem helemaal op kvv te krijgen dan pas 2 barf dagen invoeren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2968046
renate1985 schreef: Ik zou dan eerder voor kvv kiezen op die dagen.
Doordat de pup 5 dagen brok krijgt en maar 2 dagen vers kan de maag niet echt wennen aan het verteren van botten ( denk ik).  Ik zou daarna proberen om meerdere kvv dagen te krijgen en als het lukt hem helemaal op kvv te krijgen dan pas 2 barf dagen invoeren.
Ik ook. Kies een mooie kvv die niet stinkt, bijvoorbeeld Alaska, en die pupmans super lekker vind. Een keer een sardientje of een rauw eitje en wellicht zien ze dan hoe hij daar van geniet en hoe makkelijk het is en mag hij vaker kvv.
#2968129
Hope schreef: Ik ook. Kies een mooie kvv die niet stinkt, bijvoorbeeld Alaska, en die pupmans super lekker vind. Een keer een sardientje of een rauw eitje en wellicht zien ze dan hoe hij daar van geniet en hoe makkelijk het is en mag hij vaker kvv.
+1  :)
Door Skyline
#2968775
Heeft meer toe te voegen dan helemaal geen kvv
Pups zullen daar zeker meer voedingsstoffen uit halen dan uit de brokken
Maar kan ook zijn dat ze er heel erg aan moeten wennen, kunnen aan de diaree gaan en dat Is dan met brok snel weer over
Wat dus weer kan resulteren in dat je ouders gaan zeggen ja maar van dat vlees gaan ze aan de diaree dus daar kunnen ze niet tegen
#2968779
voor ik volledig vers voerde, gaf ik 2-3 dgn. per week kvv met een lap spiervlees er bij. Dat liet al verbetering zien van de weerstand. Een kennis van me volgde daarom dat voorbeeld en verloste er haar hond mee van een chronische oorontsteking. Een paar dagen vers naast brok - er vanuitgaande dat de hond die omschakeling zonder diarree maakt - kan dus absoluut meerwaarde hebben. Daarnaast lijkt het me niet ondenkbaar dat als je ouders zien hoe ontzettend ze smullen van de kvv en hoe makkelijk het eigenlijk is (niks lastiger dan brok) ze wellicht tzt overstappen naar volledig vers. Bijv. als het wisselen pijn geeft bij eten of een andere aanleiding. Dus 'k zou zéker die paar dagen kvv gráág geven! :)
#2969852
een pup uit mijn vorige nest stond op brok, 2 dagen kreeg hij kvv en dat waren de enige dagen dat hij stond te springen om eten.. zijn brokken liet hij staan dat maakte dat ze helemaal zijn overgestapt en geen moment spijt gehad, hij ziet er geweldig uit :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door