Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2967430
Van de week wil ik mijn hond voor het eerst een zalmkop gaan geven. Wat ik begrepen heb kan je dit gewoon geven als volledige maaltijd. Moet ik hier dan nog wat bij geven of gewoon in plaats van 1 van zijn maaltijden. En is het dan verstandiger om het i.p.v. zijn ochtend of zijn avond maaltijd te geven.

En hoe zit dat met een runderstrot?
Laatst gewijzigd door Flamingo op do 31 jul 2014, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2967665
Een maaltijd alleen vis valt bij veel honden niet zo lekker, en teveel vis in 1x kan ook laxerend werken, dus ik zou de zalmkop samen met iets anders geven. Orgaan zou ik niet doen, dat is dubbel laxerend, en vleesbot erbij word een maaltijd alleen maar bot, daar ben ik zelf ook geen voorstander van, dus dan zou ik denk ik spiervlees erbij geven. Let ook even op je percentages, er is ook een max. percentage vis per week, zo'n kop is best groot en zwaar dus het kan zijn dat een hele sowieso al te veel word. Verder is zalmbot vleesbot, geen complete maaltijd. Je geeft het dus niet extra erbij, maar in plaats van iets anders. Beste dus ipv vleesbot en als je hond op alleen een maaltijd vis niet goed reageert kun je er spiervlees bij geven.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2967710
Het is een hond van 30 kilo dus moet opzich wel een hele aankunnen toch lijkt mij? Dit is zijn eerste keer een zalmkop dus weet niet hoe hij erop reageren gaat. Vorige week heeft hij een sardientje gehad en dat ging er goed in en geen diaree ofzo
Door chess
#2967825
Je kan moeilijk een sardientje van 150 gr vergelijken met een zalmkop van 650 gr.  ;)

De eerste keer dat mijn hond een zalmkop kreeg, gaf ik hem eerst een groentenmix gemengd met wat yoghurt.  Ik had het idee dat dat die 'zware' zalmkop misschien wat neutraliseerde.  Alles ging goed en nu krijgt hij het alleen.
Ik geef het hem 's avonds en meestal zonder iets anders erbij.  Wel krijgt hij van mij 's morgens altijd zijn portie spiervlees en orgaanvlees.  Hij krijgt normaal 800 gr per dag en de zalmkopdag zit hij er dan ruimschoots boven maar dat vindt hij niet erg.

Alles hangt er ook vanaf hoelang hij al barft?  Als dit nog maar enkele weken is zou ik de zalmkop nog niet durven geven denk ik.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2967928
Runderstrot werkt hier echt heel erg laxerend. Ik geef er dus altijd wat vleesbot bij.

Zalmkop zou ik pas geven als hij al langer barft, en ik zou beginnen met een halve. Als hij misselijk wordt van zoveel vis ineens heb je kans dat hij niet graag meer vis eet en dat zou jammer zijn.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2967930
chess schreef: Je kan moeilijk een sardientje van 150 gr vergelijken met een zalmkop van 650 gr.  ;)

De eerste keer dat mijn hond een zalmkop kreeg, gaf ik hem eerst een groentenmix gemengd met wat yoghurt.  Ik had het idee dat dat die 'zware' zalmkop misschien wat neutraliseerde.  Alles ging goed en nu krijgt hij het alleen.
Ik geef het hem 's avonds en meestal zonder iets anders erbij.  Wel krijgt hij van mij 's morgens altijd zijn portie spiervlees en orgaanvlees.  Hij krijgt normaal 800 gr per dag en de zalmkopdag zit hij er dan ruimschoots boven maar dat vindt hij niet erg.

Alles hangt er ook vanaf hoelang hij al barft?  Als dit nog maar enkele weken is zou ik de zalmkop nog niet durven geven denk ik.
Normaliter krijgt hij KVV. En af en toe wat BARF producten 1 á 2 keer in de week. Zo heeft hij al eens reeënribben, fazantenkarkas, kippenpoten en hazenkarkas en kippennekken  gehad. Hij is een rustige eter die het eerst eens inspecteert en dan aan begint te knagen. De kippennekken slikt hij wel in 1 keer weg. Nu heb ik eendennekken in de vriezer liggen dus die krijgt hij binnenkort voor het eerst.
Door TMG1961
#2968049
Ik ben met Pixie begonnen met een halve zalmkop..met een goede snoeischaar knip je een kop makkelijk doormidden..na een tweetal weken een halve gegeven te hebben ben ik overgestapt op een hele kop..eerst een wat kleinere maar inmiddels hapt ze zonder problemen zalmkoppen van 900-1000 gram in 1 keer weg. Ik geef 's ochtends dan wat spiervlees en 's avonds een hele zalmkop.
Door Marjolein1
#2968594
Ik geef gewoon 1 kop als maaltijd, maar ze zijn inderdaad behoorlijk groot, voordeel is dat ik ook grote honden heb. Eerst heb ik kvv vis geprobeerd (heb er maar eentje die barf echt geweldig vindt en die krijgt kvv en paar dagen barf), later een kleine vissekop en heb de zalmkop gewoon geprobeerd. Hier ging het prima en geen diarree. Wel was het in het begin even wennen, hoe eet je zo'n ding? Onze buren snijden hem in vier stukken voor hun hond want die weet niet zo goed wat hij er anders mee moet. Strot geef ik ook gewoon als maaltijd, zo vaak krijgen ze het niet dus dat moet af en toe eens kunnen. Een van mijn honden moet er wel eens van braken dus als ik zie dat hij zijn eetlust verliest haal ik het restant weg dan gaat het goed. De andere eet alles in een keer op en dat gaat goed.
Door TMG1961
#2968806
De zalmkop geef ik ook gewoon in z'n geheel, heb die alleen de eerste 2 weken gehalveerd. Het maakt Pixie niet uit hoe groot die is, de grootste die ik ooit gegeven heb was ruim 1kg
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door