Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door vagebond
#2966240
Hai, even een vraagje. Een van de pups staat bij de nieuwe baasjes op lotgering. Ze is 4 kilo, 13 weken nu en krijgt 170gram. Onze pup krijgt 250 gram barf. Is wel iets groter. Lotgering is vetter dan andere kkv's las ik laatst. Is het dan wel verstandig om een pup groot te brengen met lotgering of maakt het niet uit.
Gr. Ingrid
Door M@rina
#2966336
Door de jaren heen wijzer geworden, ik zou geen enkele pup op 1 merk kvv zetten, zoveel mogelijk afwisseling zowel in merken als in diersoorten, dus op basis daarvan zeg ik: nee. Verder zijn de meningen nogal verdeeld hier op BP over Lotgering en gezien het grote aantal negatieve reacties zou ik het ook niet aanbevelen, maar dat is niet eige ervaring gestoeld
Door smulpaap
#2966431
Ik ben het met Marina eens . Een pup kan maar eenmaal goed opgroeien . Verder staat hier meer dan voldoende over dit merk . Even middels de zoekfunctie lezen als je daar behoefte aan hebt
Door vagebond
#2966474
Ik heb het gelezen, niet echt geweldig, heb al gemeld aan eigenaar.
Eigenlijk schrik ik ervan, zodanig slechte kwaliteit dat pups ziek of zelfs aan kunnen overlijden...nee word je blij van.
Gr. Ingrid
Door smulpaap
#2966576
Ik kreeg een paar weken geleden een vraag van iemand hier uit de buurt .
Deze eigenaar wilde de hond ook overzetten op kvv .
Dus ik had de eigenaar al wat uitleg gegeven , en ik zei ook kijk bv eens op Voerwijzer
De eigenaar was gaan Googelen en had diverse afbeeldingen gezien van kvv
En verder bekeken waar verkooppunten zitten , eigenaar heeft nog niet veel vriesruimte
Toen kreeg ik deze foto in mijn mailbox , met de vraag ...... dit maar niet toch ? Het is wel overal te koop
Ik vroeg waar ze deze afbeelding gevonden had . In eerste instantie wist ze dat niet meer .
Vorige week sprak ik haar weer , en toen zei ze me dat ze op een groot openbaar hondenforum terecht was gekomen
En daar had ze een topic gevonden over dit ""vlees ""  :-X
Dat bleek dus ook weer een levering Lotgering te zijn .
Deze eigenaar zag het niet zo zitten om dit te gaan voeren ,en is nu eerst aan het rondkijken voor een vriezer .

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2966607
Nou ik heb toch heel wat Lotgering gehad de laatste twee jaar, maar dat heb ik nog nooit gezien  :o

Ik merk aan Lotgering wel dat het vetter is en alleen daarom al zou ik het nooit als enigst voer willen voeren. Dus ik zou in ieder geval 2 a 3 dagen, liefst 4 dagen per week er een goed bekend merk naast zetten. Iets als Haaksbarf, tinlo, carnivoer of bandit. En dan bij voorkeur ook met deze merken nog een beetje wisselen. Zeker voor een pup, zo wed je niet op 1 paard en blijft het betaalbaar.
Door Claudia_
#2966676
[quote="vagebond"]
Ik heb het gelezen, niet echt geweldig, heb al gemeld aan eigenaar.
Eigenlijk schrik ik ervan, zodanig slechte kwaliteit dat pups ziek of zelfs aan kunnen overlijden...nee word je blij van.
Gr. Ingrid
[/quote]

Nu ben ik net begonnen met KVV hoor, en ik heb niet zoveel ervaring ermee nog, maar dit vind ik wel heel erg overdreven  ::)
Zoë leeft ook nog steeds hehe en ze ziet er prachtig uit 8)

Al denk ik wel dat ik over ga op Duck en Barf (bijvoorbeeld) in combi met brokken (ochtend), maar dat heeft niet zo zeer te maken met Lotgering. Hier ziet het er rood uit zeg maar, en niet grijs of met lagen schimmel of weet ik veel wat voor plaatjes er voorbij komen
Laatst gewijzigd door Claudia_ op di 29 jul 2014, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M.P
#2966682
Al denk ik wel dat ik over ga op Duck en Barf (bijvoorbeeld) in combi met brokken (ochtend), maar dat heeft niet zo zeer te maken met Lotgering. Hier ziet het er rood uit zeg maar, en niet grijs of met lagen schimmel of weet ik veel wat voor plaatjes er voorbij komen
[/quote]

geef dan s'avonds maar goed veel vleesbotten als je s'morgens brokken wilt geven
een grote nee!! als je niets aan de hand wilt krijgen
Door Martine-Tom
#2966683
[quote="M.P"]

Al denk ik wel dat ik over ga op Duck en Barf (bijvoorbeeld) in combi met brokken (ochtend), maar dat heeft niet zo zeer te maken met Lotgering. Hier ziet het er rood uit zeg maar, en niet grijs of met lagen schimmel of weet ik veel wat voor plaatjes er voorbij komen


geef dan s'avonds maar goed veel vleesbotten als je s'morgens brokken wilt geven
een grote nee!! als je niets aan de hand wilt krijgen
[/quote]?
Door Martine-Tom
#2966687
[quote="M.P"]
geef jij barf en brokken samen?
[/quote]Nee, daar gaat dit topic toch ook totaal niet over?
Edit: ik snap je onhandige kwoot nu pas.
Door M.P
#2966690
[quote="Claudia_"]
Waar staat dan dat ik dat samen geef?

Ze krijgt 's morgens brok en "s avonds KVV
[/quote]duck en barf of bedoel je een bepaald merk barf?
Door M.P
#2966693
[quote="Martine-Tom"]
Nee, daar gaat dit topic toch ook totaal niet over?
Edit: ik snap je onhandige kwoot nu pas.
[/quote]ik krijg het niet onder de knie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door