Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2967248
Zoë is een corgi en corgi's houden van blaffen. Ze gaat ook graag even buiten blaffen. Nu mag ze dat van mij best even zolang ze niet overdrijft. Heel laat of heel vroeg mag ze dat niet.
Hoe veel mogen jullie honden blaffen?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2967249
Mijn hond blaft op straat nooit gelukkig, zou er knettergek van worden! Alleen in de tuin als hij iets geks hoort.. hij mag van mij best even aanslaan maar meer ook niet, dan gaat ie naar binnen. Zelfde als er iemand aan de deur is.. hij geeft dan vaak 1 blaf, niks mis mee!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2967251
Niet.. alleen als ze "aan het huis komen" aanbellen bv...
Als we buiten zitten en er wordt toch onnodig geblaft, worden ze naar binnen gestuurd..
Ik heb een hekel aan aanhoudend blaffende honden, dus de onze mogen dat ook niet !
Door zurca
#2967254
de Meiden schreef: Niet.. alleen als ze "aan het huis komen" aanbellen bv...
Als we buiten zitten en er wordt toch onnodig geblaft, worden ze naar binnen gestuurd..
Ik heb een hekel aan aanhoudend blaffende honden, dus de onze mogen dat ook niet !
Haha.... precies mijn antwoord!
Ik heb echt zo'n hekel aan honden die om alles blaffen of zichzelf gewoon graag horen blaffen! Bij ons achter zijn 2 huizen waar men zulke honden heeft en ik begrijp maar niet dat men het zo laat...
Blaffen als de bel gaat? Prima, maar als ik zeg dat het klaar is dan is het klaar...
Blaffen als ze in de tuin zijn? Niks er van of er moet echt iemand aan de poort staan...
Overgins is het alleen Tous die blaft, Ziggy blaft echt bijna nooit. Als zij blaft zijn we allemaal verbaasd; "huh?! wat was da?!" ;D
Door hannabelgje
#2967256
Maar dat is toch hetzelfde als mensen verbieden om te praten? Ik heb het niet over constant blaffen, dat mag hier ook niet. Maar een keer blaffen tegen de kat van de buren of de honden van de buren dat mag hier wel. Zolang het even is dan.
Door smulpaap
#2967258
Even aanslaan mag . Als de deurbel gaat . Verder houden ze gewoon hun snater dicht . Ik heb een rothekel aan blaffende honden
En verder hoeven de buren geen last te hebben van mijn honden
Ik loop met oude tut weleens door het parkje hier . Daar staan flats en de honden die op de balkons staan kijken dus het park in
En daar staat ook vele blaffers tussen . En dat duurt geen minuut . Nee , dat blijft dus maar aanhouden
Of van die kleine keffers op de vensterbank , de bloempotten die er fijn vanaf worden gesmeten
Door zurca
#2967260
Als er reden is tot blaffen dan mag het ook wel maar het moet klaar zijn als ik dat zeg. En ja ik geef toe.... ik ben er gauw klaar mee. Kan er echt niet tegen een blaffende hond :-[
Als Tous in de tuin de gekke 5 minuten heeft en mij of mijn vriend gaat staan uitdagen en rondjes gaat rennen dan is dat ook met aardig wat geblaf. Dat mag dan wel...maar dat is dan ook het enige dat het effe mag.
Door Shanti en co
#2967262
Shanti slaat kort aan als er mensen voor de deur staan of als ze in de tuin is en er mensen langslopen. Voor de rest blaft ze niet, ze piept vooral als ze iets niet leuk vind of druk is.  :P
Daardoor is het ons ook nooit gelukt om haar op commando te laten blaffen.
Door kaszi
#2967263
Niet, enkel als er iemand aan de deur staat...of het poortje,  oh en als er een hert in het bos is  :D

