Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door vagebond
#2966481
Dilemma, 's-avonds (rond 12.00) maakt mijn man de pups, van ons en een logeerpup zusjes, wakker om nog buiten te plassen. Maar die van ons sliep kennelijk zo vast, dat ze uitviel naar mijn man. Echt happen in zijn hand. Naja op de rug, wachten tot ze ontspant en maar opnieuw oppakken. Aan de andere kant denk ik, gewoon maar laten liggen als ze al in de bench ligt, ik ben altijd wel om 6.45 beneden.
Wat is jullie advies.
Trouwens net deed ze het weer bij mijn man, was ze duidelijk nog niet klaar met rennen en snuffen, maar ja 13 weken (ruwh teckel), dan mag je nog niet zo lang meelopen. Weer op de rug, ontspannen, en daarna gaat het goed. Bij mij doet ze het niet. Ik train al met haar, gewoon simpel en vooral positief vanuit haar gericht en dat gaat super.
Ik dacht dat het een suffe pup zou zijn, maar ze is een brutaaltje aan het worden, voor de duvel niet bang. Net bij de rivier lag er een surfplank en kano's. Madam balanceert eerst over de surfplank, die half kiept, daarna gaat ze op de onderzijde van de kano wandelen, wat natuurlijk niet lukt op het laatst, wordt heel smal en kukelt er dan af.
En ik maar denken, dat vinden ze vast eng die grote dingen in het gras :biggrin2:
Vrijdagmiddag heb ik de 1ste puppyles bij Dogbasic. Ben ook wel benieuwd wat zij ervan vindt.
Gr. Ingrid
#2966486
Als ik lig te slapen en ze maken mij wakker dan bijt ik ook hoor. Is een compleet normale reactie. Is gewoon de schrik. Hoe maken jullie haar wakker?
Op de rug leggen zal de relatie bepaald geen goed doen en daar zou ik accuut mee stoppen. Het is juist de bedoeling dat ze meer vertrouwen krijgt. Toen mijn hond jong was hapte ze ook als ze lag te slapen en je kwam aan haar. Nu ze meer vertrouwen heeft doet ze dat niet meer.
Door Nadia
#2966489
NIET maar dan ook echt NIET op de rug leggen.. Waarom zou je? Het is niet meer van deze tijd. Training kan veel positiever.

Als eerste.. Waarom zou je een pup willen straffen die zich het ongans schrikt als ze word wakker gemaakt? Enige dat ze dan uit bescherming kan is snauwen.
Wat je man moet denken is.. Ow sjit. Dat heb ik niet handig aangepakt om een slapende pup zo te laten schrikken. Als je mij bruut uit mijn slaap haalt zou ik van schrik ook om me heen kunnen slaan.

Waarom de pup niet van een afstandje roepen? Piepen in een speeltje.. Snoepjes pakken. Meestal worden ze daar echt wel wakker van.

Het enige wat je zo leert is een afkeer voor mannen. En het bewust worden dat ze agressie kan inzetten tegen mannen. Iets wat ze al duidelijk aan het ontwikkelen is.
Ik zou manlief hard laten werken aan het opnieuw geven van vertrouwen en respect.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2966490
Niet op de rug leggen. Dient geen enkel doel, hond ervaart het alleen maar als heel vervelend en gaat vroeger of later een keer echt in de tegenaanval.

Het feit dat ze het bij jou niet doet en bij je man wel, kan je helpen de oorzaak te achterhalen. Waarom doet ze het bij hem wel en bij jou niet? Benader jij haar rustiger, geef jij haar meer tijd om na te denken? Of ben jij juist duidelijker en kordater, waardoor ze jou handelingen beter accepteert? Beloon jij meer, met stem, koekje of speeltje? Dwingt je man meer af?
Als je daar een idee van hebt, zou ik dat gebruiken om te voorkomen dat ze zo gaat doen. Want het kan kennelijk ook zonder, daar zou ik dus naar streven. Achteraf corrigeren wordt niemand vrolijk van. Zeker niet als je een pup uit zijn slaap haalt, ze schrikt zich kennelijk de tantjes en krijgt vervolgens nog straf ook. Lijkt me voor niemand wenselijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2966492
Niet op de rug leggen hoor!

