Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#2967072
Het is weer helemaal mis met Jamey. Vorige week verjaardag gehad en daar heeft meneer dus genoeg te bietsen gehad en als toppunt een stuk taart van mijn opa....grrr. Nou is Jamey allergisch voor verschillende mijten waaronder meelmijt (wat in de taart zit) en hij heeft nu dus giga jeuk. Hij krabt zich echt de apelazerus. heel erg sneu. Hij krijgt atopica maar daar zijn we pas sinds kort mee bezig en die werkt nog niet 100%. Helaas sloeg de desensibilisatiekuur niet aan.  Ik heb hem al gewassen met jeukstillende shampoo waar hij normaal heel veel baat bij heeft maar ook dat helpt nu niet. Zit echt met mn handen in mn haar nu,  ik voel me zo machteloos. Ik smeer al steeds hypercaltintuur op de plekken waar ik denk dat hij jeuk heeft en dat verlicht iets maar lang niet voldoende.
Ik zit haast te denken om hem kaal te scheren en hem in te smeren met honingzalf ofzo. Alleen ben ik dan aan de andere kant weer bang dat hij dan nog sneller zijn huid beschadigt door krabben en bijten.

Heeft iemand nog een gouden tip?
Door charmed
#2967113
Honingzalf heb ik wel eens op de neus gedaan (althans de omgeving er omheen) maar daar wordt het niet beter van heb ik het idee. Ze krijgt alleen maar meer last van de jeuk. Ik heb nu kampferspiritus op de plekken gedaan (niet op de neus uiteraard) maar op de buik, die wel kaalgeschoren en de rug, waar ze rode plekken heeft, helemaal ingesmeerd met kampferspiritus. Dat werkt hier eindelijk. Heb het nu wel met zijn tweeën gedaan en een zaklamp erbij om te zien of we alle rode plekken te pakken hadden, en dat hebben we nu.
Door Lizzy
#2967119
suzanne 1 schreef: Het is weer helemaal mis met Jamey. Vorige week verjaardag gehad en daar heeft meneer dus genoeg te bietsen gehad en als toppunt een stuk taart van mijn opa....grrr. Nou is Jamey allergisch voor verschillende mijten waaronder meelmijt (wat in de taart zit) en hij heeft nu dus giga jeuk. Hij krabt zich echt de apelazerus. heel erg sneu. Hij krijgt atopica maar daar zijn we pas sinds kort mee bezig en die werkt nog niet 100%. Helaas sloeg de desensibilisatiekuur niet aan.  Ik heb hem al gewassen met jeukstillende shampoo waar hij normaal heel veel baat bij heeft maar ook dat helpt nu niet. Zit echt met mn handen in mn haar nu,  ik voel me zo machteloos. Ik smeer al steeds hypercaltintuur op de plekken waar ik denk dat hij jeuk heeft en dat verlicht iets maar lang niet voldoende.
Ik zit haast te denken om hem kaal te scheren en hem in te smeren met honingzalf ofzo. Alleen ben ik dan aan de andere kant weer bang dat hij dan nog sneller zijn huid beschadigt door krabben en bijten.

Heeft iemand nog een gouden tip?
Wat is dat voor shampoo, als ik vragen mag?

Cardiospermum proberen? Of vachtkruiden van de Groene Os?

Puur Jeuk helpt helaas geen zak meer, sinds het recept is veranderd.... :-\

Kaal scheren zou ik persoonlijk niet doen. Je weet niet wat dat weer teweeg brengt. En dat groeit niet zo maar meer aan.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2967154
Wat bij Radja heel goed hielp,was een dodezeezoutbad. 20 minuten laten liggen in het bad,rug constant met het water overgieten. Daarna goed uitspoelen.

Maar ik zou toch eerst visite instrueren dat ze niets,maar ook niets meer mogen geven! Ik vind het al erg genoeg dat ze jouw hond iets geven zonder het aan jou te vragen! Ik ben een x compleet uit mijn dak gegaan,toen visite,hoe goed bedoelt, radja een vol met granen ding gaf en wij,maar vooral Radja daarna weer gek werd van de jeuk!

Succes!
Door suzanne 1
#2967382
Ok kampherspiritus gaan we proberen. Waar haal je dat?
Lizzy schreef: Wat is dat voor shampoo, als ik vragen mag?

Cardiospermum proberen? Of vachtkruiden van de Groene Os?

Puur Jeuk helpt helaas geen zak meer, sinds het recept is veranderd.... :-\

Kaal scheren zou ik persoonlijk niet doen. Je weet niet wat dat weer teweeg brengt. En dat groeit niet zo maar meer aan.

Ik gebruik  de tea tree & aloe shampoo van espree. Die werkt beter dan die chemische shampoo's van de dierenarts. Wel heel erg duur. Puur jeuk heeft hij een poos gehad toen we nog met desensibiliseren bezig waren maar dat helpt nu idd niet meer helaas.

Ik ga nu eens op zoek naar die kamferspiritus
Radja schreef: Wat bij Radja heel goed hielp,was een dodezeezoutbad. 20 minuten laten liggen in het bad,rug constant met het water overgieten. Daarna goed uitspoelen.

Maar ik zou toch eerst visite instrueren dat ze niets,maar ook niets meer mogen geven! Ik vind het al erg genoeg dat ze jouw hond iets geven zonder het aan jou te vragen! Ik ben een x compleet uit mijn dak gegaan,toen visite,hoe goed bedoelt, radja een vol met granen ding gaf en wij,maar vooral Radja daarna weer gek werd van de jeuk!

Succes!
Ja ik baal als een stekker en weet ook wel wie de dader is.....opa, alleen begint opa dement te worden en ondanks dat ik zeg dat het niet mag is hij dat 10 minuten later al weer vergeten. Ik ga hem de volgende keer gewoon opsluiten als ze komen (jamey dan, niet opa)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door