Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2967187
Morgen gaat Ginger weer naar huis.
Hij is veranderd van niet aaibaar naar hoog knuffelgehalte  ;D
( zijn filmpjes dus even aanklikken)
Het begin van aanleren dat handen leuk zijn en niet om in te bijten:
( beetje donker, lag namelijk al op bed )
Afbeelding

Naar knuffelen zonder snoepjes vanmiddag:
Afbeelding

Mijn moeder vroeg al of ik wat lekkers vast had maar dat was niet zo  ;D

let niet op de tape op de bank  :-[ Kaine heeft wat aandacht tekort gehad met de logee erbij en dat heeft hij afgereageerd op de bank  :-[
Laatst gewijzigd door renate1985 op vr 01 aug 2014, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#2967477
Knorren kan hij als de beste  ;D
Alleen was hij gisteren zo aan kletsen geweest tegen me dat hij 's avonds schor was  :-[ vanmorgen kon hij weer normaal miauwen hahaha.

Ik ga hem wel heel erg missen, je bent toch intensief met hem bezig. Maar gelukkig ga ik hem nog heel vaak zien bij mijn ouders.
#2967751
Hij is nu terug bij mijn ouders  :'(
Mis het kleine ventje nu al.
Bij mijn ouders moest hij natuurlijk meteen wennen dus dat was even de grenzen opzoeken. Gelijk laten zien hoe je hem moet corrigeren ( in je vingers knippen en duidelijk nee)  en het was gelijk over. Heb samen nog even met hem gespeeld en laten zien aan mijn ouders hoe je hem dan meteen ook kan trainen op een leuke manier.

Ze waren heel blij hem weer te zien en terug te hebben.
Gaat helemaal goed komen met het ventje en anders is hij nog steeds welkom hier  :biggrin2:
#2967765
Snap er helemaal niks van  :-\
Ginger is sinds vanavond terug bij mijn ouders en is meteen in oud gedrag vervallen. Hij heeft al 3x mijn moeders benen hard aangevallen terwijl hij dat bij ons helemaal niet gedaan heeft.
Ik had zelfs geprobeerd dat gedrag hier te triggeren door te sleffen in huis zodat ik dat kon aanpakken. Maar zelfs toen viel hij niet aan.

Ik hoop dat het komt omdat hij weer moet wennen en misschien wat moe was van het terug verhuizen. Maar dit is echt zuur  :-\ :'(
#2967800
Katten zijn erg gevoelig voor veranderingen, dus het kan best zijn dat hij van slag is. Ik merkte het ook toen ik de eerste keer een paar dagen alleen naar nederland was en toen ik terug kwam, werd ik ineens weer door Mowgli aangevallen (met 4 klauwen volop in mijn kuit / been), terwijl de laatste keer echt al meerdere terug lag.
#2967828
Dank je wel voor je antwoord! Ben blij om te horen dat dat waarschijnlijk de oorzaak is.
Ik zal aan haar doorgeven dat dit dus een paar dagen kan aanhouden en dat ze consequent nee moet zeggen en op hem moet letten zodat ze hem voor dat hij aanvalt ( dus het moment van loeren)  kan corrigeren met een nee.
#2967956
Ben er vanmorgen weer geweest.
Ik zag Ginger loeren dus knip in mijn vingers en zeg Nee en meteen draaid hij om en loopt weg.

Mijn moeder heeft spijt dat ze aan een kat begonnen zijn, mijn vader is het "aanvallen" beu en mijn zusje is bang van hem geworden.
Heb uitgelegd dat dit tijdelijk is dat ze goed op moeten letten en hem bij loeren al moeten corrigeren en iets anders moeten geven om mee te spelen.
Maandag word Ginger in elk geval gecastreerd.
Hoop dat ze toch door blijven zetten en, net als ons, kunnen zien wat een schatje dat hij eigenlijk is. Alleen moeten ze dan wel net zo actief trainen met hem als wij deden.

Het is dat we een echte jager in huis hebben anders had ik definitief in huis kunnen nemen. Maar om de honden en kat blijvend om en om beneden te houden is geen doen en zielig voor zowel de kat als de honden.

We blijven ze helpen en ik hoop dat dit gedrag snel minder word. Pfff krijg er buikpijn van dat alles op Ginger afgeschoven word, het is niet eerlijk en het is echt een heerlijk ventje.
Door Martine-Tom
#2967966
Is een tweede kitten geen optie? Dit is opzich vrij normaal gedrag voor een kitten zonder vriendje nl...grote kans dat t over is of iig sterk minderd als ie niet meer alleen is...
#2968023
Nog een kat erbij willen mijn ouders niet en hij mag ook niet naar buiten, de andere katten die ze gehad hebben mochten ook niet naar buiten.

Ik lees inderdaad ook overal dat dit normaal is maar mijn ouders geloven het op 1 of andere manier niet.
Hier was hij ook super lief en heeft niet 1x "aangevallen". Bijten deed hij ook nauwelijks. Heel soms, heel zachtjes, maar dan was een nee al genoeg en begon hij gelijk te miauwen en kopjes te geven.

Nou moet ik ook zeggen dat wij met 2en wonen en in het huis van mijn ouders zijn ze met 3 mensen en gisteren en vandaag met 4 ( de vriend van mijn zusje bleef overnachten).  Dus en hij is terug verhuisd en er zijn dubbel zoveel mensen om hem heen.

Ik vind de situatie moeilijk. Hier zo lief en daar weer een wilde bras. Mijn vader wil niet echt luisteren en mijn zusje al helemaal niet  :-\ mijn moeder doet heel erg haar best maar heeft echt spijt dat ze weer kitten hebben genomen.
Pfff hoop dat het snel beter gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door