Maar verder wil ik niet dat ze blaffen, vindt het strontvervelend en heb het ook niet graag als de buurhond onnodig blaft. 
Door Cathy
#2967264
Als er iemand aan de deur komt prima , maar verder niet , woon  in een appartement en daar is dat niet gepast  :)
Door miik
#2967267
Niet... maar er zijn uitzonderingen ;)

- Als de bel gaat of als er mensen binnen komen, blaffen ze een keer, daarna moeten ze stil zijn
- Als we wandelen en ik sta stil om foto's te maken- dat vind Joy super irritant en dan gaat ze blaffen  ::)
- Als ik het eten voor de honden klaar maak, en ik met de bakken weg loop om de grote te voeren, dan blaft Mik altijd 1x, omdat zij binnen moet wachten, zij krijgt pas als ik weer terug ben - en in ruil daarvoor krijg ik dus altijd een protest blaf
- Abby is het lastigste, die blaft graag als ze andere honden ziet frisbeen, en dat wil ik echt niet, en daar moet ik dan heeeel hard mn best voor doen met snoepjes en een clicker... want als ze haar zin krijgt blaft ze een uur lang.....
- Tja en als er ruw gespeeld wordt dan willen ze wel blaffen- dat mag buiten in het park, maar binnen niet

Foxy moet de regels nog een beetje leren  8)  Ze heeft een periode gehad dat ze om alles blafte- dat doen veel chineesjes- maar daar heb ik gelijk heel veel mee geoefend en dat is er nu, gelukkig, zo goed als uit. Maar het is wel een blafgraag hondje waar ik dus op moeten blijven letten !
Door Borke
#2967280
Sofi heeft een erg grote persoonlijke zone, dus haar territorium is (te) groot.
Borke blafte aleen bij bezoek en als er iemand in de tuin kwam.

Sofi hebben we het overmatig blaffen in de tuin afgeleerd met kleine waterflesjes, gevuld met een paar kiezeltjes.
Het pakken van het flesje istegenwoordig genoeg om haar direct te laten stoppen en naar ons toe te laten komen.

In het begin gooien we het flesje naar haar toe.
Borke leefde toen nog en ging het halen.
Handig zo'n apporteerhond.

Nu heeft ze het redelijk afgeleerd, of ze blaft helemaal niet meer of ze blaft een paar keer en komt meteen terug naar ons rennen.
Flesje hoeven we 9 van de 10 keer niet eens meer te pakken  8)
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2967288
kaszi schreef: Niet, enkel als er iemand aan de deur staat...of het poortje, :D

Maar verder wil ik niet dat ze blaffen, vindt het strontvervelend en heb het ook niet graag als de buurhond onnodig blaft.
Dit dus.
Kees blaft werkelijk nooit.
Nero wil nog wel eens aanslaan als er iemand door de brandpoort loopt, we wonen in een hoekhuis, of als er iemand te dicht langs de voordeur loopt. Dat mag maar na 3x moet het over zijn.
Door TMG1961
#2967289
1 keer blaffen als er iemand klopt of aanbelt..ahhh klink als een droom.
Op straat blaft ze echt zelden en tijdens wandelingen eigenlijk nooit, alleen kan ze soms blaffend aangeven dat ik niet moet blijven staan kletsen maar door moet lopen.
Door charmed
#2967294
Ik zou het ook prettig vinden als ze minder blaften, maar helaas met deze dames met een hersenbeschadiging is dat onbegonnen werk. Wandelend stil krijgen als ze net zijn aangeslagen is onbegonnen werk, eerst stilstaan, dan stil, op het moment dat je weer een been vooruit zet, gaan ze weer blaffen. Dat kun je uren volhouden en zij ook. Dus elke stap vooruit is dan weer blaffen, nadat ze wat gezien hebben.

Ooit eens geprobeerd een stil rondje te maken, met als oefening langs een fietspad. Na 10 minuten ging Prudence onderuit in een mega aanval, dat was einde oefening, want ze blaften allemaal weer volop.

Gelukkig zijn ze wat ouder nu, zien en horen niet alles meer, dat scheelt een hoop.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door