Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2964328
is heel druk de laatste maanden. Hij doet niets anders als jammeren en janken. Is heel onrustig, wil continu rijden op Chendo, die hem daar vorige week een fikse uitbrander voor gaf maar hij geeft het niet op. Loopt de hele dag heftig te hijgen (krijgt pijnstilling dus pijn kan het niet zijn).

Ik snap er helemaal niets van. Zou dit leeftijd gerelateerd zijn? Een begin van dementie?
Er zijn wel teven loops geweest in de buurt maar daar reageerde hij normaal niet zo op.

Ik heb nu valeriaan tabletjes gekocht om te kijken of dat iets doet voor hem.
Door Lizzy
#2964391
tt-tjes schreef: is heel druk de laatste maanden. Hij doet niets anders als jammeren en janken. Is heel onrustig, wil continu rijden op Chendo, die hem daar vorige week een fikse uitbrander voor gaf maar hij geeft het niet op. Loopt de hele dag heftig te hijgen (krijgt pijnstilling dus pijn kan het niet zijn).

Ik snap er helemaal niets van. Zou dit leeftijd gerelateerd zijn? Een begin van dementie?
Er zijn wel teven loops geweest in de buurt maar daar reageerde hij normaal niet zo op.

Ik heb nu valeriaan tabletjes gekocht om te kijken of dat iets doet voor hem.
Het kan natuurlijk dat de pijn door de pijnstilling heen komt.

Wat voor pijnstillers krijgt hij?

Valeriaan helpt overigens niet altijd. Ik weet niet meer hoe het exact zat in de Chinese kruidengeneeskunde maar niet bij alle mensen/dieren werkt valeriaan kalmerend. Passiflora valt ook nog te proberen. En hop. Of Rust Compositum.
Door tt-tjes
#2964415
Hij krijgt novacam. Maar hij speelt als een gek, daagt Chendo continu uit. Buiten loopt hij nu ook voorop en dat doet hij echt niet als hij pijn heeft.

zou het toch een hormonen kwestie zijn? Op z'n 13e. Dat heb ik al zeker7 jaar niet bij hem gezien.

Hubby was al bang dat dit een opleving is en hij dadelijk in ene "op" is.
Door Lizzy
#2964829
tt-tjes schreef: Hij krijgt novacam. Maar hij speelt als een gek, daagt Chendo continu uit. Buiten loopt hij nu ook voorop en dat doet hij echt niet als hij pijn heeft.

zou het toch een hormonen kwestie zijn? Op z'n 13e. Dat heb ik al zeker7 jaar niet bij hem gezien.

Hubby was al bang dat dit een opleving is en hij dadelijk in ene "op" is.
Het lijkt me niet van de Novacam komen. Denk ik. Nee, dit lijkt dan niet op pijn. Geen idee wat het wel is. Is hij verder verward?
Door tt-tjes
#2966925
Ik heb idd wel vaker het idee dat hij verward is. Niet zo heel erg maar toch. Hij is ook erg onrustig, loopt mij continu achterna. Kan niet lekker liggen slapen op dit moment.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door