Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#2965218
Minoes niest zich het ongans en eet heel slecht. Moet ik bij de da ab halen of kan ik dit af met honing? Weet iemand daarnaast of ik all sept van phytonics wat ik bij de honden gebruik ipv ab ook aan katers mag geven?
Door Skyline
#2965219
Vuil ogen en snotneus?

Dan waarschijnlijk de niesziekte

Kan ook hooikoorts zijn als het alleen niezen Is

Weet niet hoe oud zij Is, maar als het nog een kitten Is zou ik toch morgen Ff bij da langs gaan
Niesziekte kan bij kittens dodelijk zijn
Volwassen katten hebben wat betere weerstand, hele oude katten kan het ook gevaarlijk zijn
Gebruikersavatar
Door koekje
#2965284
Ik zou even bezoekje DA doen, gewoon even voor de zekerheid en om het te laten zien en even longetjes luisteren. Ik vind dat hij het namelijk best stevig te pakken heeft zo voor een volwassen kater.
Dat All Sept ken ik niet.
Gebruikersavatar
Door kira
#2965484
Honden darf eet hij wel. Minoes zit even opgesloten en morgen rondje da. Hij heeft geen vieze ogen E.d
Gebruikersavatar
Door kira
#2965547
pearlsofpassion schreef: Laat eens checken of hij geen grasspriet of iets dergelijks in zijn neusje heeft.  ;)
Zou zo maar kunnen. Hooikoorts ook, vorige week heeft hij ook wat geniest maar dat was over volgens mij.
Gebruikersavatar
Door kira
#2966173
Longworm denkt de dierenarts? ik weet het niet, maar er gaat zo dan maar een pil in en over vier weken nog een pil. Die vier weken kan ik dan weer nergens terugvinden, ik lees bij de hond dat je advocat moet gebruiken en die moet naar vier weken, ik meen dat milbemax vaker moet. Dus ga nog maar even uitzoeken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2966212
Longworm kan je perfect aantonen in de ontlasting. Dus dan hoef je 't niet te denken, maar kan je 't weten.  En volgens mij gaan ze daar niet van niezen, maar hoesten...
Gebruikersavatar
Door kira
#2966238
pearlsofpassion schreef: Longworm kan je perfect aantonen in de ontlasting. Dus dan hoef je 't niet te denken, maar kan je 't weten.  En volgens mij gaan ze daar niet van niezen, maar hoesten...
Longworm schijn je maar beperkt aan te kunnen tonen in de ontlasting? En ook alleen de eerste 2/3 maanden? Ik ontworm nooit maar doe ontlastingsonderzoek, dat is steeds schoon geweest. Minoes had geen koorts. Maar is ook duidelijk niet fit. Hij zat net op de kattenbak, heel lang en kwam er niet af. Heb hem er maar afgehaald, vreemde plek om te slapen. Hij blijft ook zonder enig probleem binnen (hij zit wel opgesloten omdat we hier altijd vrije uitloop hebben voor de honden), maar normaal als hij in de "iso" moet omdat hij je bord met eten leeg rooft en je doet dan de deur open is die zoef langs je voeten weg. Nu reageert hij amper als ik binnen kom. Hij eet nog wel steeds de darf kvv, ik blijf erbij staan zodat ik zeker weet dat hij twee maal daags eten binnen krijgt. Ik blijf hem binnen houden en hoop dat hij binnenkort een drolletjes legt in de bak, als hij echt wormen heeft zou je het daarin toch terug moeten zien (of is dat met longwormen niet het geval?).

Ik ken alleen maar longworm van de hond, dat is een andere als van de kat, ik wist ook niet dat katten dat konden hebben. En ben dus ook nog helemaal niet zo zeker dat hij dit heeft. Ben dus zelf echt niet overtuigd, maar weet ook geen super goede kattendierenarts hier ergens in de buurt.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2966476
http://www.dierenartsabc.nl/overzicht_longwormkat.php
http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl ... gworm.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aelurostrongylus_abstrusus

Vind het vreemd dat jou DA de diagnose longworm stelt terwijl ik overal lees dat de kat dan hoest ipv niest?
Weet niet hoe vaak je ontlastingsonderzoek doet en of longworm daarin meegenomen wordt maar zou alleen eerste 2 tot 3 maanden in ontlasting te vinden zijn?

Mijn ervaring met grasspriet in de neus was een poes die niet meer kon miauwen van de ene op de andere dag en bleef bovendien gal braken (het vele braken was voor mij de trigger om de DA te bellen). Bleek uiteindelijk heel klein stukje spriet in de neus te zitten, zelfs DA-assistent leek verbaasd over het kleine formaat. Toch was dat toen de boosdoener.
Toen (diezelfde) poes niesziekte had was het veel niezen en daardoor licht benauwd zijn. Zat toen ook weinig leven in maar at en dronk nog wel zelf mondjesmaat. Toen kuurtje doxoral meegekregen en met 3 dagen was er enorme verbetering te zien en was ze weer bijna de oude ipv zielig hoopje poes.
Door hannabelgje
#2966483
Bah ik vind het toch erg naar klinken. Heeft hij verder geen koorts ofzo? Ik dacht dat je longworm kon aantonen met een bloedtest.
Is er behalve de ontworming niks gedaan verder? Spuitjes of pilletjes?
Gebruikersavatar
Door kira
#2966831
hannabelgje schreef: Bah ik vind het toch erg naar klinken. Heeft hij verder geen koorts ofzo? Ik dacht dat je longworm kon aantonen met een bloedtest.
Is er behalve de ontworming niks gedaan verder? Spuitjes of pilletjes?
Bij ontlastingsonderzoek van het woud wordt geen longworm getest. Hij heeft geen koorts en maakte net weer heerlijk herrie. Inmiddels een afspraak gemaakt bij onze hol. Da daar heb ik veel vertrouwen in. Ze reageerde wel wat verbaasd, ben er nog nooit met een poes geweest, de afgelopen 14 jaar met de poezen alleen kittenprikjes en een keer een enorme wond gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door