Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2967461
Wie gebruikt het? Om wat meer inzicht in onze inkomsten en uitgaven te krijgen heeft ml. Een heel fijn excel document gemaakt waar we alles in kunnen bijhouden.
Ik had nl het idee dat we her en der best wat konden besparen. Dat we geld uitgaven aan dingen (vaste lasten) die onnodig waren.
En dat klopte idd.
Mijn doel is om 100 euro in de maand aan vaste lasten te besparen.

13.95 is al gelukt 8) door een extra pakket van de ziggo weg te laten die we nooit gebruiken. Dat is best zonde toch?
Ook zagen we dat we (te) veel aan verzekeringen betalen. Oa. 2x inboedel. Dat is natuurlijk ook onnodig. Dus ook daar gaan we eens shoppen ;)
Door El_Kato
#2967463
Heb er wel eens naar gekeken en zelf wat geknutseld maar er nooit heel actief wat mee gedaan. Ben wel nieuwsgierig  :) Jullie hebben zelf een document in elkaar geknutseld?
Door Nadia
#2967466
Ja, hij heeft van verschillende formulieren die online stonden datgene gepakt wat hij fijn en belangrijk vond en bij elkaar gezet.

Ook worden de bedragen rood en groen als we wat teveel hebben uitgegeven enzo. Of juist over hebben.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2967469
Hihi las alleen dat de software van AFAS voor online huishoudboekje inbreuk maakt op de algemene voorwaarden van ING en dat ING die rechtszaak dus had gewonnen  ;D

Heb het wel eens overwogen om bij te gaan houden maar nooit daadwerkelijk gedaan.
Zo'n extra pakket dat je niet gebruikt is inderdaad zonde van het geld ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2967473
Wij hebben iets soortgelijks geprobeerd, ook met een zelf gemaakt exell bestandje. Het extra pakket van Ziggo is eraf, we hebben een nieuw contract met Eneco en een toon waarop we kunnen zien wat we precies verbruiken (al ben ik er nog niet zo tevreden over, ml vind het wel een fijn ding). De mobiele abb. zijn onder de loep genomen, Flow is uit de verzekering en we storten nu een apart bedrag per maand op haar eigen spaarrekening en de autoverzekering kon ook een heel stuk voordeliger voor dezelfde polisvoorwaarden. We kwamen er zo ook achter dat we voor verzekeringen betaalden die allang niet meer van toepassing waren, dingen waar je geen erg in hebt, maar die toch lekker oplopen op jaarbasis.
Het was heel verhelderend om een paar maanden bij te houden wat er binnen komt en wat er vervolgens alleen al aan vaste lasten exact uit gaat. En ook wel redelijk schrikbarend.  :-[
Door inge58
#2967475
Dat hebben wij ook gedaan,overal eens kritisch naar gekeken. Je bent verbaasd wat er onnodig teveel uit gaat!

Eens een keer bellen met je internet/ telefoon provider en dreigen dat je op een ander gaat levert ook veel korting op!  :D
Door renate1985
#2967478
Wij hebben ook een tijdje alles goed bij gehouden.
Scheelt enorm veel. Normaal altijd geld te kort en nu is mijn salaris "ineens" extra.
Geeft toch een heerlijk gevoel.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2967482
Nadia schreef: Wie gebruikt het? Om wat meer inzicht in onze inkomsten en uitgaven te krijgen heeft ml. Een heel fijn excel document gemaakt waar we alles in kunnen bijhouden.
Ik had nl het idee dat we her en der best wat konden besparen. Dat we geld uitgaven aan dingen (vaste lasten) die onnodig waren.
En dat klopte idd.
Mijn doel is om 100 euro in de maand aan vaste lasten te besparen.

13.95 is al gelukt 8) door een extra pakket van de ziggo weg te laten die we nooit gebruiken. Dat is best zonde toch?
Ook zagen we dat we (te) veel aan verzekeringen betalen. Oa. 2x inboedel. Dat is natuurlijk ook onnodig. Dus ook daar gaan we eens shoppen ;)
Ik heb nog geen enkel hh boekje gevonden wat ik fijn vond moet ik zeggen.

Wil je hem mss sturen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2967502
Ik heb er zelf een gemaakt in excel
telt per maand allerlei waarden op en telt per maand ook nog een cumulatief op  ;), en de optelhokjes zijn write-protected  8) geen vergipsingen.
Kunnen helaas niks doen aan veel vaste lasten, maar je staat wel te kijken wat een klein extraatje hier en daar bijelkaar opgeteld kost  :o
Het geeft echt wel goed inzicht en bewustwording.
Door Nadia
#2967506
Ja die extraatjes die tellen enorm door :o het is dat ik nog maar 2 maanden 35km van huis werk. Ik geef daardoor een kleine 250 euro aan benzine uit.
Mocht mijn nieuwe werk weer zo'n afstand zijn komt er een diesel in. Of een auto die veel veeeel zuiniger is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2967508
Wij gebruiken een huishoudboekje via excell. Hier helpt het prima om te besparen.
Zo hadden we allebei een doorlopende reisverzekering maar we gaan voorlopig niet op vakantie. Ook het paardenvoer was duurder dan gedacht dus ik ga kijken of er een goed alternatief is.
We hebben allebei nog hetzelfde abonnement bij dezelfde sportbond dus ook daar gaan we eens wat aan doen en het voorschotten voor gas water en licht waren wel érg hoog. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door