Wij maakten Nelson gewoon wakker door hem eens flink te roepen. Dan keek hij heel slaperig om zich heen en vroeg zich dan af wie hem wakker had gemaakt. Om dan gezellig naar ons toe te lopen voor een plasje.
Door Kinnie
#2966494
Op de rug leggen? Dat is nou niet bepaald de manier om wederzijds vertrouwen en respect te krijgen ook eigenlijk.
Gewoon rustig wakker maken. En afhankelijk van de tijd dat ze voor het laatst is uit geweest kun je ook besluiten om ze lekker te laten liggen. Ik geloof niet dat een pup van die leeftijd bewust hapt uit dominantie oid, dus ik zou gewoon lekker blijven trainen en dergelijk gedrag negeren
Door Jantina
#2966504
Maar pakken jullie ze op dan als ze heeft geplast? Als ze aan het snuffelen is en je loopt weg moet ze toch mee? Hoe kan ze bijten dan?
Op de rug leggen is echt niet nodig bij een pup joh. En ook voor het ruggetje niet fijn bij een Teckel. Wakker maken gebeurt hier ook door haar te roepen. (is niet nodig maar goed stel dat). En dat dappere gedrag, het is een Teckel hoor! Haha, gelukkig maar, een teckel die bang is voor iets buiten is toch geen echte  :P ???
Door El_Kato
#2966509
Ik snap het op de rug leggen ook niet helemaal... Pupje rustig wakker maken en als je contact hebt pas aanraken, oppakken ed. Dat doe ik nu overigens nog steeds als ik wil knuffelen of iets wil met een van de honden en die hond in de mand ligt te slapen maak ik ook altijd eerst wat geluid tot ik zie dat ze wakker zijn en dus niet van me schrikken. Denk dat het voor nu belangrijk is dat het vertrouwen naar je man hersteld en opgebouwd wordt.

De enige hond die hier hapt is Mexi en die hapt naar alles als ze schrikt of zich bedreigt voelt. Hapt ook in het wild rond (in de lucht) als ze bv op straat schrikt maar dat komt door haar verleden. Aan ons dus om te zorgen dat ze niet schrikt en als dat wel gebeurt dat leert dat ze bij ons terecht kan voor steun.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2966530
Ik zat nog eens te denken, maar ik zou hier echt mee oppassen.
Zeker als hij aan het rennen en snuffelen is. Als hij dan niet met je meeloopt dan is het beter om er een lange lijn aan te maken zodat je controle kan houden. Als de pup een aantal keer dat hij gekomen (of gepakt) zoiets naars meemaakt als op de rug gelegd worden heb je grote kans dat hij zich straks niet meer laat pakken en dan ben je veel verder van huis.

Hierkomen = belonen, al is het gedrag van daarvoor nóg zo slecht.
#2966550
Ik vind het niet zo gek dat je pup bijt... Waarom op de rug leggen tot ze "ontspant" ja in aanhalingstekens want ontspannen doet ze niet hoor ;)  als ze schrikt krijgt ze zeer ruw op haar kop :s ik vind het nogal krom.
Nog even zo doorgaan en het vertrouwen is ver te zoeken en het bijtgedrag word erger
Door Esther Q
#2966578
vagebond schreef: Dilemma, 's-avonds (rond 12.00) maakt mijn man de pups, van ons en een logeerpup zusjes, wakker om nog buiten te plassen. Maar die van ons sliep kennelijk zo vast, dat ze uitviel naar mijn man. Echt happen in zijn hand. Naja op de rug, wachten tot ze ontspant en maar opnieuw oppakken. Aan de andere kant denk ik, gewoon maar laten liggen als ze al in de bench ligt, ik ben altijd wel om 6.45 beneden.
Wat is jullie advies.
Ik zou haar wel wakker maken, maar met meer aandacht/rust dan er nu is gedaan, zodat ze niet schrift. Ik aai Boeffie bv altijd zachtjes over zijn lichaam, op plekken waar hij dat onder alle omstandigheden accepteert als ik hem wil wakker maken en praat zachtjes tegen hem, tot hij wakker wordt. Wakker schrikken uit je slaap is niet prettig en dan kun je op zich wel zo'n reactie verwachten :)
Trouwens net deed ze het weer bij mijn man, was ze duidelijk nog niet klaar met rennen en snuffen, maar ja 13 weken (ruwh teckel), dan mag je nog niet zo lang meelopen. Weer op de rug, ontspannen, en daarna gaat het goed. Bij mij doet ze het niet. Ik train al met haar, gewoon simpel en vooral positief vanuit haar gericht en dat gaat super.
Ik dacht dat het een suffe pup zou zijn, maar ze is een brutaaltje aan het worden, voor de duvel niet bang. Net bij de rivier lag er een surfplank en kano's. Madam balanceert eerst over de surfplank, die half kiept, daarna gaat ze op de onderzijde van de kano wandelen, wat natuurlijk niet lukt op het laatst, wordt heel smal en kukelt er dan af.
En ik maar denken, dat vinden ze vast eng die grote dingen in het gras :biggrin2:
Vrijdagmiddag heb ik de 1ste puppyles bij Dogbasic. Ben ook wel benieuwd wat zij ervan vindt.
Gr. Ingrid
Blijkbaar is jullie aanpak met haar verschillend? Als ze op jou goed reageert kan je man misschien kijken naar hoe jij het doet en dat nadoen.
Ik lees overigens niet wat er precies gebeurd is in de tweede situatie. Ik ben niet tegen het op de rug leggen, in sommige situaties is het voor mij een gepaste manier om een hond iets duidelijk te maken. Of dat hier ook het geval was, weet ik niet. Iig, zodra de bijt reactie vermeerderd/verergerd, dan gaat er iets niet goed.
Gebruikersavatar
Door nova
#2966580
Hope  wordt wakker gemaakt  's avonds. Ze heeft dan duidelijk niet veel zin in een uitlaatrondje, maar als ze echt niet wil lopen, dan draag ik haar de eerste meters.
Happen is er hier niet bij. ;)
Door vagebond
#2966612
Mijn man probeert haar wel zachtjes wakker te maken, maar dat lukt dus niet. Hij kan dan beter dat gedrag negeren dus. Of beter, proberen met een snoepje wakker te maken, want ze is gek op eten.
En op de rug leggen, gaat heel zachtjes hoor, niet van tjakka of zo. Niet meer doen dan.
Als ze mee gaat wandelen, mag ze niet zomaar een half uur lopen, dus we moeten haar toch een stuk tillen. Daar heeft ze geen zin in, liever op de grond, dat is wel duidelijk. Dan is het het beste om dat ook te negeren.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat vanavond, ik ga zelf eerder naar boven nl.
Gr. Ingrid
#2966631
Wordt ze helemaal niet wakker als hij haar roept? Al tilt ze alleen maar haar koppie op en je man lokt haar met wat lekkers zou dan misschien al kunnen werken als voer een grote motivator voor haar is. Zo ook tijdens het wandelen, en zoals geopperd, lange lijn eraan zodat ze ook daadwerkelijk komt als je haar roept. Optillen heeft nu een negatieve associatie. Misschien kun je, als je toch langer wilt wandelen een buggy gebruiken waar ze niet uit kan? Of gewoon de wandelingen heel kort houden zodat ze zelf heen en terug kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door